Sprawdzałem niedawno sposobem z youtuba
Parujące lampy, reflektory i odpowietrzniki - Audi A6 C5
Parujące lampy, reflektory i odpowietrzniki - Audi A6 C5
Witajcie, odświeżę trochę temat, a mianowicie mam podobny problem z parowaniem lamp po zakupie nowego auta, jak kupiłem to była zaparowana, rozkleiłem, wyczyściłem, nałożyłem nowego kleju aż bokami powychodziło wiec na pewno nie przecieka, a jednak odpale przejadę w taką pogodę jak teraz czyli wilgoć, deszcze i zaparowane do połowy, najbardziej od strony kierunkowskaza, zauważyłem że w lampie są 3 odpowietrzniki, lecz tylko na jednym była taka gumka, czy powinny być na wszystkich ? Co proponujecie aby pozbyć się problemu, lampę mam w domu
Sprawdzałem niedawno sposobem z youtuba
tzn piana na lampe zatkane dwa wywietrzniki 3 wpuszczałem powietrze, i jedynie gdzie wyszło że wychodzi powietrze z tyłu przy jednym pokrętle od regulacji wysokości i przy kostce gdzie podpinamy wszystkie kable, na obwodzie szczelna, nie było nawet minimalnej nieszczelności
Sprawdzałem niedawno sposobem z youtuba
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez arczi1987, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przy wysokiej wilgotności i dużych gradientach temperatur wilgoć zawsze dostanie się do wnętrza lampy. Ważne żeby była szczelna z przodu i z góry, tak żeby woda z drogi/deszczu nie mogła się wlać.
Otwórz klapkę i zostaw na chwilę na długich - lampa wyschnie. Za bardzo tych wywietrzników nie możesz doszczelnić, bo wilgoć nie będzie miała jak się wydostać.
Zobacz czy uszczelka klapki jest czysta i nie ugnieciona, możesz ją dokładnie umyć i odwrócić na drugą stronę jeśli rowek jest mocno wygnieciony.
Ja w swoich lampach wywierciłem gdzieś na dole w najniższym punkcie otworki fi3mm, gdzieś wewnątrz mocowania, tak żeby nie było możliwości zachlapania i jeszcze osłoniłem to wklejając w mocowanie kawałek płytki. Od tego czasu praktycznie nie paruje, bo to co się skropli z powietrza to wypływa na zewnątrz.
Otwórz klapkę i zostaw na chwilę na długich - lampa wyschnie. Za bardzo tych wywietrzników nie możesz doszczelnić, bo wilgoć nie będzie miała jak się wydostać.
Zobacz czy uszczelka klapki jest czysta i nie ugnieciona, możesz ją dokładnie umyć i odwrócić na drugą stronę jeśli rowek jest mocno wygnieciony.
Ja w swoich lampach wywierciłem gdzieś na dole w najniższym punkcie otworki fi3mm, gdzieś wewnątrz mocowania, tak żeby nie było możliwości zachlapania i jeszcze osłoniłem to wklejając w mocowanie kawałek płytki. Od tego czasu praktycznie nie paruje, bo to co się skropli z powietrza to wypływa na zewnątrz.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Gumka powinna być jedna. Na dole od strony długich świateł.
U mnie nieszczelna była gumka na deklu.
Test na tzn Pianę coś tam pokazało.
Na tyle ile się dało wysuszyłem lampę, uszczelkę przerzuciłem na lewa stronę, podginałem lekko druty od dekielka i jest spokój.
Az w szoku bylem ze taka mala nieszczelność ma takie konsekwencje.
Lekka mżawka i moja lampa wyglądała tak jak by w niej była burza. (krople wody są od środka)
Obecnie po mocnej ulewie w zimę jest tak. (tylko ten mały zaparowany fragmencik)
![Obrazek]()
U mnie nieszczelna była gumka na deklu.
Test na tzn Pianę coś tam pokazało.
Na tyle ile się dało wysuszyłem lampę, uszczelkę przerzuciłem na lewa stronę, podginałem lekko druty od dekielka i jest spokój.
Az w szoku bylem ze taka mala nieszczelność ma takie konsekwencje.
Lekka mżawka i moja lampa wyglądała tak jak by w niej była burza. (krople wody są od środka)
Obecnie po mocnej ulewie w zimę jest tak. (tylko ten mały zaparowany fragmencik)

AWX 175KM/380NM
-
OnlineDoc
- Administrator

- Posty: 3009
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Cześć.
Stare, ale jare (niestety).
Mam dokładnie to samo co Krzysiek.
Albo lewy reflektor, albo (czasami) prawy reflektor z parowaniem koło kierunkowskazów.
Wiecznie się zmienia jeśli deszcz pada a ja lecę z autem.
np:
![Obrazek]()
Wkurza mnie to i to bardzo jak patrzę na to.
Mam xenony, więc 'ostry gorąc'.
Uszczelka reflektorów niestety lekko rozwalona (stara). Również nie trzyma bardzo dobrze z błotnikiem. Pewnie ok 1, 2 mm.
Jak sądzicie... od czego zacząć? Łączenie klosza z obudową? Robiłem regenerację, wiec sporo dałem kleju (bitumicznego uszczelnienia dekarskiego, czarnego).
Do tego.... nie mam dwóch (lewy i prawy) odpowietrzników z gumką. Wiadomo... nie kupię oryginalnego bo skąd. Jedynie zwykły, malutki wąż/gumką. Może to?

Stare, ale jare (niestety).
Mam dokładnie to samo co Krzysiek.
Albo lewy reflektor, albo (czasami) prawy reflektor z parowaniem koło kierunkowskazów.
np:

Wkurza mnie to i to bardzo jak patrzę na to.
Mam xenony, więc 'ostry gorąc'.
Uszczelka reflektorów niestety lekko rozwalona (stara). Również nie trzyma bardzo dobrze z błotnikiem. Pewnie ok 1, 2 mm.
Jak sądzicie... od czego zacząć? Łączenie klosza z obudową? Robiłem regenerację, wiec sporo dałem kleju (bitumicznego uszczelnienia dekarskiego, czarnego).
Do tego.... nie mam dwóch (lewy i prawy) odpowietrzników z gumką. Wiadomo... nie kupię oryginalnego bo skąd. Jedynie zwykły, malutki wąż/gumką. Może to?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 22:51 przez Doc, łącznie zmieniany 2 razy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
OnlineDoc
- Administrator

- Posty: 3009
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
bendzji, już Ci mówię...
Dostałem używane, regenerowane reflektory. Kleje nie są stare. Stąd druga, moja regeneracja LED. Wiesz... po uderzeniu auta, dostałem bo musiałem.
Nawet nie mogłem sprawdzić z parujących tych lamp. Dopiero zobaczyłem, zmieniłem (2 regeneracja) i dopiero "wkleiłem" do mojego auta.
Dostałem używane, regenerowane reflektory. Kleje nie są stare. Stąd druga, moja regeneracja LED. Wiesz... po uderzeniu auta, dostałem bo musiałem.
Nawet nie mogłem sprawdzić z parujących tych lamp. Dopiero zobaczyłem, zmieniłem (2 regeneracja) i dopiero "wkleiłem" do mojego auta.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 22:56 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
OnlineDoc
- Administrator

- Posty: 3009
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Yhm... czyli to Michale?
![Obrazek]()
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7188
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
nie , cos takiego , może sznur butylowy a nie wałek ( kwestia nazwania )
Jest np. na allegro.
Jest np. na allegro.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez bendzji, łącznie zmieniany 2 razy.
-
OnlineDoc
- Administrator

- Posty: 3009
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Acha, rozumiem.
ps.
Michale znalazłem w allegro. Masz rację:
"Sznur butylowy do uszczelniania połączeń wytłoczony w postaci wałka o średnicy 6mm i długości 8m. Kolor butylu czarny."
ps.
Michale znalazłem w allegro. Masz rację:
"Sznur butylowy do uszczelniania połączeń wytłoczony w postaci wałka o średnicy 6mm i długości 8m. Kolor butylu czarny."
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.








