[ A6 C5] rdza na błotnikach - konieczna wymiana
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
[ A6 C5] rdza na błotnikach - konieczna wymiana
Witam wszystkich,
Chciałbym się dowiedzieć, czy w Waszych A6 W wersji C5 (model 2003r.)też występuje problem malowania karoserii ze względu na pojawiającą się rdze?
Otóż mam auto z 2003r. Kupiłem w 2009r. prosto z Belgii. Wszystko było dobrze do ubiegłego roku. Podczas tej zimy na lewym błotniku pojawiły się bąble. Auto oddałem teraz do lakierowania i okazało się,że błotnik jest tak zniszczony, że trzeba go wymienić na nowy - zaczął rdzawić od środka. Osłupiałem, jak się dowiedziałem w jakim stanie są 2 moje błotniki. A co lepsze auto nie było w ogóle bite, żeby można było winę zgonić na przeszłość tego auta.
Chciałbym się dowiedzieć, czy w Waszych A6 W wersji C5 (model 2003r.)też występuje problem malowania karoserii ze względu na pojawiającą się rdze?
Otóż mam auto z 2003r. Kupiłem w 2009r. prosto z Belgii. Wszystko było dobrze do ubiegłego roku. Podczas tej zimy na lewym błotniku pojawiły się bąble. Auto oddałem teraz do lakierowania i okazało się,że błotnik jest tak zniszczony, że trzeba go wymienić na nowy - zaczął rdzawić od środka. Osłupiałem, jak się dowiedziałem w jakim stanie są 2 moje błotniki. A co lepsze auto nie było w ogóle bite, żeby można było winę zgonić na przeszłość tego auta.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
no to chyba mało widzieliscie koledzy bo chyba w a6 to standart z ta rdzą pod listwami dolnymi, jesli ktos chce mam 2 pary drzwi prawych przednich jedne ze szwajcari moje stare po zdjeciu liswy w nacieciach bąble drugie z samochodu z niemiec to samo, od strony kierowcy w jednym miejscu przy liswie nie mam troche farby juz bo odpadło ale pod tym rdzy nie ma, chodzi tylko o to ze farba bedzie odpadac z czasem
Zdejmijcie swoje listwy, oczyscie z brudu drzwi to pewnie zobaczycie

Zdejmijcie swoje listwy, oczyscie z brudu drzwi to pewnie zobaczycie

Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 wrz 2010, 06:58
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlasie
- Kontakt:
Panowie nie rozumiem stwierdzenia,jeśli wychodzi rdza to auto było robione(stuknięte ,naprawiane).Dlaczego nikt nie bieże pod uwagę innych czynników np.jedne jeździło w słonecznej Itali a drugie w Holandi nad morzem .Kolejny przykład to auto jeżdżące po super drogach (czystych) a auto jeżdzące niejednokrotnie po bocznych drogach (szutrze) lub tak jak u nas gdzie jest pełno żwiru na asfalcie , no i powstają tak zwane odpryski i zostaje odsłonięta warstwa ocynku . Tak ocynk nie rdzewieje ale jak może pamiętacie z lekcji chemii ocynk pod wpływem tlenu się utlenia .tylko kwestią czasu jest kiedy dojdzie do korozji (rdzy). Tak że warto jest zabezpieczać te mikro ubytki nawet i zaprawkami (ciapaniem)
Kolejna sprawa wydawać by się mogło że banalna to plastikowe nadkole ,zabezpiecza wewnętrzne części błotników przed syfem lecącym z pod kół jak i wodą , nic bardziej mylnego ten kto demontował nadkole sam się o tym przekonał ile piachu jest pod nimia co gorsz pomiędzy błotnikiem a nadkolem .Ten piasek działa jak papier ścierny a po kilku lub po kilkunastu latach gdy jest luźne (wystarczy minimalny luz) wyczyści go do gołej blachy , tak że ważne jest gdzie i w jakich warunkach auto było użytkowane.
Jest jeszcze parę czynników wpływających na pogorszenie jak i na przedłużenie życia naszych aut ale to może innym razem .

Kolejna sprawa wydawać by się mogło że banalna to plastikowe nadkole ,zabezpiecza wewnętrzne części błotników przed syfem lecącym z pod kół jak i wodą , nic bardziej mylnego ten kto demontował nadkole sam się o tym przekonał ile piachu jest pod nimia co gorsz pomiędzy błotnikiem a nadkolem .Ten piasek działa jak papier ścierny a po kilku lub po kilkunastu latach gdy jest luźne (wystarczy minimalny luz) wyczyści go do gołej blachy , tak że ważne jest gdzie i w jakich warunkach auto było użytkowane.
Jest jeszcze parę czynników wpływających na pogorszenie jak i na przedłużenie życia naszych aut ale to może innym razem .
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Masz 100% celny strzał ja dokładnie w ten sposób musiałem pozbyć się u siebie prawego błotnika bo już aż się dziura zrobiła. Nigdy nie był on przez nikogo dotykany od wyjazdu z fabryki. Auto poruszając się po drogach wbrew pozorom cały czas pracuje i element przesuwają się względem siebie. Wystarczy trochę pyłu parę lat pracy elementu, odpowiednie warunki atm i ocynk sam znika niestety...giena pisze:Kolejna sprawa wydawać by się mogło że banalna to plastikowe nadkole ,zabezpiecza wewnętrzne części błotników przed syfem lecącym z pod kół jak i wodą , nic bardziej mylnego ten kto demontował nadkole sam się o tym przekonał ile piachu jest pod nimia co gorsz pomiędzy błotnikiem a nadkolem .Ten piasek działa jak papier ścierny a po kilku lub po kilkunastu latach gdy jest luźne (wystarczy minimalny luz) wyczyści go do gołej blachy , tak że ważne jest gdzie i w jakich warunkach auto było użytkowane.
Fuck Fuel Economy
Panowie mam autko 2004 i też na błotniku tylnym jest korozja. Ale zobaczyłem skąd się mogła wziąść i okazuje się ze na krawedzi błotnika tuż przy kole jest poprostu poobijany lakier od kamyczków itd także stąd się bierze właśnie rdza w tym miejscu mam auto z przebiegiem 130 tyś sprawdzonym przebiegiem rzecz jasna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 mar 2012, 10:25
- Lokalizacja: Przemyśl/Bielsko-Biała
witam,
mam podobny problem u siebie, moje jest z 2002r. i na błotnikach na krawędziach po zimie pojawiły się tlenkowe bąble podobnie pod listwami dolnymi na drzwiach co zrobiłem własnoręcznie zdarłem lakier który "napęczniał" wyczyściłem papierem 400 delikatnie, nastepnie odtłusciłem warstwa czerwonego podkładu i ori. lakier do zaprawek przelał pod ciśnieniem do spray u lakiernika, pomalowanie i na koniec papier 2000 i lakier bezbarwny i zobaczymy co po tej zimie będzie.
pozdro
mam podobny problem u siebie, moje jest z 2002r. i na błotnikach na krawędziach po zimie pojawiły się tlenkowe bąble podobnie pod listwami dolnymi na drzwiach co zrobiłem własnoręcznie zdarłem lakier który "napęczniał" wyczyściłem papierem 400 delikatnie, nastepnie odtłusciłem warstwa czerwonego podkładu i ori. lakier do zaprawek przelał pod ciśnieniem do spray u lakiernika, pomalowanie i na koniec papier 2000 i lakier bezbarwny i zobaczymy co po tej zimie będzie.
pozdro