Witam, jak w temacie chciałem się dowiedzieć czy w silniku 1.9 tdi AVG są jakieś świeczki do podgrzewania wody, bo gdzieś o takich słyszałem. Jeśli tak to gdzie są i jak się do nich dostać? Może ktoś ma jakieś zdjęcie podglądowe.
Szukam tego dlatego, że wolno nagrzewa mi się silnik w zimie, termostat i czujnik sprawne.
Pozdrawiam.
[ A6 C5] ÂŚwiece do podgrzewania wody
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
ÂŚwiece te znajdują się z boku głowicy od strony skrzyni biegów, powinien być aluminiowy króciec a w nim 3 świece.
Dzisiaj patrzyłem u siebie i czegoś takiego się nie dopatrzyłem. Ale jak wyłączę tryb ECON to po ok 10 sek. słychać pstryknięcie przekaźnika i chwilowy spadek obrotów silnika, czyli coś tam jest.
Mówisz że wolno się nagrzewa, to po jakim dystansie łapie 90?
Dzisiaj patrzyłem u siebie i czegoś takiego się nie dopatrzyłem. Ale jak wyłączę tryb ECON to po ok 10 sek. słychać pstryknięcie przekaźnika i chwilowy spadek obrotów silnika, czyli coś tam jest.
Mówisz że wolno się nagrzewa, to po jakim dystansie łapie 90?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
20 km rzeczywiście przesada, jeszcze sprawdź czy masz sprawne sprzęgło wiskotyczne, bo jeśli padło to robi wichurę na zimnym silniku, dzisiaj właśnie wymieniałem u siebie wisko, bo przy temp -7 tak samo jak u Ciebie łapał 90 po 20km. Jeszcze nie testowałem dłuższej trasy ale po 4 km złapał mi 70 stopni więc chyba się poprawiło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ręką lepiej nie próbować zatrzymać wiatraka bo może być po palcach
, najlepiej przy pomocy jakiejś listewki drewnianej itp. Jeżeli na zimnym silniku zatrzymasz wisko to jest ok, a jeśli się nie zatrzyma i po dodaniu gazu zwiększa obroty to wisko do wymiany.
Co do wymiany to w sumie godzina roboty, pierwszy raz to robiłem to wiadomo dłużej. Wisko nie jest tanie bo za zamienik dałem 165 zł. Co do efektów to jak przejadę się w dalszą trasę to dopiero stwierdzę kiedy mi pyknie 90.
Niesprawne wisko grozi wyrwaniem śmigieł wiatraka i poharataniem chłodnicy itp. I mi właśnie jedno śmigło się urwało, na szczęście zatrzymało się na osłonie pod silnikiem i nic nie uszkodziło.

Co do wymiany to w sumie godzina roboty, pierwszy raz to robiłem to wiadomo dłużej. Wisko nie jest tanie bo za zamienik dałem 165 zł. Co do efektów to jak przejadę się w dalszą trasę to dopiero stwierdzę kiedy mi pyknie 90.
Niesprawne wisko grozi wyrwaniem śmigieł wiatraka i poharataniem chłodnicy itp. I mi właśnie jedno śmigło się urwało, na szczęście zatrzymało się na osłonie pod silnikiem i nic nie uszkodziło.