Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPJ 2.0 170 KM] Wolne obroty nieznacznie drgają

Silniki benzynowe
Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

[ BPJ 2.0 170 KM] Wolne obroty nieznacznie drgają

Post autor: Heraklit » 22 mar 2016, 11:48

Rozgrzany silnik, po zatrzymaniu się na wolnych obrotach, wskazówka opada na 950 obrotów. Po chwili spada bardzo powoli do 900 - 890 obr, by po chwili wzrosnąć na 910. I teraz jest taki moment, że obroty nie stabilizują się na jednej wartości, ale wskazówka skacze między 910 a 890 (czasami zatrzyma się na dłużej przy 890, ale potem drgnie na 900 - 910).
Ostatnio była wymieniana pompa vacum i wydaje mi się, że po tym, obroty nie są stabilne. Może jednak to być zbieg okoliczności.
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? (a6 c6, 2007, 2.0TFSI 170KM, 190tyś).

Norbertp83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
Lokalizacja: ŻRDW
Kontakt:

Post autor: Norbertp83 » 29 mar 2016, 00:52

Jakieś błędy?
Niestety najlepiej byłoby podpiąć jakiś diagnoskop i popatrzeć na parametry. Przyczyn może być naprawdę sporo :(. Samo vacum może mieć wiele wspólnego z Twoim przypadkiem.
Zobacz, czy nie masz gdzieś jakieś mikro nieszczelności.

Pioter77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2016, 12:08
Imię: Piotr
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioter77 » 29 mar 2016, 08:18

Może to problem z regulacją powietrza dostarczanego do silnika. Sprawdź najpierw zawór odmy. Miałem podobne objawy i wyskakiwał mi po jakimś czasie błąd 2178. Po wymianie tego niewielkiego plastiku silnik pracuje prawidłowo, brak błędów i trzyma obroty.
R-Performance: 239 KM; 333 NM

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Post autor: Heraklit » 30 mar 2016, 09:47

Norbertp83 pisze:Jakieś błędy?
Niestety najlepiej byłoby podpiąć jakiś diagnoskop i popatrzeć na parametry.
Pojawiły się trzy błędy:
P0420 Katalizator )rząd 1)
P2187 Układ paliwowy rząd 1
P0507 Regulacja biegu jałowego

Norbertp83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
Lokalizacja: ŻRDW
Kontakt:

Post autor: Norbertp83 » 30 mar 2016, 10:26

I bądź tu mądry <uoee> .
Wątpię w to, że wszystko na raz dało du...y (katalizator, wtrysk, przepustnica). Osobiście szukałbym przyczyny w powietrzu dostarczanym do silnika o czym już wcześniej wspomniałem. Vacum wbrew pozorom wytwarza podciśnienie nie tylko do wspomagania układu hamowania, ale jest także niezbędne do prawidłowej pracy silnika.
Przejrzyj na spokojnie wszelkie przewody doprowadzające powietrze.
@Pioter 77 również słusznie stwierdza, że może to być przyczyna samego zaworu odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Z tego co wyczytałem dość częsta przyczyna pojawienia się wahania obrotów w 2.0T.
Czy po podłączeniu diagnoskopu patrzył ktoś na parametry silnika pracującego?

Awatar użytkownika
huberto21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 08 cze 2015, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huberto21 » 30 mar 2016, 15:30

Witam ja kiedyś miałem podobny problem z tymi obrotami, dochodziły mocna drgania samochodu.

Powodem był Zawór zwrotny układu zasilania paliwa
0 280 142 431

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html

Po wymianie problem zniknął.

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Post autor: Heraklit » 13 kwie 2016, 10:13

Krótki raport z przygody pod nazwą Audi: mechanik po analizie własnych pomysłów i moich, a raczej waszych sugestii doszedł do wniosku, że będzie to wina wtryskiwacza. Ciekawe czy trafi z diagnozą - wymiana jutro.

Norbertp83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
Lokalizacja: ŻRDW
Kontakt:

Post autor: Norbertp83 » 13 kwie 2016, 10:49

Heraklit pisze:Krótki raport z przygody pod nazwą Audi: mechanik po analizie własnych pomysłów i moich, a raczej waszych sugestii doszedł do wniosku, że będzie to wina wtryskiwacza. Ciekawe czy trafi z diagnozą - wymiana jutro.
Coś czuję, że tylko kosztów sobie narobisz :(. Mechanikiem nie jestem ;)

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 04 maja 2016, 20:05

Mam ten sam silnik co kolega w BPJ pompa vacum nie ma nic wspolnego z obrotami poniewaz poloczona jest tylko i wylacznie z serwem hamulcowym. I nie jest polaczona z kolektorem z ssacym jak w innych silnika. To jest silnik turbo wiec w kolektorze wystepuje nadcisnienie a nie podcisnienie. Wiec po to jest ta pompa ;).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja