zapraszam na szczegółową relacje z aktualizacji MMI (krok po kroku). Wersja przywrócona i lekko poprawiona po utracie bazy danych(zawsze się zabezpieczam :mrgreen: )
Na początek, krótkie info o MMI czyli Multi Media Interface montowanym w Audi.
Zadaniem systemu MMI (Multi Media Interface) w samochodach Audi jest intuicyjna, oparta na logicznym schemacie obsługa wszystkich urządzeń informacyjno-komunikacyjnych. System MMI składa się zasadniczo z dwóch komponentów: terminalu obsługowego MMI w konsoli środkowej oraz ekranu MMI umieszczonego w desce rozdzielczej, który dostępny jest do wyboru w postaci monochromatycznej lub kolorowej. Centralnym elementem terminalu MMI jest przycisk sterujący wraz z czterema innymi zgrupowanymi wokół niego przyciskami. Dodatkowo po obu stronach terminalu znajduje się łącznie osiem przycisków funkcyjnych, umożliwiających bezpośredni wybór poszczególnych menu.
Główne funkcje systemu - rozrywka, komunikacja, informacja i sterowanie urządzeniami pokładowymi - są przyporządkowane do ośmiu przycisków funkcyjnych. W ramach poszczególnych menu kierowca aktywuje odpowiednią funkcję poprzez przekręcenie lub przyciśnięcie przycisku sterującego. Nie ma możliwości sterowania wszystkimi funkcjami bezpośrednio za pomocą przycisku sterującego, co jest rozwiązaniem zamierzonym. Ze względu na szczególne znaczenie ustawienie temperatury dla poszczególnych pasażerów odbywa się poprzez oddzielny panel przeznaczony do obsługi
MMI to ergonomiczny zintegrowany system sterowania, zarządzający nawigacją, radiem, CD, telefonem i wieloma funkcjami samochodu. MMI obejmuje dwa elementy: jednostkę sterującą, czyli terminal, umieszczony pomiędzy skrzynią biegów a podłokietnikiem oraz znajdujący się w zasięgu wzroku ekran. Wyświetlane są na nim aktualne informacje o pojeździe oraz - w zależności od wyposażenia - informacje dotyczące telefonu i systemu nawigacyjnego podczas jazdy. Dodatkowo może on pokazywać nazwę wybranej stacji radiowej lub tytuł płyty CD.
Dla tych, którzy oczekują jeszcze prostszej obsługi, przeznaczony jest specjalny pakiet ze zintegrowanym systemem obsługi głosowej. System ten umożliwia obsługę głównego menu przy pomocy słownych poleceń użytkownika.
źródło: Audi Polska
---------------------------------
Zaczynamy! Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy mieć, jest płyta z aktualizacją. Można ją zamówić za parę złotych w najbliższym ASO Audi. Bywają spore opóźnienia jeżeli chodzi o najnowszy update, ale nalegać na zamówienie


1.Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej wersji oprogramowania MMI. W strszych wersjach znajduję się ona w Car>Version, w nowszych Car>Setup>Settings>Version.
(nie ma zdjęć)
Na zdjęciu widać wersję 5150. Wcześniejsze wersje MMI to:
brak danych X (V. 0500)
4E0 906 961 H (V. 1110)
4E0 906 961 L (V. 2120)
4E0 906 961 T (V. 3460)
4E0 906 961 AA (V. 4220)
oraz inne...
Aktualizacje powinno przeprowadzać się na kilka sposobów.
Z 0500 i 1110>2120 lub 3460>4220 lub lepiej, od razu na 5150. Najnowsza obecnie wersja jest oznaczona cyferkami 5570.
TEN OPIS ZAWIERA INFORMACJE DOTYCZÂĄCE AKTUALIZACJI Z 5150 NA 5570
2.Otwieramy maskę, odnajdujemy w przedziale silnikowym po lewej stronie dwa zaciski do ładowania akumulatora. Podłączamy prostownik zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa pracy oraz podstawowej wiedzy z elektryki

3.Siadamy wygodnie na fotelu kierowcy i uruchamiamy MMI. Wchodzimy do sekcji Car i naciskamy oraz przytrzymujemy Setup+Return. Czynność wykonujemy ponownie, gdy po kilku sekundach nic się nie pojawiło. Nie wracamy już do menu Car, tylko zostajemy w sekcji Setup. System nie rozpoznaje od razu dwóch przycisków jednocześnie, dlatego też po ponownym naciśnięciu tej kombinacji, wrócimy do menu Car z już przyciśniętymi Setup+Return.
4.Jeżeli wykonaliśmy poprzedni punkt poprawnie, naszym oczom ukażę się taki ekran:
Tutaj znajduje się nasza aktualna konfiguracja wszystkich wykrytych modułów/podzespołów w MMI. Po wybraniu jednego z nich, otrzymamy bardziej szczegółowe dane. W tym momencie płyta z aktualizacją powinna być już w zmieniarce(oczywiście można zrobić to wcześniej). Płytę umieszczamy w pierwszym slocie pozostawiając inne sloty puste. Aktualizacja 5570 jest aż na 3CD.
CD 1 - Aktualizacja do wersji 5150
CD 2 - CleanUp BT i jego aktualizacja
CD 3 - Aktualizacja pozostałych komponentów
W moim przypadku zaczynam od CD nr 2.
5.Klikamy prawy dolny przycisk koło gałki sterującej wybierając SWUpdate.
Potwierdzamy...
System sprawdza teraz zawartość płyty i czyta Metainfo2.txt
Klikamy dalej...
6.Ten ekran pokazuje listę komponentów które będą aktualizowane.
Jak widzimy, CD2 aktualizuje tylko jeden moduł, Bluetooth (1 Y).
Jeżeli wszystko jest ok, czyli prostownik ładuje akumulator, napój chłodzący jeszcze zimny i w odpowiedniej ilości możemy zacząć aktualizować. Klikamy Start download.
7.Przypomnienie czego nie robimy...
Niżej klikamy OK.
...i w tym momencie rozpoczęła się prawdziwa aktualizacja.
Proces aktualizacji BT przeprowadzamy DWA RAZY. Pierwsza sesja to "czyszczenie", druga to wgranie sterowników. Zwróćmy uwagę na linię Handyvorb2/MAIN4/App.
W moim przypadku trwało to tylko 4min.
Czekamy na odpowiedź komponentów...
Po pierwszej sesji nie następuje Restart MMI. Pojawia nam się ponownie konfiguracja modułów(punkt 4.) gdzie sprawdzamy czy nasze BT zostało wyczyszczone.
8.Uruchamiamy aktualizacje jeszcze raz od punktu 4.
Jak widzimy, lokalizacja się zmieniła na Handyvorb2/MAIN6/App.
Jeszcze chwila

Czas trwania około 40min.
Pokazuje nam się lista z poprawnym wykonaniem aktualizacji.
Jeżeli mamy taki ekran(1 OK), możemy zrestartować MMI.
Handyvorb2
9.Wyjmujemy CD2, wkładamy CD3. Postępujemy podobnie...
ver. 5570
Opis ciągle w trakcie modyfikacji. Uwagi mile widziane.
Pozdrawiam