[A6/S6] Tracę już wiarę i cierpliwość z moją maglownicą
[A6/S6] Tracę już wiarę i cierpliwość z moją maglownicą
Sprawa ma się tak:
przekładnia zaczęła chodzić dość ciężko. Pierwsza diagnoza pompa bo to niby taka przypadłość AUDI. Zdemontowałem i wysłałem do regeneracji do pewnej firmy w Krakowie. Po kilku dniach telefon, że pompa jest ok i daje ponad 130bar (na obudowie wybity napis informujący o ciśnieniu 120bar).
Pompa założona s powrotem i tu okazało się po dokładnych oględzinach że "poci się" przekładnia. Diagnoza do regeneracji. Kilka stówek i przekładnia jak nowa powraca na swoje miejsce.
Nie zmieniło się nic jak chodziła ciężko tak chodzi.
Kilka telefonów i diagnoza przewód wspomagania... wyjęty dany do firmy co zaprawia takie rzeczy. Znowu stówa i pól. i co się okazuje chodzi gorzej niż było a do tego piszczy.
Więc allegro i kupiłem za kilka zł używany przewód wspomagania.
Efekt jest taki nie piszczy chodzi ciężko jak cholera, dodaję gazu to chodzi lżej. Żona autem nie chce jeździć bo nie ma jak skręcać, a ja uboższy o kilka stówek siedzę i myślę co i jak.
Dodam że płyn zielony febi żeby nie było głupich pytań był zmieniany pewnie ze 2 razy.
Pomoże ktoś?
pozdrawiam
przekładnia zaczęła chodzić dość ciężko. Pierwsza diagnoza pompa bo to niby taka przypadłość AUDI. Zdemontowałem i wysłałem do regeneracji do pewnej firmy w Krakowie. Po kilku dniach telefon, że pompa jest ok i daje ponad 130bar (na obudowie wybity napis informujący o ciśnieniu 120bar).
Pompa założona s powrotem i tu okazało się po dokładnych oględzinach że "poci się" przekładnia. Diagnoza do regeneracji. Kilka stówek i przekładnia jak nowa powraca na swoje miejsce.
Nie zmieniło się nic jak chodziła ciężko tak chodzi.
Kilka telefonów i diagnoza przewód wspomagania... wyjęty dany do firmy co zaprawia takie rzeczy. Znowu stówa i pól. i co się okazuje chodzi gorzej niż było a do tego piszczy.
Więc allegro i kupiłem za kilka zł używany przewód wspomagania.
Efekt jest taki nie piszczy chodzi ciężko jak cholera, dodaję gazu to chodzi lżej. Żona autem nie chce jeździć bo nie ma jak skręcać, a ja uboższy o kilka stówek siedzę i myślę co i jak.
Dodam że płyn zielony febi żeby nie było głupich pytań był zmieniany pewnie ze 2 razy.
Pomoże ktoś?
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
ale kolega pisze że pompa sprawdzana była może raczej kolumna kierownicza. a weź podnieś auto i w tedy spróbuj kręcić kierą, jak będzie lekko chodziła to może masz zapieczone łożyska w mc persach i dlatego ciężko idzie bo całe kolumny skręcają? tak tylko dumam.. można też rozłączyć kolumnę z przekładnią i też sprawdzić jak idzie na samej kolumnie.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie twierdzę, że każdy powinien wiedzieć co oznacza zwrot "kolumna McPhersona" ale jak nie wie to może to wpisać w Googl'a albo i wikipedia zwykła tez powinna wystarczyc. A tak na marginesie spotkałęm się kiedyś z kompletnie skorodowanym łozyskiem McPhersona (Passat B4), efektem były pewne odgłosy i drgania ale jakiegoś specjalnie zwiekszonego oporu na kierownicy nie było.
Zawsze można podejrzewać, że masz sucho w przegubach kulowych wahaczy co dałoby zwiększony opór ale wspomaganie i tak powinno sobie z nim poradzić. Wiem też, że jak wymieniłem osłony (harmonijki) listwy zebatej i przy okazji przesmarowałem listwę na odcinkach które dało sie wysunąć z przekładni (listwa była bez korozji ale już z jakimiś brudami) to miałem wrażenie, że zaczęło lżej chodzić. No ale Twoja przekładnia była robiona i aż trudno podejrzewać, że tej listwy nie nasmarowano albo zbyt mocno dokręcono regulację luzu listwy ?
A może ?
Zawsze można podejrzewać, że masz sucho w przegubach kulowych wahaczy co dałoby zwiększony opór ale wspomaganie i tak powinno sobie z nim poradzić. Wiem też, że jak wymieniłem osłony (harmonijki) listwy zebatej i przy okazji przesmarowałem listwę na odcinkach które dało sie wysunąć z przekładni (listwa była bez korozji ale już z jakimiś brudami) to miałem wrażenie, że zaczęło lżej chodzić. No ale Twoja przekładnia była robiona i aż trudno podejrzewać, że tej listwy nie nasmarowano albo zbyt mocno dokręcono regulację luzu listwy ?
A może ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
RomanS mówisz że powinienem wiedzieć co to jest mcpherson no i dobra twoje zdanie ale nie odpisałeś mi na moje pytanie, czemu? bo nie wiesz? czy może google nie zdążyło ci odpowiedzieć?
co do łożyska to macie prawdopodobnie rację, nie powinno mieć to aż tak dużego znaczenia... ale ja z kolei spotkałem się z takim przypadkiem że jak było zatarte to łożysko to przy skręcie aż auto delikatnie podskakiwało, i było słychać takie mocne skrzypienie.
Może kolega dobrze sugeruje z tą śrubą,za mocno ściągnięty luz na maglownicy
co do łożyska to macie prawdopodobnie rację, nie powinno mieć to aż tak dużego znaczenia... ale ja z kolei spotkałem się z takim przypadkiem że jak było zatarte to łożysko to przy skręcie aż auto delikatnie podskakiwało, i było słychać takie mocne skrzypienie.
Może kolega dobrze sugeruje z tą śrubą,za mocno ściągnięty luz na maglownicy
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
krzysiek-lex, dajmy już spokój, napisałem szczerze żebyś się dowiedział jak wygląda McPherson a Ty chyba się obrażaszkrzysiek-lex pisze:RomanS mówisz że powinienem wiedzieć co to jest mcpherson no i dobra twoje zdanie ale nie odpisałeś mi na moje pytanie, czemu? bo nie wiesz? czy może google nie zdążyło ci odpowiedzieć?
Jak nie chcesz teorii to obejrzyj sobie np. Golfa 4, Octavie 1, Passata B3, B4 itp. Zauważ, że tam cała kolumn z amortyzatorem jest elementem obracającym sie przy skręcie kół. I tam łożysko górne pracuje a jak się tam dostanie woda, sól, piach itp (a dostanie się prędzej czy później) to je trafia szlag i już się jego bieznie (łożysko kulkowe wzdłużne) względem siebie nie przemieszczają tylko całe łozysko obraca się w gnieździe gumowym albo zwględem amortyzatora.
Widziałeś w A6C5 żeby amortyzator obracał sie przy skręcie kół ? Nie ? No właśnie Od tego jest zwrotnica
To jest cały czas OT, ale mnie poszczułeś ale już będziesz wiedział, że jak ktoś na Allegro sprzedaje Makpersona do A6C5 to jest co najwyzej wiejskim kowalem
Zapewniam Cię, ze wszystko napisałem z głowy, moimi słowami i nigdzie nie musiałem szukać
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
RomanS, masz 100% rację .
lucilla, sprawdź tą śrubę do kasowania luzu, ona rzeczywiście może mieć wpływ na twój problem, ale zobacz najpierw czy nie jest jakoś zabezpieczona przez firmę która ci regenerowała magla bo jak coś ruszysz to stracisz gwarancje. a tak a propos, co to za firma która ci to robiła? sprawdzona? bo może byc też tak że masz źle zrobioną regenerację.
lucilla, sprawdź tą śrubę do kasowania luzu, ona rzeczywiście może mieć wpływ na twój problem, ale zobacz najpierw czy nie jest jakoś zabezpieczona przez firmę która ci regenerowała magla bo jak coś ruszysz to stracisz gwarancje. a tak a propos, co to za firma która ci to robiła? sprawdzona? bo może byc też tak że masz źle zrobioną regenerację.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Re: [A6/S6] Tracę już wiarę i cierpliwość z moją maglownicą
Skoro na dużych obrotach jest ok, to by wskazywało jednak na za małą wydajność pompy.lucilla pisze: Efekt jest taki nie piszczy chodzi ciężko jak cholera, dodaję gazu to chodzi lżej.
Albo ślizgający się pasek, ale to byś słyszał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Przed oddaniem pompy do sprawdzenia też miałeś tak samo? Koła na pompie nie zmieniales? dziwne jest to że pompa niby daje dobre ciśnienie a z twoich postow wychodzi że to wina przepuszczającej pompy. A ta śrutę to sam możesz popuścić i zobaczyć czy coś się zmienia. Chyba że byłeś już z tym u jakiegoś mechanika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga