Witam! Na początek chciałem przeprosić że jeszcze się nie przedstawiłem i nie pokazałem mojego nabytku ale nie mam żadnych fotek mojej c5 a przy tej pogodzie były by nieciekawe (czekam na słońce) :D Mam nadzieję że mi to wybaczycie
Ale do rzeczy mam problem zacznijmy od początku zakupiłem audi a6 c5 2.4 V6
no i zaczęły się problemy mianowicie mega duży wyciek oleju niewiadomego pochodzenia. Dodam czysty olej nieprzepalony niezabrudzony.
Zaobserwowałem że to spod pokryw zaworów więc oddałem do znajomego mechanika. (nie pan "Wiesiek" ze stodoły) znajomy robi w warsztacie a tfu! "bmw" a po pracy u siebie dorabia rozebrał i stwierdził że uszczelki wypruło bo ich nie było a zamiast nich był sylikon :shock:
Uszczelki zakupione więc dziś już to składa dodam że wyciek był mega pół litra oleju wyleciało w zaledwie 100 km.
Sprawdzał Ezektor i odmę są drożne. Alternator mokry od oleju ale załatwiłem specjalny płyn do mycia takich urządzeń (dobrze mieć znajomych w rożnych branżach)
Ale idźmy do sedna przez ten wyciek oleju spuchły te dwa przewody od chłodzenia przy podstawie filtra oleju lub jak ktoś inny to nazywa wymienniku ciepła ponieważ całe były zalane gorącym olejem więc niebawem będzie awaria bo pękną. Za wczasu trzeba naprawić i tutaj moje pytanie czy te przewody są dostępne tylko w Aso ?. Za krótszy chcą 215,80zł a dłuższy 242zł jakaś masakra za dwa kawałki gumy. Czy da się to jakoś obejść np firmy które dorabiają przewody? czy może miał by ktoś z waszego zacnego grona używki w dobrym stanie
pozdrawiam i jeszcze raz Przepraszam że nie przywitałem się jeszcze
Przewody podstawy filtra oleju
hmm ... piszesz, że wyciek oleju, ale eżektor i odmy drożne - to raczej nie możliwe.
od razu wymień na nowy eżektor, oraz odmy - eżektor kup w ASO, odmy kup np. TOPRAN za bodajże 70-80zł - są tematy na forum.
pod pokrywę zaworów - ELRING, ale zobacz również na simmeringi ... po prostu ogólnie przejrzyj.
w szukajce wpisz "wyciek oleju" - zobacz podobne tematy, jest kilka nowych opisujących tą sprawę.
a co do węży ... nie poradzę, ale szukałbym używanych - wg. nr części i zamienił.
problem może być z odkręceniem starych przewodów - mogą być zapieczone - ale przecież jest zakuwanie węży - odetniesz dobrą stronę - dokujesz nowy wąż z 1 i 2 strony i gotowe
od razu wymień na nowy eżektor, oraz odmy - eżektor kup w ASO, odmy kup np. TOPRAN za bodajże 70-80zł - są tematy na forum.
pod pokrywę zaworów - ELRING, ale zobacz również na simmeringi ... po prostu ogólnie przejrzyj.
w szukajce wpisz "wyciek oleju" - zobacz podobne tematy, jest kilka nowych opisujących tą sprawę.
a co do węży ... nie poradzę, ale szukałbym używanych - wg. nr części i zamienił.
problem może być z odkręceniem starych przewodów - mogą być zapieczone - ale przecież jest zakuwanie węży - odetniesz dobrą stronę - dokujesz nowy wąż z 1 i 2 strony i gotowe
Uszczelka wymieniona nic jak na razie suchutko
Upierałem się czy na pewno Ezektor i odma drożna cytuję "kur** ale ty niedowiarek dawaj rozbierzemy i Ci pokażę" i faktycznie są drożne.
Spytałem jak to mogło się stać stwierdził sylikon nie wytrzymał po prostu te kilka dni mroźne co były auto praktycznie nieużywane ostatni miesiąc ja dorwałem w palnik dałem prędkościami ponad 2oo i wyszło
Co do tych dwóch przewodów coś trzeba będzie wykombinować tak jak piszesz bo przecież nie kupię z ASO $$$ :shock:
Teraz kolejne Wisko do wymiany słychać je coraz mocniej a szkoda jak sypnie żeby zrobiło dziurę w chłodnicy
Upierałem się czy na pewno Ezektor i odma drożna cytuję "kur** ale ty niedowiarek dawaj rozbierzemy i Ci pokażę" i faktycznie są drożne.
Spytałem jak to mogło się stać stwierdził sylikon nie wytrzymał po prostu te kilka dni mroźne co były auto praktycznie nieużywane ostatni miesiąc ja dorwałem w palnik dałem prędkościami ponad 2oo i wyszło
Co do tych dwóch przewodów coś trzeba będzie wykombinować tak jak piszesz bo przecież nie kupię z ASO $$$ :shock:
Teraz kolejne Wisko do wymiany słychać je coraz mocniej a szkoda jak sypnie żeby zrobiło dziurę w chłodnicy
Co ty tam chcesz zakuwać? One są na opaski (fabrycznie opaski sprężynowe).z.daniel pisze:a co do węży ... nie poradzę, ale szukałbym używanych - wg. nr części i zamienił.
problem może być z odkręceniem starych przewodów - mogą być zapieczone - ale przecież jest zakuwanie węży - odetniesz dobrą stronę - dokujesz nowy wąż z 1 i 2 strony i gotowe
mich3lski szukaj używanych przewodów w okolicy. Tylko obejrzyj je czy są w dobrym stanie.
Spokojnie Panie przemądrzały wszechwiedzący
200km robione spokojnie później na autostradzie na kilka minut przyciśnięte
Prędzej czy później uszczelka sylikonowa by poszła więc lepiej teraz niż w długiej trasie
I po za tym wszystkie wady ukryte wyszły jakie autko ma i jeśli było by coś mega kosztownego zawsze autko można oddać chyba że się mylę (niejedni sprzedawcy robia auto na sztukę żeby ten miesiąc przelatało bez awarii )
Właśnie tak jedne oddałem po 200km uległo awarii
pozdrawiam
200km robione spokojnie później na autostradzie na kilka minut przyciśnięte
Prędzej czy później uszczelka sylikonowa by poszła więc lepiej teraz niż w długiej trasie
I po za tym wszystkie wady ukryte wyszły jakie autko ma i jeśli było by coś mega kosztownego zawsze autko można oddać chyba że się mylę (niejedni sprzedawcy robia auto na sztukę żeby ten miesiąc przelatało bez awarii )
Właśnie tak jedne oddałem po 200km uległo awarii
pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga