Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] kupno 2.7 vs 3.0 tdi pod modyfikacje 300, moze 3.2 f

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
peres
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 19:24
Lokalizacja: redd

[A6 C6] kupno 2.7 vs 3.0 tdi pod modyfikacje 300, moze 3.2 f

Post autor: peres » 08 lut 2016, 20:04

Witam, postanowiłem zmienić swoja a4 b7 1.8t na a6 i spróbować silników tdi, wiem ze z 3.0 będzie dużo łatwiej osiągnąć 300, lecz 2.7 jest dużo tańsze, wiec mogę sobie pozwolić na niższy przebieg i rocznikowo lepiej. Jaki jest przybliżony koszt podciągnięcia 2.7 do osiągnięcia 300 km? Powiem ze w dziedzinie tdi jestem laikiem i nigdy nie miałem z nimi styczności oprócz prowadzenia od czasu do czasu vanów w pracy hehe. Drugie pytanie, czy w tych modelach silnikowych występowały te same skrzynie? Czy do mocniejszej wersji 3.0 była mocniejsza skrzynia? Kolejne pytanie, wyczytałem, ze 3.0 wychodziły tylko na zawieszeniu pneumatycznym, czy taka wersja występowała w silniku 2.7?- na czym mi zależy żeby już nie montować air ride, w przyszłości. Samochodu nie planuje trzymać nie wiadomo jak długo, zazwyczaj zmieniam co max. 2 lata. roczniki jakie będę celował to 05-08

Pozdrawiam :)
zdjęcie mojej a4 :)

Obrazek



ps, s/rs nie wchodzi w grę ponieważ w kraju w którym mieszkam podatek drogowy/ubezpieczenie jest dla mnie za drogi.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 21:42 przez peres, łącznie zmieniany 2 razy.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 08 lut 2016, 20:49

Nie wszystkie 3.0 TDI mają pneumatykę, ja akurat mam ale to nie jest stały element. Co do mocy to w 3.0 robisz program i masz 280 km i 550 NM, gdzieś widziałem na A4-klub wykres ASB 311 KM i 620 NM, ale z centralnym intercoolerem, nowym wydechem bez DPF.
2.7 TDI ma mniejszą turbinę więc max moc na seryjnym osprzęcie wyjdzie z 230 KM i 450 NM.

Omówiłem tutaj silniki które występowały w C6 przedliftem czyli BMK, ASB, BPP

Poliftowe wersje mają większy potencjał - kody silników 4-literowe.

Jeżeli kupisz automat to on będzie największym ograniczeniem w podnoszeniu mocy. Moim skromnym zdaniem w serii 3.0 TDI daje dużo frajdy z jazdy, po sofcie pewnie jeszcze więcej, ale czy jest sens wyciskać ostatnie poty z silnika żeby była 3-ka z przodu? Wszystko się da, tylko nie wiadomo jak z wytrzymałością na takie wysokie parametry... Jak chcesz moc z grubej rury to szukaj 3.0 TFSI :p

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 lut 2016, 21:02

wg.mojej wiedzy turbiny są takie same różnica jest w skoku tłoka <okok>
- 2,7 tdi - 83,00 mm × 83,10 mm
- 3,0 tdi - 83,00 mm × 91,40 mm
z 2,7 zrobisz spokojnie w granicach 250 KM i 550 NM ale 3,0 ma większy potencjał <okok> spokojnie 300 KM i 600-650 NM wszystko zależy od bazy.

peres
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 19:24
Lokalizacja: redd

Post autor: peres » 08 lut 2016, 21:39

dzieki Panowie za odp, a jak jest z 3.2 fsi?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 lut 2016, 23:53

3.2 FSI to wolnossak, więc nie poszalejesz. Jak już to 3.0 TFSI, tylko kasa nie ta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja