Witajcie,
Przejrzałem forum i nie znalazłem...
Wczoraj na trasie zatrzymałem się na chwilę i po ponownym uruchomieniu auta (a6 c6 quattro, tiptronik)... nagle kontrolki hamulców:
- duże ((P)) na środku (nie wiem czy żółte, czy czerwone
- kontrolka mała (P) - czerwona
- kontrolka (!) - czerwona
I nie można ruszyć autem, nawet "na siłę"... poprzyciskałem kilka razy przycisk hamulca ręcznego, aby go odblokować i dało się ruszyć autem, ale i tak zawołałem lawetę i teraz czekam (niedziela) na jutrzejszego mechanika, ale wiem jak to jest z mechanikami (obcymi tym bardziej), więc wolę spytać - co to może być??????????????
Kontrolki palą się cały czas, w momencie uruchamiania auta jest potrójny sygnał dźwiękowy i zapalają się kontrolki. Odgłos silniczka słychać jakby tylko w jednym (prawym tylnym) kole, ale klocki się nie odblokowują od tarcz za bardzo i mam wrażenie, że są dociśnięte zbyt blisko tarcz na wszystkich czterech (!) kołach... pojawiła się też kontrolka od ESP (ten samochodzik w poślizgu - pomaraĂączowa).
auto ma prawie 300tys km, 2005 rok
Pomóżcie, bo jestem trochę załamany
[ A6 C6] Problem z hamulcami (elektrycznym hamulcem ręcznym?
Czy jak ruszyłeś autem to słychać było ciągły pisk? Taki jak od błędów na FIS'ie? Pytam, bo u siebie nie pamiętam objawu zapalającej się kontrolki ESP. Przekreślone duże żółte "P" na FIS'ie, przy zaciąganiu ręcznego mały wykrzyknik na zegarach (albo "P", nie pamiętam dokładnie) i mrugający przycisk ręcznego to i owszem...
Ja już 2 razy miałem problem z kabelkami od sterownika hamulca ręcznego do silniczków przy kołach. Za drugim razem "mechanik" chciał nawet zacisk wymieniać, bo stwierdził że jest uszkodzony. Oczywiście problemem był uwalony przewód elektryczny przy wtyczce przy silniczku. To dosyć częsta usterka. Jeśli u Ciebie to rzeczywiście problem kabelka, to nie masz czym się przejmować, naprawa to parę złotych ew. free jak nie boisz się koła odkręcić i pogmerać w drucikach.
BTW: W quattro ręczny łapie wszystkie 4 koła?
Ja już 2 razy miałem problem z kabelkami od sterownika hamulca ręcznego do silniczków przy kołach. Za drugim razem "mechanik" chciał nawet zacisk wymieniać, bo stwierdził że jest uszkodzony. Oczywiście problemem był uwalony przewód elektryczny przy wtyczce przy silniczku. To dosyć częsta usterka. Jeśli u Ciebie to rzeczywiście problem kabelka, to nie masz czym się przejmować, naprawa to parę złotych ew. free jak nie boisz się koła odkręcić i pogmerać w drucikach.
BTW: W quattro ręczny łapie wszystkie 4 koła?
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami (elektrycznym hamulcem ręcznym?
Jeżeli stanąłeś gdzieś w Warszawie czy też bliższej/dalszej okolicy to mogę jutro podjechać i odblokować Ci to auto... tak abyś mógł wrócić czy też pojechać dalej normalnie na kołach i o własnych siłach a nie na lawecie.diablo pisze:Pomóżcie, bo jestem trochę załamany
Robiłem to już w swoim A8 i temat hamulca ręcznego znam już niestety dosyć dobrze
Jeżeli chcesz mojej pomocy to dzwoń: 6.0.0.6.6.1.6.6.0
Silniczki od ręcznego masz tylko na tylnych kołach więc siłą rzeczy ręczny jest tylko na tylnych.Tomecki pisze:BTW: W quattro ręczny łapie wszystkie 4 koła?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga