Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.9 AWX Drgania Podczas Przyspieszania

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DiMateo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 wrz 2014, 10:49
Lokalizacja: Będzin

1.9 AWX Drgania Podczas Przyspieszania

Post autor: DiMateo » 03 sty 2015, 12:12

Witam, robiłem w okresie powakacyjnym Wirusa we wrześniu 2014r. Teraz taki objaw dziwny się pojawił czyli na 4 i 5 biegu. Jak się wciśnie gaz w podłogę odczuwalne jest drżenie jednostki napędowej. Czytałem dużo, jedni piszą o przegubach, drudzy o poduszkach, a ja gdzieś przeczytałem, że to może być wałek rozrządu. Ktoś generuje jakieś pomysły ? Jak to sprawdzić ? : )

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 04 sty 2015, 16:41

kolego jak dla mnie to przeguby wewnetrzne dostały juz luzu auto w gore i sprawdz luz wlaśnie na tych przegubach od skrzyni maiłem też taki przypadek zaczynało sie od 4 biegu konczyło na ostatnim i tylko przy pełnym obciażeniu jednostki tak jak piszesz gaz w podłoge i drży. sprawdź tez czy jak popuscisz gaz to czy objawy ustepuja jesli tak to przeguby

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 04 sty 2015, 17:59

kriss2905 pisze:kolego jak dla mnie to przeguby wewnetrzne dostały juz luzu auto w gore i sprawdz luz wlaśnie na tych przegubach od skrzyni maiłem też taki przypadek zaczynało sie od 4 biegu konczyło na ostatnim i tylko przy pełnym obciażeniu jednostki tak jak piszesz gaz w podłoge i drży. sprawdź tez czy jak popuscisz gaz to czy objawy ustepuja jesli tak to przeguby
mialem objaw jak kriss i tez byl to jeden z przegubow wewnetrznych
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 04 sty 2015, 18:38

Wracając do tematu, poduszki silnika lub skrzyni koledzy to objaw taki jak szarpanie przy dodawaniu lub puszczaniu gazu albo przy zmianie biegu na nastepny lub redukcji. wałek hmmmm... gdyby cos było nie tak z górą silnik nie pracował by na wolnych obrotach rowno później reagował by na gaz wałki rozrzadu nie maja nic z tym nic wspólnego

Awatar użytkownika
DiMateo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 wrz 2014, 10:49
Lokalizacja: Będzin

Post autor: DiMateo » 14 sty 2015, 22:21

Tak, to przeguby były czasem się zdarzyło, że podczas maksymalnego skrętu raz czy dwa stukło, ale że audi takie wyciszone to ciezko to wyłapać. Teraz pokojarzyłem fakty :P dzięki chłopy. Wirtualne piweczko macie ;)

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 16 sty 2015, 23:26

kriss2905 pisze:Wracając do tematu, poduszki silnika lub skrzyni koledzy to objaw taki jak szarpanie przy dodawaniu lub puszczaniu gazu albo przy zmianie biegu na nastepny lub redukcji. wałek hmmmm... gdyby cos było nie tak z górą silnik nie pracował by na wolnych obrotach rowno później reagował by na gaz wałki rozrzadu nie maja nic z tym nic wspólnego
W pierwszej części zdania masz rację, ale co do wałka to się nie zgodzę. Przykładowo : wytarta jedna krzywka pod obciążeniem nie otwiera zaworów tak samo jak pozostałe - silnik wpada we wibracje. Chodząc na jałowym pracuje z obciążeniem około 20-25% i tego nie wychwycisz.
Dodam, że regulacja płynności biegu jałowego działa do około 1700-1800rpm a powyżej sterownik nie koryguje dawek dla poszczególnych pompek czy wtrysków i wówczas jeżeli jedna sztuka niedomaga / przelewa odczuwalne są znaczne wibracje zanim sinik osiągnie okolo 3 tyś rpm.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga