Pytanie do posiadaczy 2.7 bit AJK lub innych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Pytanie do posiadaczy 2.7 bit AJK lub innych
Witam vag pokazuje oborty 680 równo ale wskazowką rusza sie miminalnie na obrotomierzu, nie sa to jakies duze skoki ale tak sobie oscyluje +- 1 mm czy to nornalne ?
czy powinnenem sie czemus przyjrzeć?
Pozdrawiam
czy powinnenem sie czemus przyjrzeć?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Szczelność
Jak dmucham powietrzem to nie mogę nabić ciśnienia ale nie słychać nigdzie żeby uciekalo, błędów też nie mam.
Jedyne co zauważyłem to szarpanie na LPG przy gwałtownym puszczaniu/dodawaniu gazu na niskich prselozeniach.
Jedyne co zauważyłem to szarpanie na LPG przy gwałtownym puszczaniu/dodawaniu gazu na niskich prselozeniach.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Mam identycznie na podtlenku na niskich biegach, gazownicy nie mogą tego za chiny wyregulować, podejrzewam że przyczyna to własnie nieszczelność pod kolektorem. Jak nie możesz nabić ciśnienia to znaczy, że na pewno gdzieś jest spora nieszczelność, spróbuj może większym ciśnieniem nabić może będzie słychać gdzie ucieka. U mnie jak silnik chodzi to słychać syczenie właśnie gdzieś spod kolektora. Nabijać ciśnieniem jeszcze nie próbowałem, jak wymiana uszczelek pod dolotem nie poskutkuje to też będę pompował dolot.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
nieszczelnosc
To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedzteiwaz pisze:Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 sty 2013, 17:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
falowanie
falowanie?WormsCrew88 pisze:W moim poprzednim modelu było to samo. Niestety nie naprawiłem.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: nieszczelnosc
W 6-cio cylindrowym silniku na 99.99% co najmniej jeden z cylindrów ma zawory w stanie tzw. "valve overlap", czyli jednocześnie otwarte są zawory ssące i wydechowe. Mam nadzieję, że to wyjaśnia poprzedni mój wpis.P.Froniu pisze:To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedzteiwaz pisze:Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech
I nie próbujcie przy tym "dmuchaniu" uszczelniać wydechu, bo potem nie zdążycie oleju do silnika dolewać


Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: nieszczelnosc
racja , to logiczne.zbig_wwl pisze:W 6-cio cylindrowym silniku na 99.99% co najmniej jeden z cylindrów ma zawory w stanie tzw. "valve overlap", czyli jednocześnie otwarte są zawory ssące i wydechowe. Mam nadzieję, że to wyjaśnia poprzedni mój wpis.P.Froniu pisze:To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedzteiwaz pisze: Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.
I nie próbujcie przy tym "dmuchaniu" uszczelniać wydechu, bo potem nie zdążycie oleju do silnika dolewać(mam nadzieję, że tego to już nie będę musiał wyjaśniać
)
Czyli przy sprawdzaniu szczelnosci dolotu nie ma takie sytuacji ze napompuje sie 2 bary i powinno trzymac tak ?
chodzi o to zeby nigdzie nie dmuchalo przy pompowaniu ?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Gdzie wdmuchujesz to powietrze? Pamiętaj, że do turbin w układzie jest podciśnienie, więc traktowanie tej części dolotu 2 Bar'ami może się źle skończyć (chociażby dla membrany odmy). W necie jest parę tematów sprawdzania szczelności dolotu. Nie chcę mi się teraz szukać, ale napiszę jedynie, że wymaga to nieco prac przygotowawczych 

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Szczelność
dmucham w rure Y od strony przepływki, przy zatkanym wejsciu odmy.zbig_wwl pisze:Gdzie wdmuchujesz to powietrze? Pamiętaj, że do turbin w układzie jest podciśnienie, więc traktowanie tej części dolotu 2 Bar'ami może się źle skończyć (chociażby dla membrany odmy). W necie jest parę tematów sprawdzania szczelności dolotu. Nie chcę mi się teraz szukać, ale napiszę jedynie, że wymaga to nieco prac przygotowawczych
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
zgodnie z tym:
http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t_pressure_tester.pdf
kolega robi wszystko poprawnie, maksymalne bezpieczne ciśnienie to 15psi.
Jak nie trzyma to możesz jeszcze spróbować odkręcić trójnik od przepustnicy i zaślepić tam gdzie ma przychodzić przepustnica wtedy przez silnik na pewno nic nie ucieknie
http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t_pressure_tester.pdf
kolega robi wszystko poprawnie, maksymalne bezpieczne ciśnienie to 15psi.
Jak nie trzyma to możesz jeszcze spróbować odkręcić trójnik od przepustnicy i zaślepić tam gdzie ma przychodzić przepustnica wtedy przez silnik na pewno nic nie ucieknie
