A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
jestem..
więc spróbowałem metody ze ślizganiem sprzęgła .
ale podczas jazdy jakoś mi to słabo wychodziło więc zrobiłem to w ten sposób że na postoju na ręcznym zapiąłem 4 i dwa razy po kilka sekund próbowałem ruszyć w taki sposób zeby było cć że sprzęgło się ślizga pod dociskiem.
bardzo dziwny jak na przypalone sprzęgło zapach . na pewno inny jak w innych wozach a dość często mam do czynienia z tym w pracy.
szarpanie ustąpiło całkowicie , tylko dalej puszczam sprzęgło tak ostrożnie żeby nie szarpało , muszę się odzwyczaić
zobaczymy ile wytrzyma km do następnego szarpania , zapiszę tutaj tez bo potem zapomnę - 163800km.
metodę mogę w tej razie polecić jako doraźną - jeżeli się sprawdzi na np. kilka tyś km to wtedy zobaczymy co dalej.
będę sie odzywał choć nie jestem jakimś wymiernym przedstawicielem problem ponieważ bardzo mało jeżdżę po mieście.
więc spróbowałem metody ze ślizganiem sprzęgła .
ale podczas jazdy jakoś mi to słabo wychodziło więc zrobiłem to w ten sposób że na postoju na ręcznym zapiąłem 4 i dwa razy po kilka sekund próbowałem ruszyć w taki sposób zeby było cć że sprzęgło się ślizga pod dociskiem.
bardzo dziwny jak na przypalone sprzęgło zapach . na pewno inny jak w innych wozach a dość często mam do czynienia z tym w pracy.
szarpanie ustąpiło całkowicie , tylko dalej puszczam sprzęgło tak ostrożnie żeby nie szarpało , muszę się odzwyczaić
zobaczymy ile wytrzyma km do następnego szarpania , zapiszę tutaj tez bo potem zapomnę - 163800km.
metodę mogę w tej razie polecić jako doraźną - jeżeli się sprawdzi na np. kilka tyś km to wtedy zobaczymy co dalej.
będę sie odzywał choć nie jestem jakimś wymiernym przedstawicielem problem ponieważ bardzo mało jeżdżę po mieście.
U mnie poszarpuje i jeszcze przy puszczaniu sprzegla na koncu obroty wzrastaja do 1000 obr. na chwile
jakby cos wspolnego z systemem wysprzeglania (jakis czujnik obrotow odpowiedzialny za obciazenie silnika ? )
kupilem sprzeglo ale narazie nie wymieniam bo tez nauczylem sie dodadawac gazu i mozna z tym jezdzic
moim zdaniem to maga byc kasatory luzow na tarczy ( te sprezyny) sama okladzina jest ok bo nie szarpie na innych beigach
dziwne ze nikt normalnie nie moze tego naprawic bez wymiany polowy samochodu !
fajne by bylo ja bysmy rozwiazali ten problem
jakby cos wspolnego z systemem wysprzeglania (jakis czujnik obrotow odpowiedzialny za obciazenie silnika ? )
kupilem sprzeglo ale narazie nie wymieniam bo tez nauczylem sie dodadawac gazu i mozna z tym jezdzic
moim zdaniem to maga byc kasatory luzow na tarczy ( te sprezyny) sama okladzina jest ok bo nie szarpie na innych beigach
dziwne ze nikt normalnie nie moze tego naprawic bez wymiany polowy samochodu !
fajne by bylo ja bysmy rozwiazali ten problem
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
no to tym pisaliśmy..
u mnie zaczyna powoli poszarpywac ale bardzo rzadko..
noga jeszcze odruchowo inaczej odpuszcza sprzęgło i to dlatego bo jakbym normalnie ruszał to by było pewnie inaczej...
w ciągu jakiego krótkiego czasu mam zamiar zrobić program , bede dynamiczniej ruszał i mam nadzieję ze ogólnie się to poprawi..
ale pierwszy raz słyszę ze i w 190KM szarpie,,myślałem że tam to poprawili ..
u mnie zaczyna powoli poszarpywac ale bardzo rzadko..
noga jeszcze odruchowo inaczej odpuszcza sprzęgło i to dlatego bo jakbym normalnie ruszał to by było pewnie inaczej...
w ciągu jakiego krótkiego czasu mam zamiar zrobić program , bede dynamiczniej ruszał i mam nadzieję ze ogólnie się to poprawi..
ale pierwszy raz słyszę ze i w 190KM szarpie,,myślałem że tam to poprawili ..
Witam, to może i ja się podzielę swoimi doświadczeniami, u mnie problem szarpania pojawil się około 10tys km temu aktualnie mam 203tys nalotu. Najgorzej było jak zrobiłem jakaś dłuższą trasę i później wjechałem gdzieś do miasta na początku nawet żona mi zarzucała, że co ja robię, jak Ty to sprzęgło puszczasz ...no i zacząłem drążyć temat z moim mechanikiem na początek wymieniliśmy płyn hamulcowy na taki o wyższej temp wrzenia była poprawa , ale problem nie został do końca rozwiązany tak wiec zdecydowałem się zrzucić skrzynie, po oględzinach sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz dwumasy padła decyzja ze zostaje tylko dwumasa reszta do wymiany... od wymiany zrobiłem 3tys i jak narazie jest wszystko tak jak powinno być miejmy nadzieje, ze tak pozostanie. Dodam , że auto jest po programie na 204Ps i 439Nm.
Czy komuś udało się ustalić co jest przyczyną tego szarpania ? Mam 177km rocznik 2014 .
U mnie szarpie głównie na ciepłym szczególnie po trasie lub mieście , na zimnym silniku delikatnie tez jest odczuwalne jednak są tez dni , ze np co zauważyłem po pełnym wypaleniu dpf wszystko jest ok i nawet tydzień potrafi ruszać płynnie i bez żadnego szarpnięcia. Ogólnie nie ma reguły i dlatego nie wiem co robić czy wymieniać sprzęgło i dwumasa czy może wyciągać wtryski a może tez to wina dpf mój przebieg to 140tys.
Problem jest o tyle wkurzający ze czasami szarpie cholernie mocno , dodawanie wyższych obrotów przy ruszaniu raz pomaga a znowu innym razem potęguje szarpanie .
U mnie szarpie głównie na ciepłym szczególnie po trasie lub mieście , na zimnym silniku delikatnie tez jest odczuwalne jednak są tez dni , ze np co zauważyłem po pełnym wypaleniu dpf wszystko jest ok i nawet tydzień potrafi ruszać płynnie i bez żadnego szarpnięcia. Ogólnie nie ma reguły i dlatego nie wiem co robić czy wymieniać sprzęgło i dwumasa czy może wyciągać wtryski a może tez to wina dpf mój przebieg to 140tys.
Problem jest o tyle wkurzający ze czasami szarpie cholernie mocno , dodawanie wyższych obrotów przy ruszaniu raz pomaga a znowu innym razem potęguje szarpanie .
Tak,ja przerabialem temat. Fabrycznie jest za slaby docisk sprzegla. Wymienisz na nowy zestaw i bedzie to samo za chwile. Jedyne,co mozesz zrobic to wstawic zestaw sachs performance - sprzeglo i docisk sa wzmacniane w tej wersji. No ale bedzie ciut ciezej chodzic. A najlepiej to zmienic auto na automat :D
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga