Audi A6C6 Quattro 2.4 LPG
[ BDW 2.4 177 KM] Błąd czujnika wałka
[ BDW 2.4 177 KM] Błąd czujnika wałka
Mam od czasu do czasu taki oto błąd. Pojawia mi się także kontrolka CHECK ENGINE, ale znika po kilku uruchomieniach silnika. Tylko ten jeden błąd. Silnik działa super chociaż na postoju wkręca się tylko do 4000 obr. Nie dzwoni, nie szarpie, przyspiesza miarowo i płynnie. Co może być powodem?
Audi A6C6 Quattro 2.4 LPG
![Obrazek]()
Audi A6C6 Quattro 2.4 LPG
No więc nie dostałem się do czujnika, ponieważ jest on "utopiony" pod niewyobrażalną wręcz ilością przewodów. Miałem to zrobić dopiero w weekend. W międzyczasie przyjechał mój brat, który za pomocą V-Scan zmienił mi programowo ustawienie wałków rozrządu. I od tego czasu błąd się nie pokazał
tak więc dziękuję za wszelkie porady bo i tak chcę wyczyścić te czujniki i zamienić miejscami. Tak na wszelki wypadek
[ Dodano: 2017-03-31, 21:32 ]
Dziś znów doczytałem błędy. Silnik nadal chodzi super, ale błędy wydają się nie mieć związku ze sobą.


[ Dodano: 2017-03-31, 21:32 ]
Dziś znów doczytałem błędy. Silnik nadal chodzi super, ale błędy wydają się nie mieć związku ze sobą.
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2017, 09:47 przez netoperek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawór zamówiłem już nowy.
Pojawił się natomiast nowy problem. Zauważyłem że mam zbyt niskie napięcie podczas pracy silnika. Napięcie jest na poziomie 13 V, nie wzrasta po przegazowaniu. Wydaje mi się, że niektóre problemy mogą wynikać właśnie z jego powodu. Podejrzewam że szczotki alternatora się zużyły albo siada regulator napięcia. Tak czy siak to jest cały kompletny moduł. Niestety nie mam pojęcia jaki może mieć numer i nie wiem gdzie go szukać.
Co do odczytu tych wartości to nie wiem gdzie ich szukać. muszę najpierw zaznajomić się który kanał jakie podaje informacje.
Pojawił się natomiast nowy problem. Zauważyłem że mam zbyt niskie napięcie podczas pracy silnika. Napięcie jest na poziomie 13 V, nie wzrasta po przegazowaniu. Wydaje mi się, że niektóre problemy mogą wynikać właśnie z jego powodu. Podejrzewam że szczotki alternatora się zużyły albo siada regulator napięcia. Tak czy siak to jest cały kompletny moduł. Niestety nie mam pojęcia jaki może mieć numer i nie wiem gdzie go szukać.
Co do odczytu tych wartości to nie wiem gdzie ich szukać. muszę najpierw zaznajomić się który kanał jakie podaje informacje.
Pomiar zrobiłem komputerem. Nie przykładałem nigdzie miernika. Ale rozumiem, że powodem może być ta czerwona klema pod maską, od strony pasażera? Ona jest zamknięta w takim plastiku, czy tak? Zaznaczyłem na zdjęciu czerwonym kółkiem.
Generalnie zrobiłem dziś drugi pomiar i tak, przed uruchomieniem akumulator ma 11,5 V. Podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 9 V i potem wskakuje na 13,0 V i nic więcej nie idzie.
Generalnie zrobiłem dziś drugi pomiar i tak, przed uruchomieniem akumulator ma 11,5 V. Podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 9 V i potem wskakuje na 13,0 V i nic więcej nie idzie.