Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie uszczelki na łączeniach kanałów wentylacji?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

[A6 C5] Jakie uszczelki na łączeniach kanałów wentylacji?

Post autor: LesiU » 04 sie 2013, 14:23

Układ wentylacji podzielony jest na kilka kanałów z plastiku. Ich łączenia są uszczelnione samoprzylepną uszczelką.
Chciałbym je wymienić, bo fabryczne już nie trzymają oryginalnego kształtu; poza tym są baaardzo brudne (wprawdzie jestem na etapie ich czyszczenia ale wiadomo - idealnie nie będzie). Orientujecie się, czy jest to typowa uszczelka, jaką stosuje się np. do uszczelniania okien, czy może coś bardziej specyficznego?
Domyślam się, że nie może chłonąć wilgoci, no i też w dużym stopniu nie przepuszczać powietrza.

Jeśli macie namiary na oryginalną, chętnie poproszę :)

Z góry dzięki za pomoc.

Ps. do ASO jeszcze nie dzwoniłem. Zrobię to w przyszłym tygodniu i dam znać.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 sie 2013, 21:30

Kiedyś łączyłem kanały klejem do szyb. Nie chłonie wilgoci i jest odporny na skrajne temperatury. Jest bezwonny po wyschnięciu. Może to jest dobrym pomysłem??
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 04 sie 2013, 21:38

To będzie chyba jednorazowe połączenie... wolałbym jednak uszczelki a'la gąbki. Ale dzięki za pomysł :)

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 04 sie 2013, 21:49

LesiU pisze:to typowa uszczelka, jaką stosuje się np. do uszczelniania okien
Dokładnie kolego jak napisałeś -> kup uszczelkę dedykowaną do okien i będzie <okok>

Różnica jest tylko taka że ORI będzie miała nadany kształt. A i wątpię, aby takie gąbki były dostępne jako spare parts.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 04 lut 2014, 11:33

Finalnie, zostałem jednak przy starych, oryginalnych piankach. Trzymają kształt, nie rozleciały się podczas dokładnego prania więc jeszcze pożyją ;)

Natomiast mam inny problem.
W rozdzielaczu powietrza (ta duża plastikowa konsola na środku, w której siedzą m.in. parownik, nagrzewnica i klapki kierujące powietrze) znajdują się m.in. dwie klapki, na których naklejona jest pianka grubości około 4mm. Ta pianka działa jako uszczelka zamykająca dany kanał, gdy sterownik postanowi go sobie zamknąć. Te pianki bezpośrednio "obrywają" gorącym i zimnym powietrzem jakie sobie ustawiamy... no i po tych 12 latach efekt jest taki, że mi się rozsypały praktycznie w rękach.

W ETKA ta konsola występuje jako jeden kompletny moduł 4B0819353B / 4B0819353D.
Interesujące mnie klapki nie mają żadnych oznaczeń więc chyba nie ma możliwości ich kupić luzem... ale zastanawiam się, czy same pianki dałoby się kupić.
Wstępnie szukałem w internecie ale jak się nie zna typu takiej pianki, to ciężko znaleźć coś konkretnego.
Chłonie wodę bardzo chętnie (praktycznie tak jak typowa gąbka) ale ma gęstą strukturę (widać to i czuć) - gęstszą niż np. uszczelki okienne.

Może ktoś z Was już przerabiał ten temat albo widział takie pianki (w rzeczywistości wygląda ładniej niż na zdjęciu :) )?
http://lesiu.simracing.pl/OT/IMG_8246_resize.JPG

EDYTA:
Na pewno nie jest to pianka polietylenowa, bo ta nie chłonie wody.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 05 lut 2014, 07:41

Myślę że mógłbyś spróbować kupić używaną obudowę nagrzewnic (samej klapki mogą nie sprzedać), najlepiej w swojej okolicy żebyś mógł zobaczyć w jakim stanie są gąbki.
Mam jeszcze pytanie co Cię podkusiło żeby aż tak wypruć wnętrze :shock: ?

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 11 lut 2014, 14:46

Taka obudowa to parę stówek i brak gwarancji, ile gąbki jeszcze wytrzymają.

Znalazłem piankę, którą zastosuję jako zamiennik. Ma oznaczenie 5KL1 (dla 5mm) i ma bardzo podobne właściwości do oryginalnej. Jedynie jej gęstość jest troszeczkę mniejsza ale i tak jest OK. No i wyszło bardzo tanio, bo 5zł za arkusz 1000x250mm:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3905328845

Czemu wyprułem wnętrze? Czyszczę/piorę/myję wszystkie plastiki i tapicerkę, bo po poprzednich właścicielach auto było zaniedbane.

EDIT:
Pianka to "izolacja akustyczna" firmy Apama.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 15:16 przez LesiU, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga