Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Audi bardzo ciężko pali pomocy!!!

Silniki wysokoprężne
lstomas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:20
Lokalizacja: Lwówek Śląski

[ AKE 2.5 180 KM] Audi bardzo ciężko pali pomocy!!!

Post autor: lstomas » 31 sie 2012, 05:27

Przeszukiwalem forum ale nie znalazlem w miare konkretnej odp... :-(
Czasami musze krecic z 10 s zeby odpalil, czasami pali na dotyk. Po dluzszym postoju zawsze trzeba krecic dlugoo. Jak juz odpali to wszystko równo i plynnie - chodzi jak marzenie. Na komputerze 0 błędów. Mam wrazenie, ze jak patrze na przezroczysty wezyk miedzy pompa a filtrem (tam czasami jest malutki babelek) podczas odpalania babelek stoi w miejscu ale jak juz silnik zalapie to babelek schodzi do pompy. Po wylaczeniu silnika jak widze tam czasami jakis babelek to on sie troche cofa. Ktos ma jakiej pomysly? czy to moze byc zaworek zwrotny przy pompie? jak tak jak go wymienic czy trzeba rozbierac pompe? czy to jest walnieta pompa ?pomozcie proszeeee <stres>

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 31 sie 2012, 08:32

lstomas pisze:czy to moze byc zaworek zwrotny przy pompie? jak tak jak go wymienic czy trzeba rozbierac pompe? czy to jest walnieta pompa ?
Oczywiście może być zaworek przy pompie. Pompy nie trzeba rozbierać. Typ zaworka to śruba a w środku niej kulka która puszcza paliwo w jednym kierunku. To jest ta śruba z której wychodzą trzy króćce powrotu czyli z prawego rzędu wtrysków, lewego oraz powrót na filtr paliwa.
Ja jednak bym zaczął od sprawdzenia opasek i wężyków przy filtrze i oring na zaworku na filtrze. To są najczęstsze przyczyny twojego zjawiska.
A jak tam się ma sprawa u ciebie z ostatnią wymianą filtra paliwa?

Jeśli chodzi o zawór zwrotny na pompie, o którym mowa, to ewentualnie na razie wymieniłbym tylko podkładki miedziane na tych śrubach, podkładki miedziane przy wtryskach (po 2 na jeden), oraz wężyki powrotu między wtryskami i te co idą do powrotnego króćca. Na tym etapie to tyle. Dawaj znać co i jak .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
welch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:02
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: welch » 31 sie 2012, 09:10

sprawdz czy przewody przeplywowe ropy nie sa nawsiąkniete ropą czy sa poprostu suche tez moze byc przyczyna ciezkiego rozruchu w moim przypadku pomoglo wymiana na nowe wezyki , potem sprawdz swiece moze wina swiec .u mnie ten sam przypadek po wymianie samych wezykow przeplywowych bylo lepiej nastepnie wymienilem swiece i jest juz ok na dotyk pali pozdrawiam

lstomas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:20
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: lstomas » 01 wrz 2012, 15:25

citrin, Wymieniłem węzyki powrotne, wymieniłem też filtr paliwa nigdzie nie widac przeciekow a gdzie moge dostac taki zaworek ten przy pompie ? szukalem na allegro ale jakos nic nie znalazlem. Mi to wyglada na cofanie sie paliwa bo 5 min po zgaszeniu silnika auto odapala na dotyk ale juz pol godziny po zgaszeniu auta musze dluzej krecic. Im wiecej postoju tym dluzej musze krecic a po nocy to juz raczej nie odpale. No chyba ze pompa nie trzyma paliwa :/ Swiece hmm mysle ze chyba odpadaja bo jakbym pare razy przekrecil stacyjke to chyba by sie nagrzaly, poza tym nawet na goracym silniku po 10 minutach od zgaszenia auta juz musze dluzej krecic zeby go odpalic <zalamka>

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 01 wrz 2012, 18:00

Bardzo prosty test powinien naprowadzić cię na miejsce nieszczelności i prawdopodobnego zapowietrzania się układu. Po zgaszeniu auta zapnij zaciski (np jakieś blaszki ściśnięte szczypcami morse'a) na przewodach gumowych między filtrem a pompą. Jak autko zapali to już wiesz gdzie szukać...Rozumiem że żadnych "widocznych" wycieków z instalacji wtryskowej nie masz...
Na forum są dziesiątki tematów o zapowietrzaniu się instalacji i prawidłowym jej odpowietrzeniu.
powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 wrz 2012, 10:03

a zawór to najlepiej zamówić w serwisie, lub w sklepie. Zawsze możesz spróbować z tym zaworkiem

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 02 wrz 2012, 20:04

Wymień zaworek na filtrze i zastosuj się do kolegów wypowiedzi jeżeli to nie pomoże będziemy szukać innej przyczyny,

lstomas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:20
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: lstomas » 04 wrz 2012, 20:20

Zrobiłem tak: odłączyłem od filtra (między filtrem a pompą) 2 węze zasilający i powrotny i włożyłem je do kanistra z ropą. W ten sposób ominęłem prawie cały układ paliwowy. I ropa praktycznie byla wlewana bezpośrednio do pompy.Poczekałem parę godzin i odpalilem auto. Odpalilo bez problemu.Wcześniej to by bylo niemożliwe.Dla pewności poczekam do jutra i rano odpale. Wyczytalem na forum,ze w takim przypadku
1. uszkodzony jest zaworek na filtrze
2. miedzy bakiem a filtrem jest jakas nieszczelność
3.być może jest coś z pompką paliwa w baku
<lol>
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 16:45 przez lstomas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 05 wrz 2012, 06:31

lstomas pisze:1. uszkodzony jest zaworek na filtrze
2. miedzy bakiem a filtrem jest jakas nieszczelność
3.być może jest coś z pompką paliwa w baku
4. nieszczelny filtr paliwa
Kompletna pompa paliwa w baku też sporo kosztuje więc bym się tak nie cieszył :)
Ale bądźmy dobrej nadziei.

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 05 wrz 2012, 09:14

Dobrej jakści filtr paliwa (mahle, bosch albo oryginał) oraz solidne opaski na wężach (takie ze śrubką i blaszkami które obejmują węża po całej powierzchni powinny załatwić problem. No i oczywiście odpowiednie odpowietrzenie układu wtryskowego. Były też przypadki podobno że układ zapowietrzał się w zbiorniku <uoee> , musisz to dokładnie skontrolować.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

lstomas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:20
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Post autor: lstomas » 05 wrz 2012, 16:59

No i niestety po nocy auto nia odpala :[ .. a juz mialem nadzieje.... No to teraz to juz wyglada na pompe wtryskowa <stres> Co jeszcze zrobic zeby upewnic sie ze to pompa ? Raczej nigdzie sie nic nie zapowietrza bo paliwo idzie praktycznie bezposrednio z kanistra do pompy... Tak patrzac na przezroczysty wezyk podczas krecenia rozrusznikiem tak jakby ta ropa wogole nie schodzila do pompy. Mam wrazenie ze schodzi dopiero jak silnik pracuje. (ehh niestety odpalilem go plakiem bo juz stracilem cierpliwosc chociaz plak to nic dobrego.... plakiem odpalil odrazu i chodzi bardzo ladnie:[ ) Zauwazylem tez, ze jak ropa idzie ze zbiornika to co jakis czas przeplywaja bable powietrza natomiast jak idzie z kanistra nie ma babelkow.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 wrz 2012, 18:42

u mnie tez z tego co pamietam po wymianie fitra paliwa czasami przeszedl jakis babel powietrza...

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 05 wrz 2012, 20:13

lstomas pisze: No to teraz to juz wyglada na pompe wtryskowa

Przestań siać panikę! Co żeś się zwiesił odnośnie tej pompy wtryskowej.
Jak przedzie jakiś bąbelek powietrza to nic mu się nie stanie przeglądnij układ zasilania paliwa dokładnie układ zasilania wtryskiwaczy przelewy i śruby przelewu i zasilania na pompie w ostateczności rozszczelniona pompa ale przypominam sobie że gdzieś na forum Piotr pisał że te pompy mają mniejszą tendencje do nie trzymania szczelności w porównaniu np. mojej.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 wrz 2012, 20:46

jak samochod odpalil od PLAKA ( nie rob tego wiecej, bo serce peka ) to raczej nie jest to pompa...
ui mnie jak pompa i sterownik padl to moglem sobie 50 plakow wypsikac w dolot a i tak by nie odpalil.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 wrz 2012, 20:50

Możesz przeglądnąć jeszcze cały układ dla pewności. Wygląda to jednak że nieszczelność pochodzi od pompy. Tam dochodzi do zapowietrzania, a delikatne bąbelki od czasu do czasu nie maja tu nic do rzeczy, po prostu nie ma rzeczy idealnych.

[ Dodano: 2012-09-05, 20:57 ]
dawid77 pisze:przypominam sobie że gdzieś na forum Piotr pisał że te pompy mają mniejszą tendencje do nie trzymania szczelności w porównaniu np. mojej.
niestety albo stety, mają taką samą tendencję <luzik>
michok pisze:to raczej nie jest to pompa...
W sensie uszkodzenia to może nie , w sensie naprawy polegającej na uszczelnieniu to prędzej. I tu doszukiwałbym się usterki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja