Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 10 lut 2020, 20:31

U mnie jest nowy przegub wewnętrzny prawy, nowe wahacze dolne prawa strona, nowe tarcze i klocki (tolerancja odchylki do 0,03), nie wiem już co o tym myśleć, może kupię te poliuretany i wtedy zobaczymy.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lut 2020, 21:15

Przy zmianie oleju wrzucę na testy sobie poliuretany w banany, bo coś mi się wydaje, że zaczynają stukać podczas hamowania i wjeździe np. w studzienkę, a przejechały ok. 85 tysięcy km.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 20 lut 2020, 21:43

Dziś byłem znowu wyważyć koła na hunterze.

Przed serwisem to koła wyważane tydzien temu na zwykłej wyważarce na których nie dało się jeździć.
Po serwisie niestety 2 koła są poza normą i nic z nimi nie mogli już zrobić, ale jest w miarę OK.
Co ciekawe po optymalizacji koło z największym odchyłem nie wymagało żadnych ciężarków.

Po powrocie do garażu przerzuciłem najgorsze koło (prawy tył) na przód i jest jeszcze lepiej, czyli najwięcej wibracji jest przenoszone z tylnej osi.
Jutro zamienię jeszcze lewą stronę bo lewy przód wyszedł idealnie.

"Równe" koła na tył i spokój. Co tam mogło się skończyć, że zrobił się aż tak czuły na koła, skoro bez nich też cały most wibruje ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, 22:17 przez michal_sk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 21 lut 2020, 12:56

Zgadza się. Też uważam, że to tył.

Obecnie na tylniej osi mam ok 20g na każdym kole, z przodu więcej ale też nie tak dużo więcej.

Jak przyjdzie do zmiany opon na letnie to zmienię najpierw jedną oś i pojeżdzę z tydzień, potem drugą. To potwierdzi tą teorię.

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 04 kwie 2020, 14:27

Witam. Panowie potrzebuje informacji o przelozaniach dyfra brat ma dyfer 35/9 ETS .
Pytanie moje. Jaki będzie pasował inny dyfer bo ETS nie do znalezienia.
regulamin

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 kwie 2020, 22:55

Jakie auto?

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 05 kwie 2020, 10:35

WAUZZZ4F36N104913

od czego jeszcze pasuje dyfer ?
regulamin

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 kwie 2020, 23:26

Może być jeszcze HUQ. Na allegro jest sporo ETS. Oba dyfry były montowane również w A4.

[ Dodano: 2020-04-22, 00:17 ]
Wczoraj byłem na wymianie oleju i przy okazji wrzuciłem w banany poliuretany. Auto bardzo szybko reaguje na ruchy kierownicą i dla mnie jest teraz za sztywne. Może dlatego, że mam zwykłe zawieszenie 1BA. Przy sportowym 1BE/1BV pewnie będzie lepiej to odbierane. Dodatkowo nie ma drgań do 100 km/h, a potem pojawiają się delikatne na kierownicy, ale na nadwoziu już nie ma, więc straciłem funkcję masażu :p. Zmiana kół na letnie nie spowodowała zmiany drgań, więc ten trop odpada. Dopiero zmiana na poliuretany zmniejszyła znacząco drgania, więc pochodzą one z przedniego zawieszenia. Dawid zrobił jeszcze ten mechanizm różnicowy, ale nie czuł dużej różnicy i dopiero po zmianie tulei się uspokoiło. Zacząłem jego wymianę od tyłu i mam teraz tylko delikatne drgania, które on wyeliminował tym mechanizmem, ale nie odczuł tego z racji za miękkich tulei. Luz na mechanizmie powoduje bicie półosi, a to drgania kierownicy. Dodam, że miałem tuleje Lemfordera, które nie były w ogóle zniszczone, ale strasznie miękkie. Łomem można było bez problemu przesuwać wahaczem, zwłaszcza lewym.

[ Dodano: 2020-04-22, 00:44 ]
Na filmie jest A4, ale chodzi o ich miękkość, a mniej więcej tak pracowały:



Tak wygląda bicie półosi przy uszkodzonej flanszy (znów A4):



[ Dodano: 2020-04-27, 23:26 ]
Po przejechaniu kilkuset km mogę powiedzieć, że zniknęło ok. 80% drgań :). Jak trochę opadną emocje w związku z koroną, to zajmę się tym mechanizmem, bo pozostałe wibracje wyglądają jak od delikatnie krzywej półosi, a luz na mechanizmie powoduje, że półoś nie obraca się w osi.

Teoria z kołami odpada w moim przypadku, bo na innym komplecie nic się nie zmieniło. Po drugie mam te same drgania co Dawid (jechałem jego autem), a wiem jak je wyeliminował. Możliwe, że macie coś z tymi kołami. Ciężko porównywać drgania nie jadąc kogoś autem.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 349
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 28 kwie 2020, 19:30

Kupiłem nie tak dawno A4 B7 quattro manual i powiem tak i w jednym i drugim drgania są podobne tzn. bardzo małe ale są. Drugie to auto jak w profilu.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 28 kwie 2020, 22:41

mat1324 pisze:bicie półosi, a to drgania kierownicy. Dodam, że miałem tuleje Lemfordera, które nie były w ogóle zniszczone, ale strasznie miękkie. Łomem można było bez problemu przesuwać wahaczem, zwłaszcza lewym.

[ Dodano: 2020-04-27, 23:26 ]
Po przejechaniu kilkuset km mogę powiedzieć, że zniknęło ok. 80% drgań :). Jak trochę opadną emocje w związku z koroną, to zajmę się tym mechanizmem, bo pozostałe wibracje wyglądają jak od delikatnie krzywej półosi, a luz na mechanizmie powoduje, że półoś nie obraca się w osi.
Wynika z tego, że borykasz się z innymi wibracjami niż ja. U mnie nie było i nie ma drgań na kierownicy. Tylko masaż fotela. Calutki przedni zawias mam nowy (wahacze, amory, tuleje).

Teraz jestem w stałym kontakcie z kolegą z warsztatu i jak tylko pojawia się u nich jakieś A6 C6 quattro to jadę na oględziny :)
Na razie miałem okazję weryfikować 3 szt i tylko w jednej były jakieś podobne wibracje, które pojawiły po wymianie uszczelniacza flanszy wału w dyfrze.
We wszystkich był luz na prawej flanszy i to większy niż u mnie. Także porzuciłem ten kierunek.

Ja aktualnie celuję w tylny dyfer. Kupiłem drugi, wczoraj go rozbebeszyłem, wymienie łożyska uszczelniacze i zobacze co da podmiana.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 kwie 2020, 23:27

W sumie dyfer też może to powodować, ale chyba wtedy nie byłoby czuć sporadycznie wibracji na kierownicy <mysli> . Możliwe, że przenoszą się po budzie. W tym tygodniu będę chyba na podnośniku, to rozpędzę auto i pooglądam sobie.

[ Dodano: 2020-04-28, 23:27 ]
Teraz przypomniałem sobie, że Dawid też wymieniał tylny dyfer... Stary był całkowicie zajechany i też wtedy była poprawa.

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 03 maja 2020, 17:02

Mała aktualizacja u mnie, poliuretany wjechały na banany, czy jest poprawa? <mysli> wątpię, a jak jest to w nieznacznym stopniu także szukam dalej....

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 maja 2020, 19:10

Teraz będę polował na cały przedni mechanizm róznicowy bez luzu na flanszy, aby podmienić całość p&p. Na pewno nie jest to tylny dyfer, bo drgania przenosiłyby się na nadwozie, a teraz czuję tylko drgania na kierownicy i bardzo sporadycznie delikatne na podłodze, ale mogą się one nieść po zawieszeniu. Na idealnie równej drodze (gładki asfalt) jest całkowity spokój, a wystarczą mają falowania drogi i już się zaczyna. Luz na flanszy powoduje, że półoś nie pracuje w osi, więc ma bicie. Drgania narastają wraz z prędkością, ale tylko do pewnego momentu, bo potem już trudno odczuć zmianę ich częstotliwości. Dodatkowo zauważyłem, że drgania potęgują się w czasie pokonywania łuków np. na ekspresówkach, bo autostrady mają już bardzo długie łuki.

[ Dodano: 2020-05-03, 19:10 ]
Dziwne jest też to, że drgania mają głównie osoby posiadające tiptronika <mysli> . Pewnie widzieliście, ale jak nie, to polecam obejrzeć (konkrety od 4:02):


Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 03 maja 2020, 23:22

Nie wiem czy to będzie akurat kwestia tej flanszy, ostatnio na warsztacie miałem a6 z 3.0 tdi na tipie, luz na flanszy mega mega większy niż u mnie i powiem wam, że bicia też są, ale tak mało wyczuwalne, że praktycznie wcale. Co do moich odczuć skąd to się niesie, na pewno czuć to z prawej strony w moim wypadku, i to jest taki efekt jakby koło wpadało w ostry rezonans, co ciekawsze czuć to przy lekkim hamowaniu, ale nie na kierownicy tylko na karoserii. U siebie mam zastrzeżenia co do piasty prawej, także szukam piasty, zmienię i dam znać. Tak nawiasem żeby zobrazować wam mój luz na flanszy to jest go tam może z 0,5 mm

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2020, 00:29

U mnie jest więcej luzu. Ta A6 na jakich była felgach?

[ Dodano: 2020-05-04, 00:29 ]
Piasta nie tłumaczy braku wibracji na gładkim asfalcie, a po drugie byłoby ciągłe bicie podczas hamowania. Wystarczyłoby delikatnie nacisnąć hamulec i już byłoby bicie tarczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce