AKN 2,5 Głowice
AKN 2,5 Głowice
Witam mam Audi A6 z wrednym silnikiem AKN ,a mianowicie mam silnik po strzale tzn. po spalonym pasku rozrządu , dałem głowice do CRG tam powiedzieli mi ze jedna głowica jest zatarta na prowadnicach wałka czyli na panewkach ,a druga jest pęknięta . A moje pytanie jest mianowicie takie czy jest możliwość gdzieś w Polsce zregenerować takie głowice i jaki jest koszt ,a jak nie to czy nie znacie kogoś kto by miał głowice lewa dobra , patrząc jak by się siedziało za sterami , a prawa od frontu silnika . z góry Dziękuje. Pozdrawiam
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kepe
Witam,
W przypadku Twoich uszkodzonych głowic i przyjmując, że kwalifikowałyby się do naprawy zabieg taki całkowicie mija się z celem- zbyt duże koszty. Szukaj na Alledrogo głowic pod stary typ wałków rozrządu jest ich mnóstwo (najlepiej jak wspomniał citrin) byłoby zweryfikować sprawność owych części osobiście, jeżeli natomiast nie będzie takiej możliwości zwróć podczas zakupu internetowego uwagę na tzw. gwarancję rozruchową daną przez sprzedawcę.
Następna rzecz - niestety, ale na samym zakupie Twoje koszty się nie kończą głowice powinny być oddane do zakładu specjalizującego się w ich regeneracji i taki zabieg nie powinien się zaczynać i kończyć tylko na planowaniu głowicy czynności, którym należałoby poddać głowice jest kilka i są to:
Mycie głowicy - to akurat możesz wykonać sam
Badanie szczelności głowicy
Obróbka gniazda zaworu
Obróbka zaworu
Wymian uszczelniaczy zaworowych
Wymian prowadnic zaworowych, - jeżeli fachowiec uzna, że mają luz a to bardzo prawdopodobne w przypadku Audi i VW
Planowanie głowicy
Koszt takiej operacji na jednej głowicy to minimum 600 zł (powtarzam minimum) bardziej prawdopodobne, że zakończysz temat na 1.500 Zł za komplet lub nawet więcej - zależnie od zakładu.
Dodatkowo dolicz koszt części np. uszczelki, bezwzględnie śruby itp.
Z mojego punktu widzenia…. CAÂŁKOWICIE NIE OPÂŁACALNE lepiej szukaj silnika z dawcy.
Pozdrawiam, Grzegorz
Witam,
W przypadku Twoich uszkodzonych głowic i przyjmując, że kwalifikowałyby się do naprawy zabieg taki całkowicie mija się z celem- zbyt duże koszty. Szukaj na Alledrogo głowic pod stary typ wałków rozrządu jest ich mnóstwo (najlepiej jak wspomniał citrin) byłoby zweryfikować sprawność owych części osobiście, jeżeli natomiast nie będzie takiej możliwości zwróć podczas zakupu internetowego uwagę na tzw. gwarancję rozruchową daną przez sprzedawcę.
Następna rzecz - niestety, ale na samym zakupie Twoje koszty się nie kończą głowice powinny być oddane do zakładu specjalizującego się w ich regeneracji i taki zabieg nie powinien się zaczynać i kończyć tylko na planowaniu głowicy czynności, którym należałoby poddać głowice jest kilka i są to:
Mycie głowicy - to akurat możesz wykonać sam
Badanie szczelności głowicy
Obróbka gniazda zaworu
Obróbka zaworu
Wymian uszczelniaczy zaworowych
Wymian prowadnic zaworowych, - jeżeli fachowiec uzna, że mają luz a to bardzo prawdopodobne w przypadku Audi i VW
Planowanie głowicy
Koszt takiej operacji na jednej głowicy to minimum 600 zł (powtarzam minimum) bardziej prawdopodobne, że zakończysz temat na 1.500 Zł za komplet lub nawet więcej - zależnie od zakładu.
Dodatkowo dolicz koszt części np. uszczelki, bezwzględnie śruby itp.
Z mojego punktu widzenia…. CAÂŁKOWICIE NIE OPÂŁACALNE lepiej szukaj silnika z dawcy.
Pozdrawiam, Grzegorz

Właśnie panowie mam firmę taką która specjalizuje się w głowicach i w tych elementach co wspomniał hemiV8 . Co do części z allegro to właśnie jest ta przyczyna ze w ubiegłych dwóch tygodniach przyszły do nas 4-5 kompletów głowic od jednego sprzedawcy i spośród nich tylko jedna głowica się nadawała na już wsadzenie jej do samochodu , bez dodatkowych kosztów . A co do kosztów wszystkie walki popychacze tzw. pestki łapki i inne pierdoły mam nowe w zestawie ruvilla , tylko właśnie brakuje mi tej jednej głowicy . A dużo osób mówi ze regeneracja takiej głowicy z pęknięciem pomiędzy wtryskiem ,a kanałami olejowo-wodnymi jest nie możliwa . A dostanie takiej głowicy na allegro która się nadaje jest mało prawdopodobne . Pozdrawiam PAtryk 

I to podobno jeden z lepszych zakładów w okolicy.kierowiec pisze:Witam! Głowice wysyłkowo regenerują w Mikołowie.
Mi po takim incydencie nie opłacało się robić głowic. A tłoki jak wyglądają?Kepe pisze:Witam mam Audi A6 z wrednym silnikiem AKN ,a mianowicie mam silnik po strzale tzn. po spalonym pasku rozrządu , dałem głowice do CRG tam powiedzieli mi ze jedna głowica jest zatarta na prowadnicach wałka czyli na panewkach ,a druga jest pęknięta


Kupiłem cały słupek z głowicami i gotowe. Tylko roboty więcej

arri
Mi po takim incydencie nie opłacało się robić głowic. A tłoki jak wyglądają?
A czemu nie opłacało się robić
A tłoki są nie naruszone bo to było na postoju wiec w dupę dostały tylko głowice chociaż, nie wiem czy wcześniej nie były walnięte , ale teraz jak zrobię to będę wiedział czym jeżdżę i za co
Jaki słupek z głowicami bo nie rozumiem zbytnio .
Mi po takim incydencie nie opłacało się robić głowic. A tłoki jak wyglądają?
A czemu nie opłacało się robić

A tłoki są nie naruszone bo to było na postoju wiec w dupę dostały tylko głowice chociaż, nie wiem czy wcześniej nie były walnięte , ale teraz jak zrobię to będę wiedział czym jeżdżę i za co

Jaki słupek z głowicami bo nie rozumiem zbytnio .
A co jest tam dodatkowo wsadzone ze się osprzętem różniąquest87 pisze:tak chodzi o ten silnik tylko oznaczenie BDH :D ogólnie te słupki prawie niczym się nie różnią wiec śmiało można ładować :D osprzętem się różnią...

Tak szukam głowic , dam 5 tys i mam cały silnik .a ja już mam części wszystkie do tych głowic , wiec na razie słupek mi nie potrzebny .Cin pisze:Jak bys szukał jednak głownic, posiadam dwie do AKN sprzedam za małą kase bo mi leza od 2 lat z wałkami. A silnik to troche inne koszty bo słupki chodza po około 3,5-4 tys zł.
inne wtryski, turbo, wiazka, ECU itp itd.Kepe pisze:A co jest tam dodatkowo wsadzone ze się osprzętem różnią Plus do tego sterownik komputera trzeba mieć bo od AKN nie pojedzie .
Ja przekładałem z AFB na AKE - w razie potrzeby wymienie glowice z BDH i bede miec BAU xD... technicznie rzecz biorac to tak to sie mniej wiecej dzieli :D
nawet BAU na osprzecie z AFB powinien pracowac dobrze z tym ze nadal 150 koni. W tiptronic'u i quattro troche malo

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 20:55
- Lokalizacja: Lubuskie
Witam, sorry, ze sie wtracam, ale poczytalem Wasze opinie i chcialbym, zeby ktos mi w koncu wyjasnil, czy afb akn ake i bfc to takie same slupki?
A czym sie roznia slupki od bdg czy bau (oprocz glowic bo tam juz aluminiowe walki)
Polecacie koledze wstawic nowszy slupek, a bedzie osprzet pasowal na otwory itd?.
Dzieki
A czym sie roznia slupki od bdg czy bau (oprocz glowic bo tam juz aluminiowe walki)
Polecacie koledze wstawic nowszy slupek, a bedzie osprzet pasowal na otwory itd?.
Dzieki