Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] Błąd czujnika wałka

Silniki benzynowe
netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

[ BDW 2.4 177 KM] Błąd czujnika wałka

Post autor: netoperek » 24 mar 2017, 09:46

Mam od czasu do czasu taki oto błąd. Pojawia mi się także kontrolka CHECK ENGINE, ale znika po kilku uruchomieniach silnika. Tylko ten jeden błąd. Silnik działa super chociaż na postoju wkręca się tylko do 4000 obr. Nie dzwoni, nie szarpie, przyspiesza miarowo i płynnie. Co może być powodem?

Audi A6C6 Quattro 2.4 LPG
Obrazek

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 24 mar 2017, 15:52

Ten temat się ciągle przewija. Sprawdź Camshaft Variable Timing Solenoid Valve 06E109257J po stronie pasażera. Najlepiej zamień miejscami z bankiem 2 i zobacz czy błąd pojawi się na banku 2. Jak tak to masz odpowiedź.

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 24 mar 2017, 16:05

Czyli wyjąć oba i zamienić miejscami czy tak? A gdzie fo znaleźć i jak konkretnie wykręcić? Niestety nic nie znalazłem na ten temat.

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 24 mar 2017, 16:46

Obrazek

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 24 mar 2017, 16:49

No tak. Geniusz jestem, przecież to oczywiste :-) z tego co widziałem po samym zaworze to wystarczy go mocno pociągnąć w górę? Czy są tam jakieś zabezpieczenia?

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 24 mar 2017, 16:54

Jedna śrubka i ciągnąć w górę .

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 24 mar 2017, 16:55

Super. Jutro spróbuję. Dzięki. Że tak dopytam, ta śrubki z torxem i podstawy rurki z czujnikiem?

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 24 mar 2017, 17:26

Dokładnie

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 30 mar 2017, 09:33

No i jak efekty?

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 31 mar 2017, 21:32

No więc nie dostałem się do czujnika, ponieważ jest on "utopiony" pod niewyobrażalną wręcz ilością przewodów. Miałem to zrobić dopiero w weekend. W międzyczasie przyjechał mój brat, który za pomocą V-Scan zmienił mi programowo ustawienie wałków rozrządu. I od tego czasu błąd się nie pokazał :-) tak więc dziękuję za wszelkie porady bo i tak chcę wyczyścić te czujniki i zamienić miejscami. Tak na wszelki wypadek ;-)

[ Dodano: 2017-03-31, 21:32 ]
Dziś znów doczytałem błędy. Silnik nadal chodzi super, ale błędy wydają się nie mieć związku ze sobą.
Załączniki
Wałek rzozrządu A uszkodzenie nastawnika pozycyjnego
Wałek rzozrządu A uszkodzenie nastawnika pozycyjnego
Sygnał blokady rozrusznika - zwarcie masy. Wyjście nie posiada stycznika
Sygnał blokady rozrusznika - zwarcie masy. Wyjście nie posiada stycznika
Czujnik pozycji wałka rozrządu. Niewiarygodny sygnał. Wyjście nie posiada stycznika. Zwarcie plusa.
Czujnik pozycji wałka rozrządu. Niewiarygodny sygnał. Wyjście nie posiada stycznika. Zwarcie plusa.
Czujnik CMP pozycja wałka rozrządu G40 czujnik prędkości silnika G28 nieprawidłowa korelacja
Czujnik CMP pozycja wałka rozrządu G40 czujnik prędkości silnika G28 nieprawidłowa korelacja
Regulacja mieszanki paliwa (mnoĹźnikowa) mieszanka za uboga
Regulacja mieszanki paliwa (mnoĹźnikowa) mieszanka za uboga
Wałek rozrządu A nieosiągnięcie punktu nastawczego (nadmierne przyspieszenie) zwarcie do innego zaworu
Wałek rozrządu A nieosiągnięcie punktu nastawczego (nadmierne przyspieszenie) zwarcie do innego zaworu
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2017, 09:47 przez netoperek, łącznie zmieniany 1 raz.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 01 kwie 2017, 08:30

Za wyjątkiem regulacji mieszanki i rozrusznika to błędy powiązane ze sobą. Zamieniasz solenoidy sprawdzić czy się przeniesie, ale raczej przeniesie. Wtedy wymiana zaworu. Odradzam tłuczenie kilometrów w tym stanie.

Problem z mieszanką - podaj wartości z grupy 20 Engine.

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 01 kwie 2017, 20:06

Zawór zamówiłem już nowy.
Pojawił się natomiast nowy problem. Zauważyłem że mam zbyt niskie napięcie podczas pracy silnika. Napięcie jest na poziomie 13 V, nie wzrasta po przegazowaniu. Wydaje mi się, że niektóre problemy mogą wynikać właśnie z jego powodu. Podejrzewam że szczotki alternatora się zużyły albo siada regulator napięcia. Tak czy siak to jest cały kompletny moduł. Niestety nie mam pojęcia jaki może mieć numer i nie wiem gdzie go szukać.
Co do odczytu tych wartości to nie wiem gdzie ich szukać. muszę najpierw zaznajomić się który kanał jakie podaje informacje.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 02 kwie 2017, 09:36

Gdzie mierzyłeś napięcie, na klemach z przodu czy przy aku?
Zobacz czy nie grzeje się klema + pod maską, tam czasem przestaje dobrze łączyć i trzeba dosłownie wkręta tam wkręcić :) Ja tak zrobiłem i mam ładowanie 14 przy aku.

netoperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2017, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: netoperek » 02 kwie 2017, 09:39

Pomiar zrobiłem komputerem. Nie przykładałem nigdzie miernika. Ale rozumiem, że powodem może być ta czerwona klema pod maską, od strony pasażera? Ona jest zamknięta w takim plastiku, czy tak? Zaznaczyłem na zdjęciu czerwonym kółkiem.
Generalnie zrobiłem dziś drugi pomiar i tak, przed uruchomieniem akumulator ma 11,5 V. Podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 9 V i potem wskakuje na 13,0 V i nic więcej nie idzie.
Załączniki
20170402_104931.jpg

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 02 kwie 2017, 18:59

Tak, o tą klemę pod czerwoną osłoną chodzi. Sprawdź czy ona się nie grzeje - przypuszczam, że tak.
Mierząc komputerem widzisz napięcie przy akumulatorze z tyłu. Zmierz miernikiem na klemach z przodu. Jaka jest różnica?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja