Rozgrzany silnik, po zatrzymaniu się na wolnych obrotach, wskazówka opada na 950 obrotów. Po chwili spada bardzo powoli do 900 - 890 obr, by po chwili wzrosnąć na 910. I teraz jest taki moment, że obroty nie stabilizują się na jednej wartości, ale wskazówka skacze między 910 a 890 (czasami zatrzyma się na dłużej przy 890, ale potem drgnie na 900 - 910).
Ostatnio była wymieniana pompa vacum i wydaje mi się, że po tym, obroty nie są stabilne. Może jednak to być zbieg okoliczności.
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? (a6 c6, 2007, 2.0TFSI 170KM, 190tyś).
[ BPJ 2.0 170 KM] Wolne obroty nieznacznie drgają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
- Lokalizacja: ŻRDW
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
- Lokalizacja: ŻRDW
- Kontakt:
I bądź tu mądry
.
Wątpię w to, że wszystko na raz dało du...y (katalizator, wtrysk, przepustnica). Osobiście szukałbym przyczyny w powietrzu dostarczanym do silnika o czym już wcześniej wspomniałem. Vacum wbrew pozorom wytwarza podciśnienie nie tylko do wspomagania układu hamowania, ale jest także niezbędne do prawidłowej pracy silnika.
Przejrzyj na spokojnie wszelkie przewody doprowadzające powietrze.
@Pioter 77 również słusznie stwierdza, że może to być przyczyna samego zaworu odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Z tego co wyczytałem dość częsta przyczyna pojawienia się wahania obrotów w 2.0T.
Czy po podłączeniu diagnoskopu patrzył ktoś na parametry silnika pracującego?

Wątpię w to, że wszystko na raz dało du...y (katalizator, wtrysk, przepustnica). Osobiście szukałbym przyczyny w powietrzu dostarczanym do silnika o czym już wcześniej wspomniałem. Vacum wbrew pozorom wytwarza podciśnienie nie tylko do wspomagania układu hamowania, ale jest także niezbędne do prawidłowej pracy silnika.
Przejrzyj na spokojnie wszelkie przewody doprowadzające powietrze.
@Pioter 77 również słusznie stwierdza, że może to być przyczyna samego zaworu odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Z tego co wyczytałem dość częsta przyczyna pojawienia się wahania obrotów w 2.0T.
Czy po podłączeniu diagnoskopu patrzył ktoś na parametry silnika pracującego?
Witam ja kiedyś miałem podobny problem z tymi obrotami, dochodziły mocna drgania samochodu.
Powodem był Zawór zwrotny układu zasilania paliwa
0 280 142 431
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
Po wymianie problem zniknął.
Powodem był Zawór zwrotny układu zasilania paliwa
0 280 142 431
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
Po wymianie problem zniknął.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
- Lokalizacja: ŻRDW
- Kontakt:
Mam ten sam silnik co kolega w BPJ pompa vacum nie ma nic wspolnego z obrotami poniewaz poloczona jest tylko i wylacznie z serwem hamulcowym. I nie jest polaczona z kolektorem z ssacym jak w innych silnika. To jest silnik turbo wiec w kolektorze wystepuje nadcisnienie a nie podcisnienie. Wiec po to jest ta pompa
.
