Układ wentylacji podzielony jest na kilka kanałów z plastiku. Ich łączenia są uszczelnione samoprzylepną uszczelką.
Chciałbym je wymienić, bo fabryczne już nie trzymają oryginalnego kształtu; poza tym są baaardzo brudne (wprawdzie jestem na etapie ich czyszczenia ale wiadomo - idealnie nie będzie). Orientujecie się, czy jest to typowa uszczelka, jaką stosuje się np. do uszczelniania okien, czy może coś bardziej specyficznego?
Domyślam się, że nie może chłonąć wilgoci, no i też w dużym stopniu nie przepuszczać powietrza.
Jeśli macie namiary na oryginalną, chętnie poproszę
Z góry dzięki za pomoc.
Ps. do ASO jeszcze nie dzwoniłem. Zrobię to w przyszłym tygodniu i dam znać.
[A6 C5] Jakie uszczelki na łączeniach kanałów wentylacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Kiedyś łączyłem kanały klejem do szyb. Nie chłonie wilgoci i jest odporny na skrajne temperatury. Jest bezwonny po wyschnięciu. Może to jest dobrym pomysłem??
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dokładnie kolego jak napisałeś -> kup uszczelkę dedykowaną do okien i będzieLesiU pisze:to typowa uszczelka, jaką stosuje się np. do uszczelniania okien
Różnica jest tylko taka że ORI będzie miała nadany kształt. A i wątpię, aby takie gąbki były dostępne jako spare parts.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
Finalnie, zostałem jednak przy starych, oryginalnych piankach. Trzymają kształt, nie rozleciały się podczas dokładnego prania więc jeszcze pożyją
Natomiast mam inny problem.
W rozdzielaczu powietrza (ta duża plastikowa konsola na środku, w której siedzą m.in. parownik, nagrzewnica i klapki kierujące powietrze) znajdują się m.in. dwie klapki, na których naklejona jest pianka grubości około 4mm. Ta pianka działa jako uszczelka zamykająca dany kanał, gdy sterownik postanowi go sobie zamknąć. Te pianki bezpośrednio "obrywają" gorącym i zimnym powietrzem jakie sobie ustawiamy... no i po tych 12 latach efekt jest taki, że mi się rozsypały praktycznie w rękach.
W ETKA ta konsola występuje jako jeden kompletny moduł 4B0819353B / 4B0819353D.
Interesujące mnie klapki nie mają żadnych oznaczeń więc chyba nie ma możliwości ich kupić luzem... ale zastanawiam się, czy same pianki dałoby się kupić.
Wstępnie szukałem w internecie ale jak się nie zna typu takiej pianki, to ciężko znaleźć coś konkretnego.
Chłonie wodę bardzo chętnie (praktycznie tak jak typowa gąbka) ale ma gęstą strukturę (widać to i czuć) - gęstszą niż np. uszczelki okienne.
Może ktoś z Was już przerabiał ten temat albo widział takie pianki (w rzeczywistości wygląda ładniej niż na zdjęciu )?
http://lesiu.simracing.pl/OT/IMG_8246_resize.JPG
EDYTA:
Na pewno nie jest to pianka polietylenowa, bo ta nie chłonie wody.
Natomiast mam inny problem.
W rozdzielaczu powietrza (ta duża plastikowa konsola na środku, w której siedzą m.in. parownik, nagrzewnica i klapki kierujące powietrze) znajdują się m.in. dwie klapki, na których naklejona jest pianka grubości około 4mm. Ta pianka działa jako uszczelka zamykająca dany kanał, gdy sterownik postanowi go sobie zamknąć. Te pianki bezpośrednio "obrywają" gorącym i zimnym powietrzem jakie sobie ustawiamy... no i po tych 12 latach efekt jest taki, że mi się rozsypały praktycznie w rękach.
W ETKA ta konsola występuje jako jeden kompletny moduł 4B0819353B / 4B0819353D.
Interesujące mnie klapki nie mają żadnych oznaczeń więc chyba nie ma możliwości ich kupić luzem... ale zastanawiam się, czy same pianki dałoby się kupić.
Wstępnie szukałem w internecie ale jak się nie zna typu takiej pianki, to ciężko znaleźć coś konkretnego.
Chłonie wodę bardzo chętnie (praktycznie tak jak typowa gąbka) ale ma gęstą strukturę (widać to i czuć) - gęstszą niż np. uszczelki okienne.
Może ktoś z Was już przerabiał ten temat albo widział takie pianki (w rzeczywistości wygląda ładniej niż na zdjęciu )?
http://lesiu.simracing.pl/OT/IMG_8246_resize.JPG
EDYTA:
Na pewno nie jest to pianka polietylenowa, bo ta nie chłonie wody.
Taka obudowa to parę stówek i brak gwarancji, ile gąbki jeszcze wytrzymają.
Znalazłem piankę, którą zastosuję jako zamiennik. Ma oznaczenie 5KL1 (dla 5mm) i ma bardzo podobne właściwości do oryginalnej. Jedynie jej gęstość jest troszeczkę mniejsza ale i tak jest OK. No i wyszło bardzo tanio, bo 5zł za arkusz 1000x250mm:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3905328845
Czemu wyprułem wnętrze? Czyszczę/piorę/myję wszystkie plastiki i tapicerkę, bo po poprzednich właścicielach auto było zaniedbane.
EDIT:
Pianka to "izolacja akustyczna" firmy Apama.
Znalazłem piankę, którą zastosuję jako zamiennik. Ma oznaczenie 5KL1 (dla 5mm) i ma bardzo podobne właściwości do oryginalnej. Jedynie jej gęstość jest troszeczkę mniejsza ale i tak jest OK. No i wyszło bardzo tanio, bo 5zł za arkusz 1000x250mm:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3905328845
Czemu wyprułem wnętrze? Czyszczę/piorę/myję wszystkie plastiki i tapicerkę, bo po poprzednich właścicielach auto było zaniedbane.
EDIT:
Pianka to "izolacja akustyczna" firmy Apama.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 15:16 przez LesiU, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga