1.9 AWX Drgania Podczas Przyspieszania
1.9 AWX Drgania Podczas Przyspieszania
Witam, robiłem w okresie powakacyjnym Wirusa we wrześniu 2014r. Teraz taki objaw dziwny się pojawił czyli na 4 i 5 biegu. Jak się wciśnie gaz w podłogę odczuwalne jest drżenie jednostki napędowej. Czytałem dużo, jedni piszą o przegubach, drudzy o poduszkach, a ja gdzieś przeczytałem, że to może być wałek rozrządu. Ktoś generuje jakieś pomysły ? Jak to sprawdzić ? : )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A4 B5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: malbork
kolego jak dla mnie to przeguby wewnetrzne dostały juz luzu auto w gore i sprawdz luz wlaśnie na tych przegubach od skrzyni maiłem też taki przypadek zaczynało sie od 4 biegu konczyło na ostatnim i tylko przy pełnym obciażeniu jednostki tak jak piszesz gaz w podłoge i drży. sprawdź tez czy jak popuscisz gaz to czy objawy ustepuja jesli tak to przeguby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 744
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
mialem objaw jak kriss i tez byl to jeden z przegubow wewnetrznychkriss2905 pisze:kolego jak dla mnie to przeguby wewnetrzne dostały juz luzu auto w gore i sprawdz luz wlaśnie na tych przegubach od skrzyni maiłem też taki przypadek zaczynało sie od 4 biegu konczyło na ostatnim i tylko przy pełnym obciażeniu jednostki tak jak piszesz gaz w podłoge i drży. sprawdź tez czy jak popuscisz gaz to czy objawy ustepuja jesli tak to przeguby
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A4 B5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: malbork
Wracając do tematu, poduszki silnika lub skrzyni koledzy to objaw taki jak szarpanie przy dodawaniu lub puszczaniu gazu albo przy zmianie biegu na nastepny lub redukcji. wałek hmmmm... gdyby cos było nie tak z górą silnik nie pracował by na wolnych obrotach rowno później reagował by na gaz wałki rozrzadu nie maja nic z tym nic wspólnego
W pierwszej części zdania masz rację, ale co do wałka to się nie zgodzę. Przykładowo : wytarta jedna krzywka pod obciążeniem nie otwiera zaworów tak samo jak pozostałe - silnik wpada we wibracje. Chodząc na jałowym pracuje z obciążeniem około 20-25% i tego nie wychwycisz.kriss2905 pisze:Wracając do tematu, poduszki silnika lub skrzyni koledzy to objaw taki jak szarpanie przy dodawaniu lub puszczaniu gazu albo przy zmianie biegu na nastepny lub redukcji. wałek hmmmm... gdyby cos było nie tak z górą silnik nie pracował by na wolnych obrotach rowno później reagował by na gaz wałki rozrzadu nie maja nic z tym nic wspólnego
Dodam, że regulacja płynności biegu jałowego działa do około 1700-1800rpm a powyżej sterownik nie koryguje dawek dla poszczególnych pompek czy wtrysków i wówczas jeżeli jedna sztuka niedomaga / przelewa odczuwalne są znaczne wibracje zanim sinik osiągnie okolo 3 tyś rpm.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy