opony 245 40 18 pochodzące z C6 obcierają o wahacz
opony 245 40 18 pochodzące z C6 obcierają o wahacz
Problem jest następujący.
Kupiłem felgi oryginalne, model:
8E0 601 025 AK
8.0J x 18H2 ET43
Tutaj zdjęcia ze środka na potwierdzenie specyfikacji:
https://www.dropbox.com/s/ybu80hdt001cw ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tbfrdvnfqldkw ... 6.jpg?dl=0
Felgi pochodzą od C6 a ja chcę żeby normalnie śmigały na C5.
Na tych felgach były założone opony 245/40 więc zarzuciłem je na auto.
(Zerknij na pierwsze zdjęcie na dole a potem wróć tutaj do czytania)
Pierwszy problem. Według mnie jest trochę za wysoko.
Drugi problem. Opona dotyka wahacza przez cały czas.
Jak widać na zdjęciu (zerknij na 3 pozostałe zdjęcia na dole), wahacz prawdopodobnie tnie oponę.
Dość niebezpieczne, przyznacie...
Szukam rozwiązania, mianowicie:
jakie opony mam założyć, żeby nie tarło?
Czy na tych felgach wystarczy 235/40 czy może 225/40?
A może spróbować nawet 225/35 (błagam, nie dołujcie mnie że mam to kupić).
Czy jakieś dystanse ewentualnie pomogą?
Jeśli tak, to jakiej długości śruby dobrać do konkretnych dystansów?
No i co dalej.
Co ze sprężynami.
Auto po założeniu tych felg stoi dość wysoko.
Nie chcę jednak żeby miską jeździł po asfalcie, chcę żeby był dosłownie troszeczkę niżej.
Jakie sprężyny musiałbym kupić żeby to wyglądało w miarę normalnie?
Jaka powinna być kolejność tych działań?
Najpierw wymienić opony, potem kombinować ze sprężynami?
(kliknij na zdjęcie żeby powiększyć)
Kupiłem felgi oryginalne, model:
8E0 601 025 AK
8.0J x 18H2 ET43
Tutaj zdjęcia ze środka na potwierdzenie specyfikacji:
https://www.dropbox.com/s/ybu80hdt001cw ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tbfrdvnfqldkw ... 6.jpg?dl=0
Felgi pochodzą od C6 a ja chcę żeby normalnie śmigały na C5.
Na tych felgach były założone opony 245/40 więc zarzuciłem je na auto.
(Zerknij na pierwsze zdjęcie na dole a potem wróć tutaj do czytania)
Pierwszy problem. Według mnie jest trochę za wysoko.
Drugi problem. Opona dotyka wahacza przez cały czas.
Jak widać na zdjęciu (zerknij na 3 pozostałe zdjęcia na dole), wahacz prawdopodobnie tnie oponę.
Dość niebezpieczne, przyznacie...
Szukam rozwiązania, mianowicie:
jakie opony mam założyć, żeby nie tarło?
Czy na tych felgach wystarczy 235/40 czy może 225/40?
A może spróbować nawet 225/35 (błagam, nie dołujcie mnie że mam to kupić).
Czy jakieś dystanse ewentualnie pomogą?
Jeśli tak, to jakiej długości śruby dobrać do konkretnych dystansów?
No i co dalej.
Co ze sprężynami.
Auto po założeniu tych felg stoi dość wysoko.
Nie chcę jednak żeby miską jeździł po asfalcie, chcę żeby był dosłownie troszeczkę niżej.
Jakie sprężyny musiałbym kupić żeby to wyglądało w miarę normalnie?
Jaka powinna być kolejność tych działań?
Najpierw wymienić opony, potem kombinować ze sprężynami?
(kliknij na zdjęcie żeby powiększyć)
Pewnie lepiej, ale skoro felgi są od C6, to nie zadawałbym w ogóle pytania o opony.mat1324 pisze:A nie lepiej założyć jakiś fabryczny rozmiar, a nie od C6?
Czyli w sumie pytam o... fabryczny rozmiar opon
czyli powinno być git. Czy wysokość zawieszenia nie będzie tutaj miała jakiegoś znaczenia? (wysokość sprężyn)Aeternus pisze:8 cali jest i takie samo et
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ja mam felgi w rozmiarze takim samym tj. szerokość 8J, 18" ( nie wiem jakie et ale całość siedzi na dystansach), opony run flat i zwykłe z rantem ochronnym- rozmiar 18/40/245 i nic nie obciera, może za wyjątkiem przednich błotników, ale to tylko jak mocno zanurkuje przodem na jakiś wybojach(autko obniżone 3 cm). Przy spokojnej jeździe nic nie trze. Może koledze wystarcza cienkie dystanse? faktem jest że te koła są ponad wymiarowe
Ps. na moje oko przejście z 245 na 235 może być niewystarczające oponka cofnie się tylko 5 mm od aktualnego położenia, jak dobrze pójdzie.
Ps. na moje oko przejście z 245 na 235 może być niewystarczające oponka cofnie się tylko 5 mm od aktualnego położenia, jak dobrze pójdzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga