[A6 C6] instrukcja demontażu środkowego tunelu i dostęp do M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
- Lokalizacja: Krak/leic uk
[A6 C6] instrukcja demontażu środkowego tunelu i dostęp do M
Poproszono mnie o opis więc dodaje, wszelkie pytania służę pomocą na ile będę w stanie. Dodam że nie jest to tak trudne jak się wydaje.
Potrzebny będzie nam zestaw kluczy torks łącznie z najmniejszymi do robót precyzyjnych, z braku laku można użyć imbusów ale nie wiem jak po operacji będą wyglądały śruby więc osobiście odradzałbym.
Do rzeczy:
-zaczynając operację przy automatycznej skrzyni dobrze jest zostawić lewarek w pozycji N pozycją P utrudni dostęp, a w późniejszym etapie wyjęcie góry panelu
-Boki środkowego tunelu są przykręcone na dwie śruby po jednej z każdej strony. Znajdują się one głęboko z przodu przy nogach kierowcy i pasażera, zatem dla ułatwienia dostępu oba fotele na maxa w dół i do tyłu. śruby są za owalnymi zaślepkami podważamy je więc śrubokrętem i odkręcamy śruby, mając je odkręcone delikatnie można podważając ociągamy boczne panele, bez nerwów bez szarpania są na zatrzaski więc można je połamać.
-Mając zdemontowane boki zabieramy się za środek, wyjmujemy popielniczkę pod nią są dwie śruby które odkręcamy, po wykonaniu tego proponuję zasunąć wieko popielniczki aby nie uszkodzić go ani nie porysować przy wyciąganiu panelu. Między popielniczką a panelem sterowania temperaturą jest plastikowa zaślepka podważamy ja i wysuwamy do siebie.
-kolejna rzecz otwieramy schowek z zapalniczką i miejscem na kubek, ściągamy gumę ze spodu spokojnie nie jest przyklejona lekko podważona wychodzi. Pod nią jest kolejna śruba którą również odkręcamy. Następnie podłokietnik do góry i mamy kolejna gumę ściągamy ja również gdyż i pod nią jest śruba, jak zdemontować podłokietnik nie wiem za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej śruby, ale nie ma potrzeby aby to robić jest wystarczający luz aby zdjąć panel MMI.
-tym sposobem mamy odkręcone wszystko z góry, po bokach po zdjęciu bocznych paneli są cztery śruby po dwie na stronę odkręcamy je i tym sposobem mamy już możliwość zdjęcia całego panelu. Panel jest podłączony czterema kablami zakończonymi kostkami, standardowo kostki mają zatrzaski więc nie wyszarpywać a użyć cienkiego śrubokrętu, zwolnić zaczep i wypiąć. Cztery kostki. pierwsza podpięta do zapalniczki, druga do hamulca postojowego, trzecia do podświetlenia przełożeń, czwarta do MMI. Mając je już odpięte podnieś panel lekko do góry i delikatnie pchnąć skórzane pokrycie lewarka wypnie się ono razem z literami od przełożeń. wtedy można sobie powiedzieć ZROBIONE
Dalsza rzecz jeśli ktoś ma problem jak ja pt przyciski ciężko się wciskają albo nie odbijają można iść dalej rozbierając MMI i tu już potrzebne będą wspomniane końcówki torks do robót precyzyjnych. drewniany panel od spodu przykręcony jest małymi śrubkami trzeba je odkręcić a następnie zabrać się za MMI. jest ono również przykręcone do panelu od spodu odkręcamy i mamy MMI w dłoni na jednym z boku jest naklejka w formie plomby która można albo zerwać albo rozciąć. i otwieramy MMI jak pudełko, całą resztę widać w środku jak na dłoni.
Mam nadzieję że niczego nie pominąłem a jeśli jest jakaś niejasność jak pisałem na początku śmiało pytajcie,mogę Was zapewnić że jest to naprawdę proste a sama czynność nie powinna zająć Wam więcej czasu niż mi sporządzenie tego opisu
Jeśli pomogłem cieszy mnie to
Potrzebny będzie nam zestaw kluczy torks łącznie z najmniejszymi do robót precyzyjnych, z braku laku można użyć imbusów ale nie wiem jak po operacji będą wyglądały śruby więc osobiście odradzałbym.
Do rzeczy:
-zaczynając operację przy automatycznej skrzyni dobrze jest zostawić lewarek w pozycji N pozycją P utrudni dostęp, a w późniejszym etapie wyjęcie góry panelu
-Boki środkowego tunelu są przykręcone na dwie śruby po jednej z każdej strony. Znajdują się one głęboko z przodu przy nogach kierowcy i pasażera, zatem dla ułatwienia dostępu oba fotele na maxa w dół i do tyłu. śruby są za owalnymi zaślepkami podważamy je więc śrubokrętem i odkręcamy śruby, mając je odkręcone delikatnie można podważając ociągamy boczne panele, bez nerwów bez szarpania są na zatrzaski więc można je połamać.
-Mając zdemontowane boki zabieramy się za środek, wyjmujemy popielniczkę pod nią są dwie śruby które odkręcamy, po wykonaniu tego proponuję zasunąć wieko popielniczki aby nie uszkodzić go ani nie porysować przy wyciąganiu panelu. Między popielniczką a panelem sterowania temperaturą jest plastikowa zaślepka podważamy ja i wysuwamy do siebie.
-kolejna rzecz otwieramy schowek z zapalniczką i miejscem na kubek, ściągamy gumę ze spodu spokojnie nie jest przyklejona lekko podważona wychodzi. Pod nią jest kolejna śruba którą również odkręcamy. Następnie podłokietnik do góry i mamy kolejna gumę ściągamy ja również gdyż i pod nią jest śruba, jak zdemontować podłokietnik nie wiem za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej śruby, ale nie ma potrzeby aby to robić jest wystarczający luz aby zdjąć panel MMI.
-tym sposobem mamy odkręcone wszystko z góry, po bokach po zdjęciu bocznych paneli są cztery śruby po dwie na stronę odkręcamy je i tym sposobem mamy już możliwość zdjęcia całego panelu. Panel jest podłączony czterema kablami zakończonymi kostkami, standardowo kostki mają zatrzaski więc nie wyszarpywać a użyć cienkiego śrubokrętu, zwolnić zaczep i wypiąć. Cztery kostki. pierwsza podpięta do zapalniczki, druga do hamulca postojowego, trzecia do podświetlenia przełożeń, czwarta do MMI. Mając je już odpięte podnieś panel lekko do góry i delikatnie pchnąć skórzane pokrycie lewarka wypnie się ono razem z literami od przełożeń. wtedy można sobie powiedzieć ZROBIONE
Dalsza rzecz jeśli ktoś ma problem jak ja pt przyciski ciężko się wciskają albo nie odbijają można iść dalej rozbierając MMI i tu już potrzebne będą wspomniane końcówki torks do robót precyzyjnych. drewniany panel od spodu przykręcony jest małymi śrubkami trzeba je odkręcić a następnie zabrać się za MMI. jest ono również przykręcone do panelu od spodu odkręcamy i mamy MMI w dłoni na jednym z boku jest naklejka w formie plomby która można albo zerwać albo rozciąć. i otwieramy MMI jak pudełko, całą resztę widać w środku jak na dłoni.
Mam nadzieję że niczego nie pominąłem a jeśli jest jakaś niejasność jak pisałem na początku śmiało pytajcie,mogę Was zapewnić że jest to naprawdę proste a sama czynność nie powinna zająć Wam więcej czasu niż mi sporządzenie tego opisu
Jeśli pomogłem cieszy mnie to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
- Lokalizacja: Krak/leic uk
Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
MarcinSendi80 pisze:Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.
ok dzieki za rade, bede musial tez kiedys przy czasie rozebrac i przeczyscis bo pare przyciskow mi wlasnie tez tak szwankuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
- Lokalizacja: Krak/leic uk
naprawdę stary nie masz się czego obawiać skoro ja dałem rady to chyba każdy dasosna pisze:MarcinSendi80 pisze:Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.
ok dzieki za rade, bede musial tez kiedys przy czasie rozebrac i przeczyscis bo pare przyciskow mi wlasnie tez tak szwankuje
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
Szkoda ze kolega nie rzucił fotek z demontazu ale jakos damy rade panowie, ja sie wstrzymalem narazie bo u mnie jest jeszcze panel w zlym stanie i zastanawiam sie jaka folia go obkleic a mam drewno teraz, co polecacie? sa jakies folie drewno podobne? zwykle mnie interesuja oczywiscie bo chce zeby to sie chwile trzymalo
Witam
To ja może dodam jak zdjąć podłokietnik
Jeżeli mamy zdjęte boczki wypychamy końcówke tylnego nawiewu w tunelu i wypinamy wtyczke oświetlenia. Widać wtedy na środku u góry śrubę fi8 na 13 klucz.
Odkręcamy ją i podciągamy podłokietnik do góry wysuwa się wtedy wtyczka od telefonu w podłokietniku wypinamy i wyciągamy całość.
Pozdrawiam
To ja może dodam jak zdjąć podłokietnik
Jeżeli mamy zdjęte boczki wypychamy końcówke tylnego nawiewu w tunelu i wypinamy wtyczke oświetlenia. Widać wtedy na środku u góry śrubę fi8 na 13 klucz.
Odkręcamy ją i podciągamy podłokietnik do góry wysuwa się wtedy wtyczka od telefonu w podłokietniku wypinamy i wyciągamy całość.
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga