Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Brak ogrzewania

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
wit_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:09
Lokalizacja: Starogard Gdański

Brak ogrzewania

Post autor: wit_stg » 22 lut 2018, 15:20

Witam wszystkich <luzik> , jestem tutaj nowy Zakupiłem audi a6 c5 2.8 quattro z 1998r niestety z niesprawnym ogrzewaniem.
Auto szybko się nagrzewa do 90 stopni a w środku nic nie wieje ciepłym. Ściągnąłem plastiki przy podszybiu aby sprawdzić węże które wchodzą do nagrzewnicy, . Ściągnąłem je i z jednego strzelił płyn pod ciśnieniem tak jak by obieg pomiędzy nagrzewnicą a nimi był zamknięty. Czy jest tam jakiś zawór przed nagrzewnicą który może się nie otwierać?.Jak tak, to może mi ktoś wskazać jak do niego się dobrać aby nie rozkręcać połowy auta. Czy może jest tak zasyfiona nagrzewnica tak ze płyn w nią już nie leci Z góry dziękuje za pomoc i wszystkie rady.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 lut 2018, 19:06

Być może masz tak zasyfioną nagrzewnicę, trochę zimno ale weź węża z wodą i spróbuj przepłukać nagrzewnicę, obróć obieg, może zalej ją wodą z octem bo przepływ przez nią powinien być zawsze.

wit_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:09
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: wit_stg » 23 lut 2018, 02:48

Ziomek pisze:Być może masz tak zasyfioną nagrzewnicę, trochę zimno ale weź węża z wodą i spróbuj przepłukać nagrzewnicę, obróć obieg, może zalej ją wodą z octem bo przepływ przez nią powinien być zawsze.
Ok, dziękuję za odpowiedz może uda mi się w weekend coś wykabionowac
Napewno o rezultatach dam znac ;)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 23 lut 2018, 07:12

Przy płukaniu pamiętaj żeby przepłukac w "obie strony" w sensie po pierwszym płukaniu zamień weże na króćcach od nagrzewnicy i przepłukaj ponownie i tak najlepiej parę razy aż nie będzie czystego stabilnego strumienia wody ;)

wit_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:09
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: wit_stg » 23 lut 2018, 11:38

Dziękuję Panowie za rady. Dzisiaj miałem chwilę czasu i z ciekawości zamieniłam węże na nagrzewnicy . Odpowietrzylem autko i dmucha ciepłym jak ta lala ;) pomyślałem o tym aby dolać jakiegoś odkamieniacza k2 i pojeździć tak parę dni wtedy odwrócić węże spowrotem i zalać nowym płynem bo i tak bym to zrobił po kupnie auta. Co myślicie o tym? I tak z ciekawości mogę jeszcze dopytac górny czy dolny wąż jest od zasilania / powrotu?
Wcześniej było ewidentnie czuć że było podłączone zasilanie do nagrzewnicy dolnym wężem . Teraz mam odwrotnie. I ile płynu wchodzi do tego potworka?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 lut 2018, 18:02

5l to mało, pewnie z 7..

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 26 lut 2018, 06:52

Powrót jest górnym wężem. Podpinanie na odwrót to bardzo zły pomysł bo to co zapychało nagrzewnicę teraz masz popchnięte do ogólnego obiegu. Pól biedy jak zatka chłodnicę gorzej jak uszkodzi wirnik w pompie wody. Dla tego wszyscy sugerują przepłukanie nagrzewnicy żeby wywalić syf na zewnątrz a nie tylko zmianę weży.

wit_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:09
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: wit_stg » 26 lut 2018, 18:13

teiwaz pisze:Powrót jest górnym wężem. Podpinanie na odwrót to bardzo zły pomysł bo to co zapychało nagrzewnicę teraz masz popchnięte do ogólnego obiegu. Pól biedy jak zatka chłodnicę gorzej jak uszkodzi wirnik w pompie wody. Dla tego wszyscy sugerują przepłukanie nagrzewnicy żeby wywalić syf na zewnątrz a nie tylko zmianę weży.
Ok rozumiem dzisiaj wejdę na kanał i zmienię płyn na nowy i odkrece węże spowrotem może zacznie teraz grzać przy normalnym podłączeniu nagrzewnicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja