[ ADR 1.8 125 KM] Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
- Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin
[ ADR 1.8 125 KM] Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o
Witam. Chciałbym się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest ten przewód. Dlaczego? Ponieważ przy odpalonym silniku coś syczy pod maską tak jakby powietrze się skądś ulatniało i wydaje mi się że to z tego przewodu. Nie jestem w stanie dokładnie zlokalizować tego syczenia ale w momencie kiedy trochę ruszę ten przewód w lewo syczenie maleje, ale nie do końca. Do tego obroty nie zachowują się naturalnie, ale bez żadnego schematu. Chodzi mi o to że czasami normalnie do 1000 wracają po wrzuceniu na luz a czasami utrzymują się na 2000 po czym spadną na 1600 póÂźniej znowu wrócą do 2000 i opadną do 1000. Myślę że może ciśnienia nie utrzymuje przez ten przewód.
No i jeszcze jest mankament hamulców. Też nie wiem czy to przez to, ale puki nie odkryłem tego syczenia pod maską to działały w miarę normalnie, a teraz tak jakbym jeÂździł bez wspomagania hamulców. Są strasznie toporne i muszę mocno cisnąć żeby zahamować.
Prosił bym o pomoc. Nie bardzo jestem w temacie w tych sprawach ;P. A zanim pojadę do mechanika chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i co jest mniej więcej nie tak. Ewentualnie czego mam szukać żeby wymienić ;P. Z góry dzięki za pomoc.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o
Co to za przewód dokładnie Ci nie powiem. Jednakże logika podpowiada, że skoro straciłeś hamulce (tzn osłabły) tzn że może to być przewód podciśnienia idący do Serva hamulców. Podciśnienie wytworzone w kolektorze dolotowym zasysa powietrze z Serva hamulców. Jeżeli u Ciebie ten przewód jest uszkodzony, tzn że do kolektora dostaje się lewe powietrze (takie które nie odczytała przepływka), w związku z tym mieszanka staje się bardzo bogata w tlen a uboga w paliwo, dlatego silnik się dusi. Po krótkiej chwili jednak sonda lambda powinna wykryć że jest coś nie tak z mieszanką i podejrzewam, że pierwszym impulsem będzie większe dawkowanie paliwa, a co za tym idzie podniesienie obrotów.mateusz39 pisze:Witam. Chciałbym się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest ten przewód. Dlaczego? Ponieważ przy odpalonym silniku coś syczy pod maską tak jakby powietrze się skądś ulatniało i wydaje mi się że to z tego przewodu. ... No i jeszcze jest mankament hamulców. Też nie wiem czy to przez to, ale puki nie odkryłem tego syczenia pod maską to działały w miarę normalnie, a teraz tak jakbym jeÂździł bez wspomagania hamulców. Są strasznie toporne i muszę mocno cisnąć żeby zahamować.
Moja rada zrób porządek z tym przewodem - prawdopodobnie 'przepuszcza' gdzieś w okolicy tego miejsca 'zabandażowanego' izolacją
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
- Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin
Dzięki wielkie za odpowiedÂź Teraz przynajmniej będę wiedział z czym iść do mechanika, ale najpierw muszę takowego znaleÂźć który coś wykombinuje z tym przewodem. Tylko jak przewód do wymiany to gdzie ja teraz takie "coś" znajdę... może gdzieś na szrocie, tylko mało popularny silnik i nikt takich przewodów nawet nie trzyma. No nic będę się dowiadywał.
Dam znać jak coś się uda z tym zrobić. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
Dam znać jak coś się uda z tym zrobić. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ja u siebie wymieniłem prawie całe podciśnienie używając do tego celu węży ciśnieniowych dostępnych w sklepach motoryzacyjnych. Całość spiąłem opaskami skręcanymi i wszystko póki co chodzi bez zarzutu. ...mateusz39 pisze:Dzięki wielkie za odpowiedÂź Teraz przynajmniej będę wiedział z czym iść do mechanika, ale najpierw muszę takowego znaleÂźć który coś wykombinuje z tym przewodem. Tylko jak przewód do wymiany to gdzie ja teraz takie "coś" znajdę... może gdzieś na szrocie, tylko mało popularny silnik i nikt takich przewodów nawet nie trzyma. No nic będę się dowiadywał.
Dam znać jak coś się uda z tym zrobić. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
Moja rada zdemontuj uszkodzony przewód i oceń jak mocno jest uszkodzony (w tych rocznikach to niestety guma parcieje), i ewentualnie spróbuj coś posztukować, tylko nie za pomocą taśmy
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ten "obandażowany" przewód gumowy według mnie jest od silniczka krokowego. SprawdÂź, bo nie widać na zdjęciu czy do urządzenia podłączonego do przewodu z drugiej strony są podpięte wtyczką dwa kabelki. Silniczek krokowy też wytwarza ciśnienie co może tak samo powodować syczenie i nieregularne obroty. Oczywiście podtrzymuję odpowiedÂź kolegi kot919.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
- Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin
Ok sprawdzę to. Dzięki. Tylko zastanawia mnie jeszcze ten przewód odchodzący od tego "obandażowanego". Na 3 i 4 zdjęciu widać go. Wygląda jak sznur i początkowo myślałem że idzie do czujnika ciśnienia, ale leci pod nim gdzieś dalej.
To może jeszcze jedno pytanie. Czy nie zna ktoś mechanika w Lublinie który byłby w stanie "coś" z tym zrobić ;P Tak jak powiedziałem wcześniej sam raczej nic nie naprawie ;P
[ Dodano: 2013-04-16, 12:05 ]
Tak jak mówiłem napiszę co z tego wyszło. Wymieniłem ten "obandażowany" wężyk, oczywiście nie znalazłem żadnego zamiennika, ani nic na szrocie, ale jak widać na zdjęciu coś dopasowałem. I hamulce jak żyleta chodzą Lekko i przyjemnie Obroty też się uspokoiły Mam nadzieję że ta "prowizorka" wytrzyma jak najdłużej
Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za pomoc
To może jeszcze jedno pytanie. Czy nie zna ktoś mechanika w Lublinie który byłby w stanie "coś" z tym zrobić ;P Tak jak powiedziałem wcześniej sam raczej nic nie naprawie ;P
[ Dodano: 2013-04-16, 12:05 ]
Tak jak mówiłem napiszę co z tego wyszło. Wymieniłem ten "obandażowany" wężyk, oczywiście nie znalazłem żadnego zamiennika, ani nic na szrocie, ale jak widać na zdjęciu coś dopasowałem. I hamulce jak żyleta chodzą Lekko i przyjemnie Obroty też się uspokoiły Mam nadzieję że ta "prowizorka" wytrzyma jak najdłużej
Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga