Nie pisałbym może bo tydzień temu kupiłem jeden silnik, ale okazało się że miał przedmuchy na pierścionkach i ma porysowane gładzie cylindra
[ ALF 2.4 165 KM] Wymiana silnika 2,4 ALF
[ ALF 2.4 165 KM] Wymiana silnika 2,4 ALF
Witam, mam wielki problem z moją Audi
Miesiąc temu silnik o oznaczeniach ALF wyzionął ducha a jedna z korb rozstała się z silnikiem wychodząc bokiem. Silników o tym oznaczeniu brak w mojej okolicy a i na alle jest tylko jeden w niewiadomym stanie. Macie może propozycję co mogę włożyć jak najmniejszym kosztem do mojej budy. Nie chciał bym się bawić w wymianę silnika komputera i jeszcze paru czujek bo koszty mnie zjedzą. Silnik mam w manualu.
Nie pisałbym może bo tydzień temu kupiłem jeden silnik, ale okazało się że miał przedmuchy na pierścionkach i ma porysowane gładzie cylindra
więc szukam dalej
Nie pisałbym może bo tydzień temu kupiłem jeden silnik, ale okazało się że miał przedmuchy na pierścionkach i ma porysowane gładzie cylindra
-
kazio234
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Nowsze maja elektroniczna przepustnice i mogą różnią się osprzętem (przepustnicą, wtryskami, ilościa sond lambda, SAI i komputerem) , ale przykręcisz wszytko ze swojego silnika i będzie ok. Silnik jest taki sam. Z i bez SAI różnią się jeszcze głowicami bo te bez SAI nie maja kanałów do wtłaczania powietrza w wydech.
Witam ponownie. Niestety nie udało mi się znaleźć zadowalającego mnie silnika 2,4 i tu pojawił się pomysł jego wymiany na inny 2,6 lub 2,8. Macie może jakieś informację jakie są problemy z taką przekładką i co oprócz silnika należało by zmienić. Boję się o komputer, instalacja lpg to już problem gazownika
-
Fontesen
-
Fontesen
kurcze, w sumie może i faktycznie. Listwy wtryskowe, przepływka, sondy, wszystko co ma wpływ na prace silnika jest takie same. Czyli super. Dobrze wiedzieć na przyszłośc.kazio234 pisze:2,8l to praktycznie ten sam silnik. Możliwe ze nawet bez zmiany komputera będzie jeździł bo przepływka zrobi swoja robotę (w innych samochodach działało, audi nie robiłem). Osprzęt jest ten sam. Przy zmienię komputera jest tylko problem z immobiliserem.
A co z tym komputerem, tam musi być inna mapa zapłonu bo silnik ma inną moc. No i jaki może mieć oznaczenia aby mógł współpracować z moim komputerem, ewentualnie po zmianie. Nie chce żeby okazało się tak, że będzie mi źle sczytywał prędkość lub coś innego bo jest zły czujnik. Sami wiecie, po prostu co tu zrobić żeby było dobrze 
-
Fontesen
Nic się nie przejmuj. Dawką paliwową powietrzną steruje przepływka która podaje ilość przepuszczonego powietrza do komputera. Komputer dzięki tym danym doboera odpowiednią ilość paliwa. Dla przykładu. Przy pełnej mocy 2.4 ma około 130g przepływu( nie oamietam dokłądnej jednostki) a 2.8 przy pełnej mocy ma coś około 150 g. Co przekłąda się wprost proporcjonalnie do dawki paliwa. A ze osprzęt 2.8 i 2.4 jest taki sam, to wydaje mi się ze problemu nie bedzie zadnego. W razie czego, wkładasz cały komp od 2.8 za powiedzmy 200 zł, bo tak one chodzą, i nie zachodzisz w bańke. Pozdrawiam.halcik pisze:A co z tym komputerem, tam musi być inna mapa zapłonu bo silnik ma inną moc. No i jaki może mieć oznaczenia aby mógł współpracować z moim komputerem, ewentualnie po zmianie. Nie chce żeby okazało się tak, że będzie mi źle sczytywał prędkość lub coś innego bo jest zły czujnik. Sami wiecie, po prostu co tu zrobić żeby było dobrze
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeśli zmienię razem z komputerem to chyba spadek mocy mi nie grozi - mapa zapłonu będzie prawidłowa. Grozi mi tylko programowanie immobilizera, kluczyka i pewnie kilku innych rzeczy o których jeszcze nie pomyślałem.
Jak na razie stoję przed decyzją czy mieć silnik - jakikolwiek, czy cieszyć się bezużytecznym nadwoziem więc pewnie wejdę w silnik 2,8
Dzięki chłopaki, pocieszacie mnie. Tak na wszelki wypadek pospisuje czujniki wałków, wału wtryski i posprawdzam jak podjadę po ten silnik.
Chłopaki rzucicie jakimiś numerami silnika? ÂŻeby nie było później jaj, że kupiłem zły silnik starszej lub nowszej generacji
Jak na razie stoję przed decyzją czy mieć silnik - jakikolwiek, czy cieszyć się bezużytecznym nadwoziem więc pewnie wejdę w silnik 2,8
Chłopaki rzucicie jakimiś numerami silnika? ÂŻeby nie było później jaj, że kupiłem zły silnik starszej lub nowszej generacji









