[AEB 1.8 150 KM] Podłączenie ORI DV i N75
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
[AEB 1.8 150 KM] Podłączenie ORI DV i N75
Witam wszystkich.
Dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym - mam taka nadzieję posiadaczem Audi A6 C5 1.8T AEB.
Mam jednak mały problem a mianowicie poprzedni właściciel zamontował w aucie BLOW OFF'a którego chciałbym się pozbyć (wole mieć wszystko w oryginale). Niestety nie mam pojęcia jak ma być podłączony ori DV oraz zawór N75 (u mnie zawór N75 jest tylko podpięty do kostki - nie jest podłączony do żadnych wężyków). Wiem że DV najlepiej kupić od Audi TT ale na tym moja wiedza się kończy. Spędziłem godziny na poszukiwaniach informacji jak to podpiąć tak aby było jak w oryginale jednak nie udało mi się znaleźć konkretnej odpowiedzi pod mój silnik (oznaczenie AEB). Dlatego proszę posiadaczy aut z takim silnikiem o wskazówki co, jak i do czego ma być podłączone (zdjęcia będą bardzo mile widziane) aby czegoś nie uszkodzić poprzez niewiedzę - zawsze lepiej zapytać niż coś popsuć
Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jak mogę sprawdzić czy mój zawór N75 jest sprawny czy również muszę kupić nowy.
Liczę na wsparcie i z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym - mam taka nadzieję posiadaczem Audi A6 C5 1.8T AEB.
Mam jednak mały problem a mianowicie poprzedni właściciel zamontował w aucie BLOW OFF'a którego chciałbym się pozbyć (wole mieć wszystko w oryginale). Niestety nie mam pojęcia jak ma być podłączony ori DV oraz zawór N75 (u mnie zawór N75 jest tylko podpięty do kostki - nie jest podłączony do żadnych wężyków). Wiem że DV najlepiej kupić od Audi TT ale na tym moja wiedza się kończy. Spędziłem godziny na poszukiwaniach informacji jak to podpiąć tak aby było jak w oryginale jednak nie udało mi się znaleźć konkretnej odpowiedzi pod mój silnik (oznaczenie AEB). Dlatego proszę posiadaczy aut z takim silnikiem o wskazówki co, jak i do czego ma być podłączone (zdjęcia będą bardzo mile widziane) aby czegoś nie uszkodzić poprzez niewiedzę - zawsze lepiej zapytać niż coś popsuć
Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jak mogę sprawdzić czy mój zawór N75 jest sprawny czy również muszę kupić nowy.
Liczę na wsparcie i z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
Jeśli dobrze rozumiem ze schematu to nr 36 to mój zawór N75 i należy go podpiąć do elementów zaznaczonych na czerwono na schemacie??
Jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
W dalszym ciągu jednak nie mogę znaleźć schematu podpięcia DV
Jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
W dalszym ciągu jednak nie mogę znaleźć schematu podpięcia DV
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Iblis pisze:Jeśli dobrze rozumiem ze schematu to nr 36 to mój zawór N75 i należy go podpiąć do elementów zaznaczonych na czerwono na schemacie??
Jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
W dalszym ciągu jednak nie mogę znaleźć schematu podpięcia DV
tak naprawdę to powinieneś ustawić się z kolegą lub koleżanką którzy mają identyczny silnik i na spokojnie ogarnąć temat patrząc co i jak jest podłączone, jeżeli ciężko ci ogarnąć to ze schematów. w ETKA masz wszystko pokazane jak na dłoni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Co do N75 to ma trzy nóżki, jak się przyglądniesz to 2 wyprowadzenia są w jednej lini, jedno dłuższe, drugie krótsze. To dłuższe osadza zaworek n75 w TIPie, krótsze idzie do gruszki na turbinie a trzecie prostopadłe do króćca na zimnej muszli(odpowiednio wężykami).
Co do DV to nie jestem pewien: zawór upustowy turbiny osadzony jest na rurze idącej od turbiny do IC, cienki to wiadomo a dwa pozostałe to prawdopodobnie tak że króciec prostopadły do cienkiego(i do drugiego) mocuje zawór w tej gumie między turbem a IC, tak że ciśnienie z suszarki naciska z boku na grzybek w zaworze. Ja mam tak zamontowane. Teoretycznie można te króćce zamienić ale nie wiem jak zachowuje się zaworek n249. Dlaczego? Bo w DVce jest sprężyna która dociska grzybek tak żeby powietrze nie uciekało. Jeśli turbo dmucha przy otwartej przepustnicy ciśnienia pod membraną i nad membraną powinny się równoważyć i sama sprężyna powinna dalej trzymać zawór zamknięty. W momencie zamknięcia przepustnicy nad membraną(czyli od strony cienkiego wężyka) pojawia się podciśnienie(ciągnąc grzybek do góry) a pod membraną( od strony króćca w lini cienkiego wężyka) pojawia się duże ciśnienie które ucieka przez otwarty przez podciśnienie za przepustnicą zawór DV. Kiedyś właśnie tak założyłem i logowałem auto zobaczyć czy nie przepuści Dvka-nie przepuściła. Zamontowałem tak jak pisałem bo zdjęcie w etce tak na to wskazywało.
Jeśli zawór się nie otwiera to wracająca fala wyhamowuje nam wirnik turbiny-może to być przyczyną awarii turbosprężarki tzn ukręci nam ośkę wirnika. Nieszczelność na zaworze DV sprawia że turbina kręci się coraz szybciej chcąc uzyskać zadane doładowanie ale przez nieszczelność pompuje w kółko przez otwarty bypass. To też nie jest zdrowe dla turbiny.
Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy wywody z mojej głowy są prawidłowe, jeśli jednak się mylę chętnie poczytam dyskusję
Nie wiem czy a AEB jest n249..
Co do DV to nie jestem pewien: zawór upustowy turbiny osadzony jest na rurze idącej od turbiny do IC, cienki to wiadomo a dwa pozostałe to prawdopodobnie tak że króciec prostopadły do cienkiego(i do drugiego) mocuje zawór w tej gumie między turbem a IC, tak że ciśnienie z suszarki naciska z boku na grzybek w zaworze. Ja mam tak zamontowane. Teoretycznie można te króćce zamienić ale nie wiem jak zachowuje się zaworek n249. Dlaczego? Bo w DVce jest sprężyna która dociska grzybek tak żeby powietrze nie uciekało. Jeśli turbo dmucha przy otwartej przepustnicy ciśnienia pod membraną i nad membraną powinny się równoważyć i sama sprężyna powinna dalej trzymać zawór zamknięty. W momencie zamknięcia przepustnicy nad membraną(czyli od strony cienkiego wężyka) pojawia się podciśnienie(ciągnąc grzybek do góry) a pod membraną( od strony króćca w lini cienkiego wężyka) pojawia się duże ciśnienie które ucieka przez otwarty przez podciśnienie za przepustnicą zawór DV. Kiedyś właśnie tak założyłem i logowałem auto zobaczyć czy nie przepuści Dvka-nie przepuściła. Zamontowałem tak jak pisałem bo zdjęcie w etce tak na to wskazywało.
Jeśli zawór się nie otwiera to wracająca fala wyhamowuje nam wirnik turbiny-może to być przyczyną awarii turbosprężarki tzn ukręci nam ośkę wirnika. Nieszczelność na zaworze DV sprawia że turbina kręci się coraz szybciej chcąc uzyskać zadane doładowanie ale przez nieszczelność pompuje w kółko przez otwarty bypass. To też nie jest zdrowe dla turbiny.
Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy wywody z mojej głowy są prawidłowe, jeśli jednak się mylę chętnie poczytam dyskusję
Nie wiem czy a AEB jest n249..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
Ok. Można powiedzieć że wszystko już wiem... zastanawia mnie tylko jeden fakt... czy to że auto ma założonego blow offa jest równoznaczne z koniecznością odpięcia zaworu N75??? U mnie jak już wspominałem jest założony blow off a zawór N75 został odpięty (otwór w tipie zaślepiony a dwa pozostałe węże ten od muszli i WG zostały połączone ze sobą przez zaworek przeciwzwrotny - powietrze skierowane w kierunku gruchy) i teraz się zastanawiam czy po prostu ma być odpięty przy blow offie czy może ktoś go odpiął bo jest uszkodzony (a jest bo przepuszcza powietrze)... u mnie w aucie przy wciśniętym sprzęgle jak auto schodzi z obrotów to spada poniżej 750 rpm a dopiero po chwili wskakuje na normalny poziom biegu jałowego i już tak zostaje i wydaje mi się że jest to właśnie wina odpiętego N75. Czy ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
To nie jest prawidłowe podpiecie, ktoś tam strasznie namieszał, blow off nie ma nic wspólnego z n75 i sterowniem turbiny, tak jak masz podłaczone powoduje że turbina ładuje tylko 0,3 bar czyli tyle na ile jest ustawione fabryczne otwarcie wg w k03.Iblis pisze:Ok. Można powiedzieć że wszystko już wiem... zastanawia mnie tylko jeden fakt... czy to że auto ma założonego blow offa jest równoznaczne z koniecznością odpięcia zaworu N75??? U mnie jak już wspominałem jest założony blow off a zawór N75 został odpięty (otwór w tipie zaślepiony a dwa pozostałe węże ten od muszli i WG zostały połączone ze sobą przez zaworek przeciwzwrotny - powietrze skierowane w kierunku gruchy) i teraz się zastanawiam czy po prostu ma być odpięty przy blow offie czy może ktoś go odpiął bo jest uszkodzony (a jest bo przepuszcza powietrze)... u mnie w aucie przy wciśniętym sprzęgle jak auto schodzi z obrotów to spada poniżej 750 rpm a dopiero po chwili wskakuje na normalny poziom biegu jałowego i już tak zostaje i wydaje mi się że jest to właśnie wina odpiętego N75. Czy ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia???
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
Z tego co dowiedziałem się od sprzedającego auto po ściągnięciu z niemiec miało uszkodzony zawór DV i sprzedający zamiast zamontować ori postanowił za namową znajomego założyć Blow offa. Czemu został odpięty N75?? Wydaje mi się, że ten kto zakładał blow offa po założeniu stwierdził usterkę N75 a żeby auto jakoś jeździło to po prostu go odpiął i tak oddał w ręce osoby od której kupiłem. Jeśli chodzi o jakiś chip w tym aucie to nic o tym nie wiem więc wydaje mi się że nie został w żaden sposób chipowany (jakby był to na pewno sprzedający by o tym wspomniał aby zachęcić do kupna).
Generalnie czekam na nowy N75 i po podpięciu tak jak ma być mam nadzieję że to co mnie drażni a mianowicie szarpnięcie po gwałtownym ściągnięciu nogi z gazu oraz ten spadek obrotów po wrzuceniu na luz ustanie. Jeśli nie to wtedy zamierzam kupić ori DV i wrzucić w miejsce blow offa. Jak to nie da zamierzonych efektów to będę szukał dalej.
Z tego co napisał Łukasz13 wychodzi na to że po prawidłowym podłączeniu sprawnego N75 pomimo tego że auto ma blow offa powinno być większe ładowanie turbo a co za tym idzie poprawa osiągów - czy dobrze zrozumiałem???
Czy poza tym słyszanym psss po zdjęciu nogi z gazu jest jakaś jeszcze różnica między ori DV a blow offem???
W razie zmiany blow offa na DV to czy DV muszę kupić taką jaka widnieje w Etce czyli 034145710B czy może będzie również pasować 06A145710P - taką mam dostępną w sklepie w tym momencie...
Generalnie czekam na nowy N75 i po podpięciu tak jak ma być mam nadzieję że to co mnie drażni a mianowicie szarpnięcie po gwałtownym ściągnięciu nogi z gazu oraz ten spadek obrotów po wrzuceniu na luz ustanie. Jeśli nie to wtedy zamierzam kupić ori DV i wrzucić w miejsce blow offa. Jak to nie da zamierzonych efektów to będę szukał dalej.
Z tego co napisał Łukasz13 wychodzi na to że po prawidłowym podłączeniu sprawnego N75 pomimo tego że auto ma blow offa powinno być większe ładowanie turbo a co za tym idzie poprawa osiągów - czy dobrze zrozumiałem???
Czy poza tym słyszanym psss po zdjęciu nogi z gazu jest jakaś jeszcze różnica między ori DV a blow offem???
W razie zmiany blow offa na DV to czy DV muszę kupić taką jaka widnieje w Etce czyli 034145710B czy może będzie również pasować 06A145710P - taką mam dostępną w sklepie w tym momencie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Tak naprawde nie wiadomo co tam jest porobione ale przyjmujac e jest seria to podpiecie prawidłowe n75 przy załozeniu że wszystko sprawne powinno zaowocować wzrostem doładowania do 0,5-0,6 bar w zakresie niskich średnich obr., powyzej 5 tys obr zostaje ok 0,3 bar bo tak steruje seryjny sterownik. jesli blow off masz podłaczone w miejscu fabrycznego dv to nic nie zmieniasz tylko wywalasz blowa i w jego miejsce podpinasz dv, ewentualnie podłanczasz do niego zaślepiony wąż którym powietrze wraca do tipa. Musiałbyś dac fotke bo nie wiemy jaki tam blow jest założony i jak podłączony. Dv w aeb sterowna jest prosto z kolektora, nie ma zaworka n249.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
Jutro postaram się wrzucic fotke tego blow offa. Sam jestem ciekaw jak się będzie auto zachowywać po podpięciu N75 ale musze jeszcze poczekać aż paczka z zaworkiem dojdzie...
[ Dodano: 2015-12-29, 20:01 ]
Witam ponownie.
Poniżej zdjęcia mojego blow offa. Czy dobrze myślę że przy montażu ori DV brakujący wąż trzeba podpiąć w miejsce tej zaślepki na zdjęciu?? Tylko z tego co widzę to będę musiał dokupić kawałek węża (pytanie jaki ma być) i jakiś króciec - łącznik żeby tego węża podpiąć pod tipa a drugą stronę do DV. Czy DV ma być podłączony w takiej pozycji jak blow off a boczny króciec ma iść do miejsca zaślepionego czy odwrotnie, dolny króciec do zaślepki a boczny w dół?? Proszę o poradę jaki wąż powinienem kupić (średnica wewnątrz i z jakiego materiału czy ma być jakiś specjalny). Dodatkowo potrzebowałbym taką samą informację odnośnie wężyków od N75 bo moje są już trochę zmęczone z tego co widzę i też bym je wymienił od razu przy wymianie zaworka a jak szukałem takich po originale to cena kosmos i mam nadzieję, że można je jakimiś innymi zastąpić.
[ Dodano: 2015-12-29, 20:01 ]
Witam ponownie.
Poniżej zdjęcia mojego blow offa. Czy dobrze myślę że przy montażu ori DV brakujący wąż trzeba podpiąć w miejsce tej zaślepki na zdjęciu?? Tylko z tego co widzę to będę musiał dokupić kawałek węża (pytanie jaki ma być) i jakiś króciec - łącznik żeby tego węża podpiąć pod tipa a drugą stronę do DV. Czy DV ma być podłączony w takiej pozycji jak blow off a boczny króciec ma iść do miejsca zaślepionego czy odwrotnie, dolny króciec do zaślepki a boczny w dół?? Proszę o poradę jaki wąż powinienem kupić (średnica wewnątrz i z jakiego materiału czy ma być jakiś specjalny). Dodatkowo potrzebowałbym taką samą informację odnośnie wężyków od N75 bo moje są już trochę zmęczone z tego co widzę i też bym je wymienił od razu przy wymianie zaworka a jak szukałem takich po originale to cena kosmos i mam nadzieję, że można je jakimiś innymi zastąpić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga