Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Pytanie do posiadaczy 2.7 bit AJK lub innych

Silniki benzynowe
P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Pytanie do posiadaczy 2.7 bit AJK lub innych

Post autor: P.Froniu » 19 kwie 2016, 13:35

Witam vag pokazuje oborty 680 równo ale wskazowką rusza sie miminalnie na obrotomierzu, nie sa to jakies duze skoki ale tak sobie oscyluje +- 1 mm czy to nornalne ?
czy powinnenem sie czemus przyjrzeć?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 20 kwie 2016, 21:21

Mam podobnie, ale to nie jest normalne, u mnie prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem dolotowym jest walnięta i łapie lewe powietrze. Sprawdź szczelność dolotu, wężyki podciśnienia i zaworki zwrotne podciśnienia to najczęstsze przyczyny lekkiego falowania na jałowym.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Szczelność

Post autor: P.Froniu » 20 kwie 2016, 23:32

Jak dmucham powietrzem to nie mogę nabić ciśnienia ale nie słychać nigdzie żeby uciekalo, błędów też nie mam.
Jedyne co zauważyłem to szarpanie na LPG przy gwałtownym puszczaniu/dodawaniu gazu na niskich prselozeniach.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 21 kwie 2016, 10:03

Mam identycznie na podtlenku na niskich biegach, gazownicy nie mogą tego za chiny wyregulować, podejrzewam że przyczyna to własnie nieszczelność pod kolektorem. Jak nie możesz nabić ciśnienia to znaczy, że na pewno gdzieś jest spora nieszczelność, spróbuj może większym ciśnieniem nabić może będzie słychać gdzie ucieka. U mnie jak silnik chodzi to słychać syczenie właśnie gdzieś spod kolektora. Nabijać ciśnieniem jeszcze nie próbowałem, jak wymiana uszczelek pod dolotem nie poskutkuje to też będę pompował dolot.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 21 kwie 2016, 18:28

Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: P.Froniu » 21 kwie 2016, 19:12

[quote="zbig_wwl"]Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech ;

Czyli coś poważnego nie tak?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 21 kwie 2016, 20:33

zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech ;)
Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

nieszczelnosc

Post autor: P.Froniu » 21 kwie 2016, 20:43

teiwaz pisze:
zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech ;)
Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.
To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedz :)

WormsCrew88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 sty 2013, 17:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: WormsCrew88 » 21 kwie 2016, 20:44

W moim poprzednim modelu było to samo. Niestety nie naprawiłem.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

falowanie

Post autor: P.Froniu » 21 kwie 2016, 21:00

WormsCrew88 pisze:W moim poprzednim modelu było to samo. Niestety nie naprawiłem.
falowanie?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Re: nieszczelnosc

Post autor: zbig_wwl » 21 kwie 2016, 21:22

P.Froniu pisze:
teiwaz pisze:
zbig_wwl pisze:Przy takim sposobie sprawdzania szczelności, to ten wyciek na 99.99%, jest przez wydech ;)
Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.
To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedz :)
W 6-cio cylindrowym silniku na 99.99% co najmniej jeden z cylindrów ma zawory w stanie tzw. "valve overlap", czyli jednocześnie otwarte są zawory ssące i wydechowe. Mam nadzieję, że to wyjaśnia poprzedni mój wpis.
I nie próbujcie przy tym "dmuchaniu" uszczelniać wydechu, bo potem nie zdążycie oleju do silnika dolewać <rotfl> (mam nadzieję, że tego to już nie będę musiał wyjaśniać <luzik> )
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: nieszczelnosc

Post autor: P.Froniu » 21 kwie 2016, 21:25

zbig_wwl pisze:
P.Froniu pisze:
teiwaz pisze: Kolega chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi. Dolot pompuje się oczywiście na wyłączonym silniku. Ja nie pompowałem bo u mnie słychać syczenie jak silnik normalnie pracuje i dochodzi właśnie gdzieś spod kolektora dolotowego.
To chyba tyczyło się mojej wypowiedzi ,czekamy na odpowiedz :)
W 6-cio cylindrowym silniku na 99.99% co najmniej jeden z cylindrów ma zawory w stanie tzw. "valve overlap", czyli jednocześnie otwarte są zawory ssące i wydechowe. Mam nadzieję, że to wyjaśnia poprzedni mój wpis.
I nie próbujcie przy tym "dmuchaniu" uszczelniać wydechu, bo potem nie zdążycie oleju do silnika dolewać <rotfl> (mam nadzieję, że tego to już nie będę musiał wyjaśniać <luzik> )
racja , to logiczne.

Czyli przy sprawdzaniu szczelnosci dolotu nie ma takie sytuacji ze napompuje sie 2 bary i powinno trzymac tak ?
chodzi o to zeby nigdzie nie dmuchalo przy pompowaniu ?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 21 kwie 2016, 21:36

Gdzie wdmuchujesz to powietrze? Pamiętaj, że do turbin w układzie jest podciśnienie, więc traktowanie tej części dolotu 2 Bar'ami może się źle skończyć (chociażby dla membrany odmy). W necie jest parę tematów sprawdzania szczelności dolotu. Nie chcę mi się teraz szukać, ale napiszę jedynie, że wymaga to nieco prac przygotowawczych ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Szczelność

Post autor: P.Froniu » 21 kwie 2016, 21:41

zbig_wwl pisze:Gdzie wdmuchujesz to powietrze? Pamiętaj, że do turbin w układzie jest podciśnienie, więc traktowanie tej części dolotu 2 Bar'ami może się źle skończyć (chociażby dla membrany odmy). W necie jest parę tematów sprawdzania szczelności dolotu. Nie chcę mi się teraz szukać, ale napiszę jedynie, że wymaga to nieco prac przygotowawczych ;)
dmucham w rure Y od strony przepływki, przy zatkanym wejsciu odmy.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 22 kwie 2016, 07:15

zgodnie z tym:

http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t_pressure_tester.pdf

kolega robi wszystko poprawnie, maksymalne bezpieczne ciśnienie to 15psi.
Jak nie trzyma to możesz jeszcze spróbować odkręcić trójnik od przepustnicy i zaślepić tam gdzie ma przychodzić przepustnica wtedy przez silnik na pewno nic nie ucieknie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja