Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana przednich tarcz

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana przednich tarcz

Post autor: kanok2 » 05 maja 2013, 20:19

Od momentu kiedy kupiłem Audi za każdym razem gdy hamuje czuję zaje*** drżenie i bicie kierownicy i ogolnie całej budy. Planowałem wymienić tarcze na nowe, ale teraz myślę ze chyba je najpierw przetocze - może coś pomoże. Dodam jeszcze ze auto około roku stało nieużytkowane.
Moje pytanie brzmi: jak zdemontować przednie tarcze, szukałem i znalazłem tylko tutorial demontażu tylnych.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 maja 2013, 23:20

kanok2 pisze:Moje pytanie brzmi: jak zdemontować przednie tarcze
Po kolei: ściągasz koło, zdejmujesz zacisk, zdejmujesz jarzmo i juz schodzi tarcza. Ewentualnie możesz ściągać zacisk razem z jarzmem.
Części samochodowe online - Motostacja pl

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 06 maja 2013, 21:08

Kurde, sorrry za pytanie, ale faktycznie to proste jak....
Zdjąłem koło i tarcza już była chętna do zdjęcia...

Dzięki za info.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 maja 2013, 22:54

Jak stało rok to pewnie głównie wina zniszczonych/zniekształconych opon.

Zanim cokolwiek zaczniesz toczyć sprawdÂź grubość suwmiarką.
IMO w ogóle szkoda kasy na toczenie.

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 07 maja 2013, 21:01

Kumpel jest tokarzem, wiec problem kasy odpada - czreropak i sprawa zalatwiona.
mwx, a co do opon - to nowe mam, bo tamte szkoda gadać, własnie tak jak piszesz. Felgi mam też trochę krzywe, oryginalne./
Dziś troche pojezdzielem i narazie jest ok. Nie ma żadnego bicia, ale jeszcze pojeżdze dłużem to napisze.
A co do kosztów toczenia, to u nas w mieście jeden toczy bez zdejmowania tarczy - 120 zł za oś bierze.

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 maja 2013, 23:42

używane tarcze w dobrym stanie kupisz za małą kasę i nie trzeba toczyć...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wymiana przednich tarcz

Post autor: kot919 » 08 maja 2013, 16:32

kanok2 pisze:Od momentu kiedy kupiłem Audi za każdym razem gdy hamuje czuję zaje*** drżenie i bicie kierownicy i ogolnie całej budy. Planowałem wymienić tarcze na nowe, ale teraz myślę ze chyba je najpierw przetocze - może coś pomoże. Dodam jeszcze ze auto około roku stało nieużytkowane.
Moje pytanie brzmi: jak zdemontować przednie tarcze, szukałem i znalazłem tylko tutorial demontażu tylnych.
Teraz pewnie troszkę namieszam. U mnie też po jakimś czasie użytkowania pojawił się ten sam problem. Co zrobiłem:
- pierwsze co wyczyszczenie wszystkiego - powierzchnia klocków, powierzchnia przylegania tarczy do piasty, powierzchnia przylegania felgi do tarczy - BEZ REZUTLATU
- zdemontowałem tarcze i zaniosłem do pracy - wrzuciłem na tokarkę i sprawdziłem bicie miernikiem (0.05mm max) - więc tarcze proste
- Kolega poradził mi wymienić klocki hamulcowe - miałem TRW i zmieniłem na ATE (tarcze ATE) i ku mojemu zdziwieniu problem zniknął :-)

Miałem obawy, że tarcze się krzywią pod wpływem temperatury, jednakże po wymianie klocków problem z biciem ustał.

Czasem bicie spowodowane może być przez wybite końcówki drążków bądÂź luzy maglownicy.

PS. Nie polecam toczyć tarcz - raz się skusiłem. Jechałem do rodzinki - tarcze podczas jazdy się nagrzały - i po dotarciu na miejsce spadł gwałtowny deszcz. Drugiego dnia odpalam samochód, ruszam z miejsca a tu niesamowity szum dobiegający z lewego przedniego koła. Myślę sobie pewnie zardzewiały przez noc więc przyhamowałem mocniej a tu autko ściąga na prawo. Od razu parkowanko, samochód w górę, demontaż koła i ku mojemu zdziwieniu tarcza pękła po obwodzie tzn część środkowa odspoiła od 'bieżni' tarczy.
W ten sposób nauczyłem się, że tarcze to element mojego bezpieczeństwa, a z tym nie ma co oszczędzać :-)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 08 maja 2013, 19:45

spiderpp1 pisze:używane tarcze w dobrym stanie kupisz za małą kasę i nie trzeba toczyć...
No tak, tylko z używkami jest tak, że też nie wiesz jakie tarcze kupisz...
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 maja 2013, 10:20

szalony pisze:
spiderpp1 pisze:używane tarcze w dobrym stanie kupisz za małą kasę i nie trzeba toczyć...
No tak, tylko z używkami jest tak, że też nie wiesz jakie tarcze kupisz...
W dzisiejszych czasach gdy tarcze/klocki są tak łatwo dostępne i wcale nie drogi nie rozumiem zupełnie po co szukać używanych czy toczyć a potem ryzykować zdrowiem lub życiem. Takie rzeczy robiło się kiedyś gdy elementy te były trudno dostępne a jeśli już to bardzo drogie. Tym bardziej jeśli chodzi o takie auto jak A6 zupełnie mija się to z celem.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 09 maja 2013, 23:32

wole używane niemieckie niż nowe chińskie :)

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 10 maja 2013, 07:26

Ludzie ja pierd..... używane hable <szok>
Czy wam się czasem sufit na łeb nie spadł <lol> Kupują limuzyny majace po 200-300 koni i smieciami hamują. Rece mi opadły!!!!

Kolega Lewian dobrze pisze, czasy pustych pułek i drogich cześci mineły, teraz za 2-3 stówki kupujemy komplet polskich wyrobów a nie jakieś zasmarkane chińczyki. Pewnie w miesiącu wiecej na alkohol wydajecie więc nie piszcie o używanych heblach nawet od dziadka z niemiec.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 maja 2013, 23:21

kanok2, wiesz że masz krzywe felgi i jeździsz na nich? Nie rób tak - rozwalisz zawieszenie.
Na krzywych felgach auto zawsze będzie wariowało przy hamowaniu.

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 11 maja 2013, 22:06

mwx, no wlasnie wiem
Wyprostowalem juz 4 szt. Całkowity koszt 180 zł za 4 fele.
I jest elegancko.
Mam już kilkaset km zrobionych na przetoczonych tarczach i jest ok. Przy prędkości już od 140km.h nie czuje zadnego bicia felg więc jest elegancko. Jedyna rzecz, która pozostała to tył - strasznie wozi. Jak na prostej pomacham kierownica lewo/prawo to jak samochód już jedzie prosto, to tył jeszcze się kołysze na boki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja