Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] rdza na błotnikach - konieczna wymiana

Nadwozie
Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C5] rdza na błotnikach - konieczna wymiana

Post autor: NieznajomyNikomu » 23 cze 2012, 15:11

Witam wszystkich,

Chciałbym się dowiedzieć, czy w Waszych A6 W wersji C5 (model 2003r.)też występuje problem malowania karoserii ze względu na pojawiającą się rdze?

Otóż mam auto z 2003r. Kupiłem w 2009r. prosto z Belgii. Wszystko było dobrze do ubiegłego roku. Podczas tej zimy na lewym błotniku pojawiły się bąble. Auto oddałem teraz do lakierowania i okazało się,że błotnik jest tak zniszczony, że trzeba go wymienić na nowy - zaczął rdzawić od środka. Osłupiałem, jak się dowiedziałem w jakim stanie są 2 moje błotniki. A co lepsze auto nie było w ogóle bite, żeby można było winę zgonić na przeszłość tego auta.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 cze 2012, 19:07

NieznajomyNikomu, w moim rok 2000 brak korozji ale kolega posiada 2003 i błotnik malował wyszła rdza na krawędzi nadkola może jakaś partia w tamtych latach pozdrawiam.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 cze 2012, 19:27

A6 1997 i ABSOLUTNY BRAK JAKIEJKOLWIEK rdzy. Dwustronny ocynk. Podobno spod listew może coś wyłazić na drzwiach - u mnie u kierowcy lekko zaczyna, reszta drzwi perf. Jak błotnik rdzewieje to raczej była przygoda mniejsza lub większa.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 cze 2012, 19:32

rdza w c5 oznacza wczesniejsze przygody. Jesli ktos mowi,ze drzwi rdzewieja itd w bezwypadkowym c5 to niestety mija sie z prawda aby sie pocieszyc :) Mialem c5 2000 rok z przebiegiem 380 tys i nie bylo absolutnie zadnej rdzy,teraz mam 2004 i takze nic a nic.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 cze 2012, 19:40

azes, dokładnie u mnie żadne ogniska nie wystepują na drzwiach i błotnikach jedyny malutkie ognisko na dachu przy relingu.Kolega pisze, że auto bezwypadkowe a może kolizyjne.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 24 cze 2012, 23:13

no to chyba mało widzieliscie koledzy bo chyba w a6 to standart z ta rdzą pod listwami dolnymi, jesli ktos chce mam 2 pary drzwi prawych przednich jedne ze szwajcari moje stare po zdjeciu liswy w nacieciach bąble drugie z samochodu z niemiec to samo, od strony kierowcy w jednym miejscu przy liswie nie mam troche farby juz bo odpadło ale pod tym rdzy nie ma, chodzi tylko o to ze farba bedzie odpadac z czasem :)

Zdejmijcie swoje listwy, oczyscie z brudu drzwi to pewnie zobaczycie :)
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 cze 2012, 23:21

Marcin19l, kolego i tak i nie zdejmowałem listwy jak malowałem dokładki i zero rdzy <lol> może mi się trafił taki jeszcze nie rdzewiejący egzemplarz pozdrawiam serdecznie ;)

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 cze 2012, 11:09

Drzwi to drzwi, a błotnik to błotnik. Na dziewiczym błotniku nie ma prawa pojawić się NIC. I niech mi nikt nie gada, bo widzę po swoim 14latku.

Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: NieznajomyNikomu » 25 cze 2012, 18:04

Siemanko,

No istna zagadka. Przed zakupem, auto sprawdzał blacharz i lakiernik. teraz też to samo mówią, że wszystkie śruby i mocowania są oryginalne i auto ma fabrycznie oryg. lakier. Tak się zastanawiam czy może auto kiedys w w wodzie przypadkiem nie stało???

Roberto II
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2010, 06:58
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Roberto II » 07 sie 2012, 12:31

Witam kolegów. Ja mam Audi A6C5 z 1999 r na obu przednich błotnikach i drzwiach kierowcy nad listwą też jest korozja. Skończyły się niestety solidne Audi. :(

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 07 sie 2012, 13:45

Albo skonczyly sie bezwypadkowe auta :) kolega ma poprostu auto z przeszloscia.

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: Depo » 07 sie 2012, 23:45

Panowie nie rozumiem stwierdzenia,jeśli wychodzi rdza to auto było robione(stuknięte ,naprawiane).Dlaczego nikt nie bieże pod uwagę innych czynników np.jedne jeździło w słonecznej Itali a drugie w Holandi nad morzem .Kolejny przykład to auto jeżdżące po super drogach (czystych) a auto jeżdzące niejednokrotnie po bocznych drogach (szutrze) lub tak jak u nas gdzie jest pełno żwiru na asfalcie , no i powstają tak zwane odpryski i zostaje odsłonięta warstwa ocynku . Tak ocynk nie rdzewieje ale jak może pamiętacie z lekcji chemii ocynk pod wpływem tlenu się utlenia .tylko kwestią czasu jest kiedy dojdzie do korozji (rdzy). Tak że warto jest zabezpieczać te mikro ubytki nawet i zaprawkami (ciapaniem) <wysmiewacz>

Kolejna sprawa wydawać by się mogło że banalna to plastikowe nadkole ,zabezpiecza wewnętrzne części błotników przed syfem lecącym z pod kół jak i wodą , nic bardziej mylnego ten kto demontował nadkole sam się o tym przekonał ile piachu jest pod nimia co gorsz pomiędzy błotnikiem a nadkolem .Ten piasek działa jak papier ścierny a po kilku lub po kilkunastu latach gdy jest luźne (wystarczy minimalny luz) wyczyści go do gołej blachy , tak że ważne jest gdzie i w jakich warunkach auto było użytkowane.

Jest jeszcze parę czynników wpływających na pogorszenie jak i na przedłużenie życia naszych aut ale to może innym razem .

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 sie 2012, 08:47

giena pisze:Kolejna sprawa wydawać by się mogło że banalna to plastikowe nadkole ,zabezpiecza wewnętrzne części błotników przed syfem lecącym z pod kół jak i wodą , nic bardziej mylnego ten kto demontował nadkole sam się o tym przekonał ile piachu jest pod nimia co gorsz pomiędzy błotnikiem a nadkolem .Ten piasek działa jak papier ścierny a po kilku lub po kilkunastu latach gdy jest luźne (wystarczy minimalny luz) wyczyści go do gołej blachy , tak że ważne jest gdzie i w jakich warunkach auto było użytkowane.
Masz 100% celny strzał ja dokładnie w ten sposób musiałem pozbyć się u siebie prawego błotnika bo już aż się dziura zrobiła. Nigdy nie był on przez nikogo dotykany od wyjazdu z fabryki. Auto poruszając się po drogach wbrew pozorom cały czas pracuje i element przesuwają się względem siebie. Wystarczy trochę pyłu parę lat pracy elementu, odpowiednie warunki atm i ocynk sam znika niestety...
Fuck Fuel Economy

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 08 sie 2012, 11:50

Panowie mam autko 2004 i też na błotniku tylnym jest korozja. Ale zobaczyłem skąd się mogła wziąść i okazuje się ze na krawedzi błotnika tuż przy kole jest poprostu poobijany lakier od kamyczków itd także stąd się bierze właśnie rdza w tym miejscu mam auto z przebiegiem 130 tyś sprawdzonym przebiegiem rzecz jasna

polak-86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2012, 10:25
Lokalizacja: Przemyśl/Bielsko-Biała

Post autor: polak-86 » 20 sie 2012, 13:24

witam,

mam podobny problem u siebie, moje jest z 2002r. i na błotnikach na krawędziach po zimie pojawiły się tlenkowe bąble podobnie pod listwami dolnymi na drzwiach co zrobiłem własnoręcznie zdarłem lakier który "napęczniał" wyczyściłem papierem 400 delikatnie, nastepnie odtłusciłem warstwa czerwonego podkładu i ori. lakier do zaprawek przelał pod ciśnieniem do spray u lakiernika, pomalowanie i na koniec papier 2000 i lakier bezbarwny i zobaczymy co po tej zimie będzie.

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja