Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] kupno 2.7 vs 3.0 tdi pod modyfikacje 300, moze 3.2 f

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
peres
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 19:24
Lokalizacja: redd

[A6 C6] kupno 2.7 vs 3.0 tdi pod modyfikacje 300, moze 3.2 f

Post autor: peres » 08 lut 2016, 20:04

Witam, postanowiłem zmienić swoja a4 b7 1.8t na a6 i spróbować silników tdi, wiem ze z 3.0 będzie dużo łatwiej osiągnąć 300, lecz 2.7 jest dużo tańsze, wiec mogę sobie pozwolić na niższy przebieg i rocznikowo lepiej. Jaki jest przybliżony koszt podciągnięcia 2.7 do osiągnięcia 300 km? Powiem ze w dziedzinie tdi jestem laikiem i nigdy nie miałem z nimi styczności oprócz prowadzenia od czasu do czasu vanów w pracy hehe. Drugie pytanie, czy w tych modelach silnikowych występowały te same skrzynie? Czy do mocniejszej wersji 3.0 była mocniejsza skrzynia? Kolejne pytanie, wyczytałem, ze 3.0 wychodziły tylko na zawieszeniu pneumatycznym, czy taka wersja występowała w silniku 2.7?- na czym mi zależy żeby już nie montować air ride, w przyszłości. Samochodu nie planuje trzymać nie wiadomo jak długo, zazwyczaj zmieniam co max. 2 lata. roczniki jakie będę celował to 05-08

Pozdrawiam :)
zdjęcie mojej a4 :)

Obrazek



ps, s/rs nie wchodzi w grę ponieważ w kraju w którym mieszkam podatek drogowy/ubezpieczenie jest dla mnie za drogi.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 21:42 przez peres, łącznie zmieniany 2 razy.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 533
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 08 lut 2016, 20:49

Nie wszystkie 3.0 TDI mają pneumatykę, ja akurat mam ale to nie jest stały element. Co do mocy to w 3.0 robisz program i masz 280 km i 550 NM, gdzieś widziałem na A4-klub wykres ASB 311 KM i 620 NM, ale z centralnym intercoolerem, nowym wydechem bez DPF.
2.7 TDI ma mniejszą turbinę więc max moc na seryjnym osprzęcie wyjdzie z 230 KM i 450 NM.

Omówiłem tutaj silniki które występowały w C6 przedliftem czyli BMK, ASB, BPP

Poliftowe wersje mają większy potencjał - kody silników 4-literowe.

Jeżeli kupisz automat to on będzie największym ograniczeniem w podnoszeniu mocy. Moim skromnym zdaniem w serii 3.0 TDI daje dużo frajdy z jazdy, po sofcie pewnie jeszcze więcej, ale czy jest sens wyciskać ostatnie poty z silnika żeby była 3-ka z przodu? Wszystko się da, tylko nie wiadomo jak z wytrzymałością na takie wysokie parametry... Jak chcesz moc z grubej rury to szukaj 3.0 TFSI :p

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 lut 2016, 21:02

wg.mojej wiedzy turbiny są takie same różnica jest w skoku tłoka <okok>
- 2,7 tdi - 83,00 mm × 83,10 mm
- 3,0 tdi - 83,00 mm × 91,40 mm
z 2,7 zrobisz spokojnie w granicach 250 KM i 550 NM ale 3,0 ma większy potencjał <okok> spokojnie 300 KM i 600-650 NM wszystko zależy od bazy.

peres
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 19:24
Lokalizacja: redd

Post autor: peres » 08 lut 2016, 21:39

dzieki Panowie za odp, a jak jest z 3.2 fsi?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 lut 2016, 23:53

3.2 FSI to wolnossak, więc nie poszalejesz. Jak już to 3.0 TFSI, tylko kasa nie ta.
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja