A6 C6 MMI Update opis aktualizacji - Fotorelacja ver.0.2
A6 C6 MMI Update opis aktualizacji - Fotorelacja ver.0.2
Witam,
zapraszam na szczegółową relacje z aktualizacji MMI (krok po kroku). Wersja przywrócona i lekko poprawiona po utracie bazy danych(zawsze się zabezpieczam :mrgreen: )
Na początek, krótkie info o MMI czyli Multi Media Interface montowanym w Audi.
Zadaniem systemu MMI (Multi Media Interface) w samochodach Audi jest intuicyjna, oparta na logicznym schemacie obsługa wszystkich urządzeń informacyjno-komunikacyjnych. System MMI składa się zasadniczo z dwóch komponentów: terminalu obsługowego MMI w konsoli środkowej oraz ekranu MMI umieszczonego w desce rozdzielczej, który dostępny jest do wyboru w postaci monochromatycznej lub kolorowej. Centralnym elementem terminalu MMI jest przycisk sterujący wraz z czterema innymi zgrupowanymi wokół niego przyciskami. Dodatkowo po obu stronach terminalu znajduje się łącznie osiem przycisków funkcyjnych, umożliwiających bezpośredni wybór poszczególnych menu.
Główne funkcje systemu - rozrywka, komunikacja, informacja i sterowanie urządzeniami pokładowymi - są przyporządkowane do ośmiu przycisków funkcyjnych. W ramach poszczególnych menu kierowca aktywuje odpowiednią funkcję poprzez przekręcenie lub przyciśnięcie przycisku sterującego. Nie ma możliwości sterowania wszystkimi funkcjami bezpośrednio za pomocą przycisku sterującego, co jest rozwiązaniem zamierzonym. Ze względu na szczególne znaczenie ustawienie temperatury dla poszczególnych pasażerów odbywa się poprzez oddzielny panel przeznaczony do obsługi
MMI to ergonomiczny zintegrowany system sterowania, zarządzający nawigacją, radiem, CD, telefonem i wieloma funkcjami samochodu. MMI obejmuje dwa elementy: jednostkę sterującą, czyli terminal, umieszczony pomiędzy skrzynią biegów a podłokietnikiem oraz znajdujący się w zasięgu wzroku ekran. Wyświetlane są na nim aktualne informacje o pojeździe oraz - w zależności od wyposażenia - informacje dotyczące telefonu i systemu nawigacyjnego podczas jazdy. Dodatkowo może on pokazywać nazwę wybranej stacji radiowej lub tytuł płyty CD.
Dla tych, którzy oczekują jeszcze prostszej obsługi, przeznaczony jest specjalny pakiet ze zintegrowanym systemem obsługi głosowej. System ten umożliwia obsługę głównego menu przy pomocy słownych poleceń użytkownika.
źródło: Audi Polska
---------------------------------
Zaczynamy! Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy mieć, jest płyta z aktualizacją. Można ją zamówić za parę złotych w najbliższym ASO Audi. Bywają spore opóźnienia jeżeli chodzi o najnowszy update, ale nalegać na zamówienie . Gdy już mamy płytę, napój chłodzący i samochód w garażu potrzebujemy jeszcze tylko coś, co utrzyma nasz akumulator przy życiu, podczas całego procesu aktualizacji systemu. Używamy do tego prostownika lub dużej ilości paliwa potrzebnego w trasę. Nalegam jednak na prostownik, gdyż możliwości wyboru napoju chłodzącego znacznie wzrastają . Przejdźmy do aktualizacji...
1.Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej wersji oprogramowania MMI. W strszych wersjach znajduję się ona w Car>Version, w nowszych Car>Setup>Settings>Version.
(nie ma zdjęć)
Na zdjęciu widać wersję 5150. Wcześniejsze wersje MMI to:
brak danych X (V. 0500)
4E0 906 961 H (V. 1110)
4E0 906 961 L (V. 2120)
4E0 906 961 T (V. 3460)
4E0 906 961 AA (V. 4220)
oraz inne...
Aktualizacje powinno przeprowadzać się na kilka sposobów.
Z 0500 i 1110>2120 lub 3460>4220 lub lepiej, od razu na 5150. Najnowsza obecnie wersja jest oznaczona cyferkami 5570.
TEN OPIS ZAWIERA INFORMACJE DOTYCZÂĄCE AKTUALIZACJI Z 5150 NA 5570
2.Otwieramy maskę, odnajdujemy w przedziale silnikowym po lewej stronie dwa zaciski do ładowania akumulatora. Podłączamy prostownik zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa pracy oraz podstawowej wiedzy z elektryki
3.Siadamy wygodnie na fotelu kierowcy i uruchamiamy MMI. Wchodzimy do sekcji Car i naciskamy oraz przytrzymujemy Setup+Return. Czynność wykonujemy ponownie, gdy po kilku sekundach nic się nie pojawiło. Nie wracamy już do menu Car, tylko zostajemy w sekcji Setup. System nie rozpoznaje od razu dwóch przycisków jednocześnie, dlatego też po ponownym naciśnięciu tej kombinacji, wrócimy do menu Car z już przyciśniętymi Setup+Return.
4.Jeżeli wykonaliśmy poprzedni punkt poprawnie, naszym oczom ukażę się taki ekran:
Tutaj znajduje się nasza aktualna konfiguracja wszystkich wykrytych modułów/podzespołów w MMI. Po wybraniu jednego z nich, otrzymamy bardziej szczegółowe dane. W tym momencie płyta z aktualizacją powinna być już w zmieniarce(oczywiście można zrobić to wcześniej). Płytę umieszczamy w pierwszym slocie pozostawiając inne sloty puste. Aktualizacja 5570 jest aż na 3CD.
CD 1 - Aktualizacja do wersji 5150
CD 2 - CleanUp BT i jego aktualizacja
CD 3 - Aktualizacja pozostałych komponentów
W moim przypadku zaczynam od CD nr 2.
5.Klikamy prawy dolny przycisk koło gałki sterującej wybierając SWUpdate.
Potwierdzamy...
System sprawdza teraz zawartość płyty i czyta Metainfo2.txt
Klikamy dalej...
6.Ten ekran pokazuje listę komponentów które będą aktualizowane.
Jak widzimy, CD2 aktualizuje tylko jeden moduł, Bluetooth (1 Y).
Jeżeli wszystko jest ok, czyli prostownik ładuje akumulator, napój chłodzący jeszcze zimny i w odpowiedniej ilości możemy zacząć aktualizować. Klikamy Start download.
7.Przypomnienie czego nie robimy...
Niżej klikamy OK.
...i w tym momencie rozpoczęła się prawdziwa aktualizacja.
Proces aktualizacji BT przeprowadzamy DWA RAZY. Pierwsza sesja to "czyszczenie", druga to wgranie sterowników. Zwróćmy uwagę na linię Handyvorb2/MAIN4/App.
W moim przypadku trwało to tylko 4min.
Czekamy na odpowiedź komponentów...
Po pierwszej sesji nie następuje Restart MMI. Pojawia nam się ponownie konfiguracja modułów(punkt 4.) gdzie sprawdzamy czy nasze BT zostało wyczyszczone.
8.Uruchamiamy aktualizacje jeszcze raz od punktu 4.
Jak widzimy, lokalizacja się zmieniła na Handyvorb2/MAIN6/App.
Jeszcze chwila
Czas trwania około 40min.
Pokazuje nam się lista z poprawnym wykonaniem aktualizacji.
Jeżeli mamy taki ekran(1 OK), możemy zrestartować MMI.
Handyvorb2
9.Wyjmujemy CD2, wkładamy CD3. Postępujemy podobnie...
ver. 5570
Opis ciągle w trakcie modyfikacji. Uwagi mile widziane.
Pozdrawiam
zapraszam na szczegółową relacje z aktualizacji MMI (krok po kroku). Wersja przywrócona i lekko poprawiona po utracie bazy danych(zawsze się zabezpieczam :mrgreen: )
Na początek, krótkie info o MMI czyli Multi Media Interface montowanym w Audi.
Zadaniem systemu MMI (Multi Media Interface) w samochodach Audi jest intuicyjna, oparta na logicznym schemacie obsługa wszystkich urządzeń informacyjno-komunikacyjnych. System MMI składa się zasadniczo z dwóch komponentów: terminalu obsługowego MMI w konsoli środkowej oraz ekranu MMI umieszczonego w desce rozdzielczej, który dostępny jest do wyboru w postaci monochromatycznej lub kolorowej. Centralnym elementem terminalu MMI jest przycisk sterujący wraz z czterema innymi zgrupowanymi wokół niego przyciskami. Dodatkowo po obu stronach terminalu znajduje się łącznie osiem przycisków funkcyjnych, umożliwiających bezpośredni wybór poszczególnych menu.
Główne funkcje systemu - rozrywka, komunikacja, informacja i sterowanie urządzeniami pokładowymi - są przyporządkowane do ośmiu przycisków funkcyjnych. W ramach poszczególnych menu kierowca aktywuje odpowiednią funkcję poprzez przekręcenie lub przyciśnięcie przycisku sterującego. Nie ma możliwości sterowania wszystkimi funkcjami bezpośrednio za pomocą przycisku sterującego, co jest rozwiązaniem zamierzonym. Ze względu na szczególne znaczenie ustawienie temperatury dla poszczególnych pasażerów odbywa się poprzez oddzielny panel przeznaczony do obsługi
MMI to ergonomiczny zintegrowany system sterowania, zarządzający nawigacją, radiem, CD, telefonem i wieloma funkcjami samochodu. MMI obejmuje dwa elementy: jednostkę sterującą, czyli terminal, umieszczony pomiędzy skrzynią biegów a podłokietnikiem oraz znajdujący się w zasięgu wzroku ekran. Wyświetlane są na nim aktualne informacje o pojeździe oraz - w zależności od wyposażenia - informacje dotyczące telefonu i systemu nawigacyjnego podczas jazdy. Dodatkowo może on pokazywać nazwę wybranej stacji radiowej lub tytuł płyty CD.
Dla tych, którzy oczekują jeszcze prostszej obsługi, przeznaczony jest specjalny pakiet ze zintegrowanym systemem obsługi głosowej. System ten umożliwia obsługę głównego menu przy pomocy słownych poleceń użytkownika.
źródło: Audi Polska
---------------------------------
Zaczynamy! Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy mieć, jest płyta z aktualizacją. Można ją zamówić za parę złotych w najbliższym ASO Audi. Bywają spore opóźnienia jeżeli chodzi o najnowszy update, ale nalegać na zamówienie . Gdy już mamy płytę, napój chłodzący i samochód w garażu potrzebujemy jeszcze tylko coś, co utrzyma nasz akumulator przy życiu, podczas całego procesu aktualizacji systemu. Używamy do tego prostownika lub dużej ilości paliwa potrzebnego w trasę. Nalegam jednak na prostownik, gdyż możliwości wyboru napoju chłodzącego znacznie wzrastają . Przejdźmy do aktualizacji...
1.Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej wersji oprogramowania MMI. W strszych wersjach znajduję się ona w Car>Version, w nowszych Car>Setup>Settings>Version.
(nie ma zdjęć)
Na zdjęciu widać wersję 5150. Wcześniejsze wersje MMI to:
brak danych X (V. 0500)
4E0 906 961 H (V. 1110)
4E0 906 961 L (V. 2120)
4E0 906 961 T (V. 3460)
4E0 906 961 AA (V. 4220)
oraz inne...
Aktualizacje powinno przeprowadzać się na kilka sposobów.
Z 0500 i 1110>2120 lub 3460>4220 lub lepiej, od razu na 5150. Najnowsza obecnie wersja jest oznaczona cyferkami 5570.
TEN OPIS ZAWIERA INFORMACJE DOTYCZÂĄCE AKTUALIZACJI Z 5150 NA 5570
2.Otwieramy maskę, odnajdujemy w przedziale silnikowym po lewej stronie dwa zaciski do ładowania akumulatora. Podłączamy prostownik zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa pracy oraz podstawowej wiedzy z elektryki
3.Siadamy wygodnie na fotelu kierowcy i uruchamiamy MMI. Wchodzimy do sekcji Car i naciskamy oraz przytrzymujemy Setup+Return. Czynność wykonujemy ponownie, gdy po kilku sekundach nic się nie pojawiło. Nie wracamy już do menu Car, tylko zostajemy w sekcji Setup. System nie rozpoznaje od razu dwóch przycisków jednocześnie, dlatego też po ponownym naciśnięciu tej kombinacji, wrócimy do menu Car z już przyciśniętymi Setup+Return.
4.Jeżeli wykonaliśmy poprzedni punkt poprawnie, naszym oczom ukażę się taki ekran:
Tutaj znajduje się nasza aktualna konfiguracja wszystkich wykrytych modułów/podzespołów w MMI. Po wybraniu jednego z nich, otrzymamy bardziej szczegółowe dane. W tym momencie płyta z aktualizacją powinna być już w zmieniarce(oczywiście można zrobić to wcześniej). Płytę umieszczamy w pierwszym slocie pozostawiając inne sloty puste. Aktualizacja 5570 jest aż na 3CD.
CD 1 - Aktualizacja do wersji 5150
CD 2 - CleanUp BT i jego aktualizacja
CD 3 - Aktualizacja pozostałych komponentów
W moim przypadku zaczynam od CD nr 2.
5.Klikamy prawy dolny przycisk koło gałki sterującej wybierając SWUpdate.
Potwierdzamy...
System sprawdza teraz zawartość płyty i czyta Metainfo2.txt
Klikamy dalej...
6.Ten ekran pokazuje listę komponentów które będą aktualizowane.
Jak widzimy, CD2 aktualizuje tylko jeden moduł, Bluetooth (1 Y).
Jeżeli wszystko jest ok, czyli prostownik ładuje akumulator, napój chłodzący jeszcze zimny i w odpowiedniej ilości możemy zacząć aktualizować. Klikamy Start download.
7.Przypomnienie czego nie robimy...
Niżej klikamy OK.
...i w tym momencie rozpoczęła się prawdziwa aktualizacja.
Proces aktualizacji BT przeprowadzamy DWA RAZY. Pierwsza sesja to "czyszczenie", druga to wgranie sterowników. Zwróćmy uwagę na linię Handyvorb2/MAIN4/App.
W moim przypadku trwało to tylko 4min.
Czekamy na odpowiedź komponentów...
Po pierwszej sesji nie następuje Restart MMI. Pojawia nam się ponownie konfiguracja modułów(punkt 4.) gdzie sprawdzamy czy nasze BT zostało wyczyszczone.
8.Uruchamiamy aktualizacje jeszcze raz od punktu 4.
Jak widzimy, lokalizacja się zmieniła na Handyvorb2/MAIN6/App.
Jeszcze chwila
Czas trwania około 40min.
Pokazuje nam się lista z poprawnym wykonaniem aktualizacji.
Jeżeli mamy taki ekran(1 OK), możemy zrestartować MMI.
Handyvorb2
9.Wyjmujemy CD2, wkładamy CD3. Postępujemy podobnie...
ver. 5570
Opis ciągle w trakcie modyfikacji. Uwagi mile widziane.
Pozdrawiam
Witam!
Co jesli nie ma w aucie bluetooth?
Dziwne ze w max wyposazonej a6 mialo by nie byc ale ktos zalozyl zestaw bluetooth firmy Parrot wiec wnioskuje ze fabrycznie nie bylo?
I teraz mam sofcik 1140 czy bez skutkow ubocznych moge przejsc od razu na 5570?
Jesli tak to zaczynam od cd1 a co z cd2 ktora jest do bluetooth ktorego nie mam?
Mam z cd1 przeskoczyc na cd3 pomijajac cd2?
Dzieki za pomoc!
Co jesli nie ma w aucie bluetooth?
Dziwne ze w max wyposazonej a6 mialo by nie byc ale ktos zalozyl zestaw bluetooth firmy Parrot wiec wnioskuje ze fabrycznie nie bylo?
I teraz mam sofcik 1140 czy bez skutkow ubocznych moge przejsc od razu na 5570?
Jesli tak to zaczynam od cd1 a co z cd2 ktora jest do bluetooth ktorego nie mam?
Mam z cd1 przeskoczyc na cd3 pomijajac cd2?
Dzieki za pomoc!
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
3.0 TDI QUATTRO
Juz po aktualizacji
Potwierdzam przejscie z 11.40 do 55.70 bez najmniejszych problemow!
Bylem dzis po trasce wiec aku byl naladowany i odbylo sie bez podtrzymania z prostownika! Zgaszone oswietlenie kabiny wyciemniony ekran MMI i bez wlaczania zaplonu tylko wlozony kluczyk!
Kolego widze po zdjeciach ze pokazywalo ci komponent DSP C6? Tez mam audio z DSP a pisalo AMP?
Co o tym myslisz? Byly inne systemy z DSP nie liczac BOSE?
Potwierdzam przejscie z 11.40 do 55.70 bez najmniejszych problemow!
Bylem dzis po trasce wiec aku byl naladowany i odbylo sie bez podtrzymania z prostownika! Zgaszone oswietlenie kabiny wyciemniony ekran MMI i bez wlaczania zaplonu tylko wlozony kluczyk!
Kolego widze po zdjeciach ze pokazywalo ci komponent DSP C6? Tez mam audio z DSP a pisalo AMP?
Co o tym myslisz? Byly inne systemy z DSP nie liczac BOSE?
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
3.0 TDI QUATTRO
- czako0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
- Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
- Kontakt:
witam czy czegos trzeba sie obawiac po tej aktualizacji ja mam soft 5120
1.telefon motorole w samochodzie czy bedzie dalej funkcjonował ?
2.czy na fisie pomiedzy zegarami pozostanie wskazywanie drogi ?
3.czy po tej akualizacji jest mozliwosc w navi majac mape 2009 ustawic 3D słyszalem ze trzeba to jakos specjalnie kodowac ?
4 czy po zmianie softu trzeba cos kodowac vagiem ? tez czytalem ze trzeba ile w tym prawdy nie wiem
5 slyszalem ze po zmianie znika poziom naładowania akumulatora ale ponoc da sie jakos przywrócic czy wiadomo jak?
6. czy na ekranie od navi dalej bedzie pokazywana temp i obroty wiatraka to co zwiazane z climatronikiem?
7. jak zmienic logo na ekranie navi ?
pytam bo bede chcial zrobic to w sobote i jakie sa plusy aktualizacji no i oczywiscie minusy gdyby poszło cos nie tak
pozdrawiam
1.telefon motorole w samochodzie czy bedzie dalej funkcjonował ?
2.czy na fisie pomiedzy zegarami pozostanie wskazywanie drogi ?
3.czy po tej akualizacji jest mozliwosc w navi majac mape 2009 ustawic 3D słyszalem ze trzeba to jakos specjalnie kodowac ?
4 czy po zmianie softu trzeba cos kodowac vagiem ? tez czytalem ze trzeba ile w tym prawdy nie wiem
5 slyszalem ze po zmianie znika poziom naładowania akumulatora ale ponoc da sie jakos przywrócic czy wiadomo jak?
6. czy na ekranie od navi dalej bedzie pokazywana temp i obroty wiatraka to co zwiazane z climatronikiem?
7. jak zmienic logo na ekranie navi ?
pytam bo bede chcial zrobic to w sobote i jakie sa plusy aktualizacji no i oczywiscie minusy gdyby poszło cos nie tak
pozdrawiam
Nie ma sie czego obawiac jesli wszystko zrobisz zgodnie z instrukcja
Zreszta ciezko cos pomylic bo soft cie sam prowadzi do przodu
1 Raczej tak
2 Fis dziala jak powinien
3 Mam navi 2009 i jest w opcjach dalej 3d
4 Ja nic nie robilem vagiem i jest ok
5 Tak znika stan aku mozna przywrocic vagiem
6 Pokazuje nadal tak jak wczesniej czyli na chwilke
7 Do tego potrzebny jest vag
Plusy kolego to np stabilniejszy soft a jak pojdzie cos nie tak to servis i kilka set zlotych do tylu!
Podczas aktualizacji nic sie w aucie nie baw
Najlepiej wloz kluczyk i nie wlaczaj zaplonu
Nie trzaskaj drzwiami i nie skacz na fotel ze wzgledu na przeskoczenie sciezki cd!
Powodzenia kolego! Nic strasznego w tym nie ma!
Zreszta ciezko cos pomylic bo soft cie sam prowadzi do przodu
1 Raczej tak
2 Fis dziala jak powinien
3 Mam navi 2009 i jest w opcjach dalej 3d
4 Ja nic nie robilem vagiem i jest ok
5 Tak znika stan aku mozna przywrocic vagiem
6 Pokazuje nadal tak jak wczesniej czyli na chwilke
7 Do tego potrzebny jest vag
Plusy kolego to np stabilniejszy soft a jak pojdzie cos nie tak to servis i kilka set zlotych do tylu!
Podczas aktualizacji nic sie w aucie nie baw
Najlepiej wloz kluczyk i nie wlaczaj zaplonu
Nie trzaskaj drzwiami i nie skacz na fotel ze wzgledu na przeskoczenie sciezki cd!
Powodzenia kolego! Nic strasznego w tym nie ma!
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
3.0 TDI QUATTRO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
witam
mam 5150 ale korci mnie ta aktualizacja tym bardziej że mam BT i czasem coś szaleje, ale kiedyś jak gość mi robił aktualizacje to wyskoczyła blokada komponentów i trzeba było jechać do aso i 200zł za odblokowanie
czy ten update grozi blokadami???
jeśli można jeszcze numer płytki, bo u nas w aso to nikt nic nie wie :shock:
mam 5150 ale korci mnie ta aktualizacja tym bardziej że mam BT i czasem coś szaleje, ale kiedyś jak gość mi robił aktualizacje to wyskoczyła blokada komponentów i trzeba było jechać do aso i 200zł za odblokowanie
czy ten update grozi blokadami???
jeśli można jeszcze numer płytki, bo u nas w aso to nikt nic nie wie :shock:
Witam
aktualizacja zarówno jednej jak i drugiej wersji przebiegła pomyślnie. Polecam.
ale mam mały problemik, mianowicie:
teraz instaluje nawigacje u mnie, bo nie było jak kupiłem wóz. Wkładam więc płyte dvd do bagażnika do napędu, na konsoli mmi pokazuje się swUpdate, pyta czy zainstalować: no to "yes".
Jest instaling... mija 45 minut i nadal 0% (postęp). Pomyślałem że się zawiessiło, a że to nie jest aktualizacja softu to postanowiłem wyjac klucz ze stacyjki aby zakonczyć ten 50minutowy 0 procentowy horror, ale to nic nie dało, na ekranie dalej to samo , wyjałem plyte z dvd, dalej to samo...
co mam zrobić żeby to zakonczyć? bo odłączenie chwilowe akumulatora to troche drastyczne. A nie bede go przez noc ciągle na prostowniku trzymał.
[ Dodano: 2009-06-08, 19:49 ]
ok. już sobie poradziłem.
a raczej audik sobie sam poradził.
Zostawiłem go na 2 godziny na deszczu i jak przyszedłem zobaczyć czy aku nie siadł to było już wszystko ok.
wziąłem płytę i przegrałem na inną, po tym zainstalowało się bez problemu w 5min.
aktualizacja zarówno jednej jak i drugiej wersji przebiegła pomyślnie. Polecam.
ale mam mały problemik, mianowicie:
teraz instaluje nawigacje u mnie, bo nie było jak kupiłem wóz. Wkładam więc płyte dvd do bagażnika do napędu, na konsoli mmi pokazuje się swUpdate, pyta czy zainstalować: no to "yes".
Jest instaling... mija 45 minut i nadal 0% (postęp). Pomyślałem że się zawiessiło, a że to nie jest aktualizacja softu to postanowiłem wyjac klucz ze stacyjki aby zakonczyć ten 50minutowy 0 procentowy horror, ale to nic nie dało, na ekranie dalej to samo , wyjałem plyte z dvd, dalej to samo...
co mam zrobić żeby to zakonczyć? bo odłączenie chwilowe akumulatora to troche drastyczne. A nie bede go przez noc ciągle na prostowniku trzymał.
[ Dodano: 2009-06-08, 19:49 ]
ok. już sobie poradziłem.
a raczej audik sobie sam poradził.
Zostawiłem go na 2 godziny na deszczu i jak przyszedłem zobaczyć czy aku nie siadł to było już wszystko ok.
wziąłem płytę i przegrałem na inną, po tym zainstalowało się bez problemu w 5min.