[ AFB 2.5 150 KM] ÂŹle odpala na ciepłym silniku - wartości a
[ AFB 2.5 150 KM] ÂŹle odpala na ciepłym silniku - wartości a
Witam,
Drodzy forumowicze mam pytanie odnośnie poprawnych wartości adaptacji w silniku. Udało mi się już podnieść obroty silnika z 719 na 742 bo ktoś mi już na tym forum kiedyś napisał żebym rzucił na to okiem. Mam ciągły problem po 3-krotnej regulacji kąta wtrysku ustawionego finalnie na 1 ATDC z odpalaniem silnika na ciepło powyżej 80 st. - jak chwilę postoi pali na dotyk.
Wiem, że mam za mały akumulator bo jakiś Banner 62 Ah ale przy mrozach odpalał nawet w miarę. Zabrałem się za adaptacje i zastanawiam się jakie wartości ustawić na kanale 5 przy dawce rozruchowej. Generalnie mam:
kanał 1 : (wartość: 42750) / 5,6 mg/str / 20,2° KW / 90°C
kanał 5 : (wartość: 32710) / 14,4 mg/str / 1,4 ATDC / 90°C
Na kanale 5 obniżyłem wartość jeszcze trochę ale komputer zablokował niższe wartości i mnie rozłączał więc zostawiłem na razie taką.
Bardzo proszę o podzielenie się swoimi wartościami. U mnie login w grupie Engine pasował: 26261
Pozdrawiam, i czekam na Wasze sugestie
Drodzy forumowicze mam pytanie odnośnie poprawnych wartości adaptacji w silniku. Udało mi się już podnieść obroty silnika z 719 na 742 bo ktoś mi już na tym forum kiedyś napisał żebym rzucił na to okiem. Mam ciągły problem po 3-krotnej regulacji kąta wtrysku ustawionego finalnie na 1 ATDC z odpalaniem silnika na ciepło powyżej 80 st. - jak chwilę postoi pali na dotyk.
Wiem, że mam za mały akumulator bo jakiś Banner 62 Ah ale przy mrozach odpalał nawet w miarę. Zabrałem się za adaptacje i zastanawiam się jakie wartości ustawić na kanale 5 przy dawce rozruchowej. Generalnie mam:
kanał 1 : (wartość: 42750) / 5,6 mg/str / 20,2° KW / 90°C
kanał 5 : (wartość: 32710) / 14,4 mg/str / 1,4 ATDC / 90°C
Na kanale 5 obniżyłem wartość jeszcze trochę ale komputer zablokował niższe wartości i mnie rozłączał więc zostawiłem na razie taką.
Bardzo proszę o podzielenie się swoimi wartościami. U mnie login w grupie Engine pasował: 26261
Pozdrawiam, i czekam na Wasze sugestie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
- Imię: Jarosław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nagłowice
Przerabiałem też to fakt inny silnik ale proponował bym sprawdzić sobie kąt wtrysku w TDI-timing
żółta kropka ma być na niebieskiej lini i ruszyć delikatnie nastawnikiem w stronę ściany grodziowej żeby zwiększyć dawkę.Ustaw na ok.3.6mg/s A dawkę rozruchową zaadaptować na ok 18mg/s.Jeszcze możesz podać jaką masz wartość przesuwu nastawnika podawaną w,,V'' jest zaraz obok dawki w kanale.Jeżeli to nie pomoże masz 2 wyjścia albo jechać do gościa który wgra ci nową mapę startową albo pompa do mechanika i powiedzieć że chcesz dokonać naprawy pompy w zakresie dawki startowej.Tylko dobrego pompiarza który wymieni ten element za to odpowiedzialny,a nie taki który podkręci śrubkę i 200.I Jeszcze jedno co mi przyszło na myśl sprawdzić rano temperaturę paliwa powinna być zbliżona do temperatury otoczenia +/-5*.
żółta kropka ma być na niebieskiej lini i ruszyć delikatnie nastawnikiem w stronę ściany grodziowej żeby zwiększyć dawkę.Ustaw na ok.3.6mg/s A dawkę rozruchową zaadaptować na ok 18mg/s.Jeszcze możesz podać jaką masz wartość przesuwu nastawnika podawaną w,,V'' jest zaraz obok dawki w kanale.Jeżeli to nie pomoże masz 2 wyjścia albo jechać do gościa który wgra ci nową mapę startową albo pompa do mechanika i powiedzieć że chcesz dokonać naprawy pompy w zakresie dawki startowej.Tylko dobrego pompiarza który wymieni ten element za to odpowiedzialny,a nie taki który podkręci śrubkę i 200.I Jeszcze jedno co mi przyszło na myśl sprawdzić rano temperaturę paliwa powinna być zbliżona do temperatury otoczenia +/-5*.
Kolego nie bardzo wiem jak można ruszyć tym nastawnikiem
Co do TDI-Timing to chyba ostatnio na to patrzyłem i było dokładnie na środku pomiędzy 2ma liniami ale kolorów nie pamiętam. Pompa jest zakupiona niedawno bo miałem w ogóle od innego silnika i teraz mam 106DX - czyli kiedyś już regenerowana.
Na którym kanale jest ta wartość nastawnika ? bo mam zrobione screeny ale nie widzę tam takiej wartości. Najchętniej oddał bym auto na wgranie mapy bo słyszałem że ogólnie silniki VAG mają tą przypadłość
A co do temperatur to już kiedyś z nimi walczyłem także na 100% są już ok
[ Dodano: 2013-01-06, 14:48 ]
Co do TDI-Timing to chyba ostatnio na to patrzyłem i było dokładnie na środku pomiędzy 2ma liniami ale kolorów nie pamiętam. Pompa jest zakupiona niedawno bo miałem w ogóle od innego silnika i teraz mam 106DX - czyli kiedyś już regenerowana.
Na którym kanale jest ta wartość nastawnika ? bo mam zrobione screeny ale nie widzę tam takiej wartości. Najchętniej oddał bym auto na wgranie mapy bo słyszałem że ogólnie silniki VAG mają tą przypadłość
A co do temperatur to już kiedyś z nimi walczyłem także na 100% są już ok
[ Dodano: 2013-01-06, 14:48 ]
OK zaraz udaję się do auta :Dgacuś pisze:na kanale 5 ustaw dawkę rozruchową na 33768 i powinno być dobrze.miałem u siebie to samo,ustawiłem taką właśnie wartość i na ciepłym pali od strzała
Kolego Pięknie Ci dziękuje! Mam nadzieje że ta moja euforia będzie już trwała wiecznie Silnik zapala od tak jak by rozrusznik jeszcze prędkości nie miał a silnik już chodzi :Dgacuś pisze:na kanale 5 ustaw dawkę rozruchową na 33768 i powinno być dobrze.miałem u siebie to samo,ustawiłem taką właśnie wartość i na ciepłym pali od strzała
Zamieszczam jeszcze screeny moich wartości obecnych. Trochę chyba przesadziłem z dawkami paliwa bo kurcze 50 zł = 50 km ostatnimi dniami
Oto one:
Są OK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
- Imię: Jarosław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nagłowice
Są ok wymaga poprawy jeszcze tylko ta dawka w kanale 001 w grupie 2 tak jak pisałem wcześniej bo masz teraz 5.6 mg/s a powinno być troszkę więcej czyli proporcjonalnie odwrotnie czym mniejsza wartość tym większa dawka. Trochę tem. za niska ale korekcja błędu mieści się w granicy. Czyli pali dobrze tak??
- Dami1602
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
- Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen
ja mam identyczny problem. ale dodatkowo wyrzucal mi blad mechanizmu dawkowania paliwa. wymienilem pompe wtr. a problem odpalania pozostal. zakupilem dwa kabelki vag can commander 3.6 i elm 327. do elm327 sciagam sterowniki i nie chce mi chodzic. ale za to vag can commander mi lata i wyciagnalem login 27701 taki byl u mnie wlasnie w tym celu kupilem vag can. bo szukalem loginy znalalem i zaden nie odpowiadal. powiedzcie czy ktos mogl go zmienic? i drugie pytanie czy vag can moge zwiekszyc dawke rozruchowa?
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arri
jak doda sie do powyzszego problemy z uruchomieniem cieplego silnika oraz duze spalanie, to jak myslisz, dlugo potrwa Twoja radosc ?
Gacuś zasugerowal Ci rozwiazanie tymczasowe (prosze o sprostowanie autora, gdybym sie mylil) problemu z uruchomieniem cieplego silnika - gdzie istotnie zwiekszenie dawki rozruchowej paliwa poprawia sytuacje, na spalanie srednie nie wplywa (poniewaz nastawy maja znaczenie tylko podczas rozuchu silnika), ale o wartosciach korekcji u Ciebie chyba nie wiedzial.... bo tez nigdzie w tym watku nie wspomniales o tym.
arri, przepraszam ze 'kraczę' - ale czy naprawde ostatnie przygody z pompą wtryskową nic nie nauczyły ?
Bedziesz w stanie nieustajacej euforii, jezeli naprawisz swoj samochod w pelni, w innym przypadku wiecznie cos mu bedzie dolegac.... oczywiscie nie trzeba miec dyplomu z ekonomii, aby szybciutko wyliczyc, ze kompletna, porzadna naprawa bedzie prawdopodobnie drozsza niz 3, 4 letni opel.... (nie zapominaj o skrzyni....)
oczywiscie, jezeli problemy z korekcjami zostaly wyprostowane - przepraszam za zamieszanie - napisz co bylo przyczyną.
niestety Twoja euforia nie bedzie trwala wiecznie - jezeli nie zadzialales nic w kierunku 'wyprostowania' korekcji, z ktorych zadna nie trzymala sie ponizej +-1.5, a niektore wyraznie przekraczaly 2.5 (z tego co pamietam)....arri pisze:Kolego Pięknie Ci dziękuje! Mam nadzieje że ta moja euforia będzie już trwała wiecznie Silnik zapala od tak jak by rozrusznik jeszcze prędkości nie miał a silnik już chodzi :Dgacuś pisze:na kanale 5 ustaw dawkę rozruchową na 33768 i powinno być dobrze.miałem u siebie to samo,ustawiłem taką właśnie wartość i na ciepłym pali od strzała
Zamieszczam jeszcze screeny moich wartości obecnych. Trochę chyba przesadziłem z dawkami paliwa bo kurcze 50 zł = 50 km ostatnimi dniami
....
jak doda sie do powyzszego problemy z uruchomieniem cieplego silnika oraz duze spalanie, to jak myslisz, dlugo potrwa Twoja radosc ?
Gacuś zasugerowal Ci rozwiazanie tymczasowe (prosze o sprostowanie autora, gdybym sie mylil) problemu z uruchomieniem cieplego silnika - gdzie istotnie zwiekszenie dawki rozruchowej paliwa poprawia sytuacje, na spalanie srednie nie wplywa (poniewaz nastawy maja znaczenie tylko podczas rozuchu silnika), ale o wartosciach korekcji u Ciebie chyba nie wiedzial.... bo tez nigdzie w tym watku nie wspomniales o tym.
arri, przepraszam ze 'kraczę' - ale czy naprawde ostatnie przygody z pompą wtryskową nic nie nauczyły ?
Bedziesz w stanie nieustajacej euforii, jezeli naprawisz swoj samochod w pelni, w innym przypadku wiecznie cos mu bedzie dolegac.... oczywiscie nie trzeba miec dyplomu z ekonomii, aby szybciutko wyliczyc, ze kompletna, porzadna naprawa bedzie prawdopodobnie drozsza niz 3, 4 letni opel.... (nie zapominaj o skrzyni....)
oczywiscie, jezeli problemy z korekcjami zostaly wyprostowane - przepraszam za zamieszanie - napisz co bylo przyczyną.
tx-didi pisze:Gacuś zasugerowal Ci rozwiazanie tymczasowe (prosze o sprostowanie autora, gdybym sie mylil) problemu z uruchomieniem cieplego silnika - gdzie istotnie zwiekszenie dawki rozruchowej paliwa poprawia sytuacje, na spalanie srednie nie wplywa (poniewaz nastawy maja znaczenie tylko podczas rozuchu silnika), ale o wartosciach korekcji u Ciebie chyba nie wiedzial.... bo tez nigdzie w tym watku nie wspomniales o tym. [/quote
no tak,o wartościach korekcji nic nie wiedziałem,u mnie wszystko hula,ale korekcje mam ok.
[ Dodano: 2013-01-08, 09:44 ]ja na kanale 01 mam wartość 42768arri pisze:Kolego Pięknie Ci dziękuje! Mam nadzieje że ta moja euforia będzie już trwała wiecznie Silnik zapala od tak jak by rozrusznik jeszcze prędkości nie miał a silnik już chodzi :Dgacuś pisze:na kanale 5 ustaw dawkę rozruchową na 33768 i powinno być dobrze.miałem u siebie to samo,ustawiłem taką właśnie wartość i na ciepłym pali od strzała
Zamieszczam jeszcze screeny moich wartości obecnych. Trochę chyba przesadziłem z dawkami paliwa bo kurcze 50 zł = 50 km ostatnimi dniami
Oto one:
[url=http://images50.fotosik.pl/1808/7970660a1d3da2f2m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images45.fotosik.pl/1675/eb9d7d46f82662f8m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images36.fotosik.pl/333/4bdaa081bd998dfdm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images33.fotosik.pl/518/4185b75cee4c757bm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images38.fotosik.pl/1901/134fa535507776d9m.jpg]Obrazek[/URL]
Są OK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
gacuś mi się wydaje, że tx-didi chodziło bardziej o logi 013 oraz 014.
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze...u mnie wartości na głowicy prawej ( rozrząd jest OK ) wynoszą ok 1 lub -1 już nie pamiętam... oznacza to lejące wtryskiwacze ?
Gdzie na terenie Warszawy można pokusić się o regenerację oraz ile to kosztuje ? ( zdaję sobie sprawę, że jest to przedział...ale tak mniej więcej... )
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze...u mnie wartości na głowicy prawej ( rozrząd jest OK ) wynoszą ok 1 lub -1 już nie pamiętam... oznacza to lejące wtryskiwacze ?
Gdzie na terenie Warszawy można pokusić się o regenerację oraz ile to kosztuje ? ( zdaję sobie sprawę, że jest to przedział...ale tak mniej więcej... )
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga