Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ADR 1.8 125 KM] Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mateusz39
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin

[ ADR 1.8 125 KM] Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o

Post autor: mateusz39 » 08 kwie 2013, 21:49

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Witam. Chciałbym się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest ten przewód. Dlaczego? Ponieważ przy odpalonym silniku coś syczy pod maską tak jakby powietrze się skądś ulatniało i wydaje mi się że to z tego przewodu. Nie jestem w stanie dokładnie zlokalizować tego syczenia ale w momencie kiedy trochę ruszę ten przewód w lewo syczenie maleje, ale nie do końca. Do tego obroty nie zachowują się naturalnie, ale bez żadnego schematu. Chodzi mi o to że czasami normalnie do 1000 wracają po wrzuceniu na luz a czasami utrzymują się na 2000 po czym spadną na 1600 póÂźniej znowu wrócą do 2000 i opadną do 1000. Myślę że może ciśnienia nie utrzymuje przez ten przewód.

No i jeszcze jest mankament hamulców. Też nie wiem czy to przez to, ale puki nie odkryłem tego syczenia pod maską to działały w miarę normalnie, a teraz tak jakbym jeÂździł bez wspomagania hamulców. Są strasznie toporne i muszę mocno cisnąć żeby zahamować.

Prosił bym o pomoc. Nie bardzo jestem w temacie w tych sprawach ;P. A zanim pojadę do mechanika chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i co jest mniej więcej nie tak. Ewentualnie czego mam szukać żeby wymienić ;P. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Prośba o rozpoznanie elementu + falujące o

Post autor: kot919 » 08 kwie 2013, 23:09

mateusz39 pisze:Witam. Chciałbym się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest ten przewód. Dlaczego? Ponieważ przy odpalonym silniku coś syczy pod maską tak jakby powietrze się skądś ulatniało i wydaje mi się że to z tego przewodu. ... No i jeszcze jest mankament hamulców. Też nie wiem czy to przez to, ale puki nie odkryłem tego syczenia pod maską to działały w miarę normalnie, a teraz tak jakbym jeÂździł bez wspomagania hamulców. Są strasznie toporne i muszę mocno cisnąć żeby zahamować.
Co to za przewód dokładnie Ci nie powiem. Jednakże logika podpowiada, że skoro straciłeś hamulce (tzn osłabły) tzn że może to być przewód podciśnienia idący do Serva hamulców. Podciśnienie wytworzone w kolektorze dolotowym zasysa powietrze z Serva hamulców. Jeżeli u Ciebie ten przewód jest uszkodzony, tzn że do kolektora dostaje się lewe powietrze (takie które nie odczytała przepływka), w związku z tym mieszanka staje się bardzo bogata w tlen a uboga w paliwo, dlatego silnik się dusi. Po krótkiej chwili jednak sonda lambda powinna wykryć że jest coś nie tak z mieszanką i podejrzewam, że pierwszym impulsem będzie większe dawkowanie paliwa, a co za tym idzie podniesienie obrotów.

Moja rada zrób porządek z tym przewodem - prawdopodobnie 'przepuszcza' gdzieś w okolicy tego miejsca 'zabandażowanego' izolacją :-)

mateusz39
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin

Post autor: mateusz39 » 09 kwie 2013, 00:04

Dzięki wielkie za odpowiedÂź ;) Teraz przynajmniej będę wiedział z czym iść do mechanika, ale najpierw muszę takowego znaleÂźć który coś wykombinuje z tym przewodem. Tylko jak przewód do wymiany to gdzie ja teraz takie "coś" znajdę... może gdzieś na szrocie, tylko mało popularny silnik i nikt takich przewodów nawet nie trzyma. No nic będę się dowiadywał.
Dam znać jak coś się uda z tym zrobić. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 09 kwie 2013, 00:57

mateusz39 pisze:Dzięki wielkie za odpowiedÂź ;) Teraz przynajmniej będę wiedział z czym iść do mechanika, ale najpierw muszę takowego znaleÂźć który coś wykombinuje z tym przewodem. Tylko jak przewód do wymiany to gdzie ja teraz takie "coś" znajdę... może gdzieś na szrocie, tylko mało popularny silnik i nikt takich przewodów nawet nie trzyma. No nic będę się dowiadywał.
Dam znać jak coś się uda z tym zrobić. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam :)
Ja u siebie wymieniłem prawie całe podciśnienie używając do tego celu węży ciśnieniowych dostępnych w sklepach motoryzacyjnych. Całość spiąłem opaskami skręcanymi i wszystko póki co chodzi bez zarzutu. :-) ...
Moja rada zdemontuj uszkodzony przewód i oceń jak mocno jest uszkodzony (w tych rocznikach to niestety guma parcieje), i ewentualnie spróbuj coś posztukować, tylko nie za pomocą taśmy <okok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 kwie 2013, 10:00

Ten "obandażowany" przewód gumowy według mnie jest od silniczka krokowego. SprawdÂź, bo nie widać na zdjęciu czy do urządzenia podłączonego do przewodu z drugiej strony są podpięte wtyczką dwa kabelki. Silniczek krokowy też wytwarza ciśnienie co może tak samo powodować syczenie i nieregularne obroty. Oczywiście podtrzymuję odpowiedÂź kolegi kot919.

mateusz39
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2012, 21:04
Lokalizacja: Biała Podlaska\Lublin

Post autor: mateusz39 » 09 kwie 2013, 13:40

Ok sprawdzę to. Dzięki. Tylko zastanawia mnie jeszcze ten przewód odchodzący od tego "obandażowanego". Na 3 i 4 zdjęciu widać go. Wygląda jak sznur i początkowo myślałem że idzie do czujnika ciśnienia, ale leci pod nim gdzieś dalej.
To może jeszcze jedno pytanie. Czy nie zna ktoś mechanika w Lublinie który byłby w stanie "coś" z tym zrobić ;P Tak jak powiedziałem wcześniej sam raczej nic nie naprawie ;P

[ Dodano: 2013-04-16, 12:05 ]
Obrazek Obrazek

Tak jak mówiłem napiszę co z tego wyszło. Wymieniłem ten "obandażowany" wężyk, oczywiście nie znalazłem żadnego zamiennika, ani nic na szrocie, ale jak widać na zdjęciu coś dopasowałem. I hamulce jak żyleta chodzą ;) Lekko i przyjemnie ;) Obroty też się uspokoiły ;) Mam nadzieję że ta "prowizorka" wytrzyma jak najdłużej ;)

Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za pomoc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga