Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] Wymiana DV

Silniki benzynowe
ArKos72

[ AEB 1.8 150 KM] Wymiana DV

Post autor: ArKos72 » 03 kwie 2012, 10:31

Witajcie, to znowu ja.
Poszukałem pod hasłem "wymi* BOV" i "wymi* DV" i niestety 2 posty w tym jeden mój :P

O co kaman:

Kupiłem w używce i z gwarą rozruchową oba te zawory od tego samego gościa, z rozbitka A3 1.8T.
Mam uzasadnione podejrzenie, że u mnie któryś z tych zaworów niedomaga, bo auto niestety ale moim zdaniem nie jedzie jak powinno - wiem, trza logi zrobić... W każdym razie za 4 dychy mam oba te zawory.

O ile DV widać z góry i optycznie stwierdziłem, że pomimo wielkich łap dam radę go wymienić, to mam problem z BOVem.
Jak się za niego zabrać? Z góry? Z dołu?
Czy ktoś już wymieniał?
Nie chciałbym zwalać całego ryjka w aucie...
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 16:57 przez ArKos72, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 kwie 2012, 11:43

Który zawór masz na myśli pisząc o BOV? - fabrycznie to takiego elementu w Twoim aucie nie ma.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 kwie 2012, 19:14

zbig_wwl pisze:Który zawór masz na myśli pisząc o BOV?
Obrazek

Bypass, BOV - różnie to nazywają, na allegro DV nazywają nawet "odma"...

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 kwie 2012, 19:29

To zdjęcie przedstawia zawór DV. A ten drugi, który kupiłeś, jak wygląda?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 kwie 2012, 20:27

<szok>
Nazwy mi się pomelały?

Drugi:
http://allegro.pl/audi-a3-1-8-t-waz-rur ... 26236.html
Doskonale widoczny na foto.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 kwie 2012, 20:32

to teraz masz 2 zawoey DV
ANIMAL

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 kwie 2012, 20:36

ÂŻe jak?

Chodzi o zawory: jedne z podciśnieniem, jest przy podłużnicy, biegnie do niego wężyk z kolektora ssącego, a drugi jest widoczny z góry - przy rurze z puszki filtra do turbiny biegnącej.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 kwie 2012, 20:47

ten pierwszy z króćcem to DV , ten drugi zaś to łacznik odmy :) nie żaden BOV.... w AEB zastosowanie BOV zamiast DV bedzie skutkowało błędem 00561 i nierówną praca auta na wolnych , kichaniem prychaniem itp
DV łatwo sprawdzić - zdejmujesz wąż z króćca na kolektorze i dmuchasz albo ssiesz - generalnie nie powinien wcale puszczac ani na ciśnieniu ani na podciśnieniu :) a ten drugi rzadko kiedy się uszkadza :) - wręcz wcale
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 kwie 2012, 23:03

Jak wyżej - to drugie to taki "diwajs" utrzymujący stałą wydajność odmy. Nie wiem, czy się psuje, czy nie, ale na zanik mocy to wpływu on nie ma.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 04 kwie 2012, 10:50

na gomie od turbiny idzie odma ??????? to jest dolot do a3 a w nim zawor DV , tak samo u mnie w AWT jest DV na dolocie czy mi sie pokickalo ?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 kwie 2012, 11:37

egoonn pisze:na gomie od turbiny idzie odma ??????? to jest dolot do a3 a w nim zawor DV , tak samo u mnie w AWT jest DV na dolocie czy mi sie pokickalo ?
Tak - odma jest wprowadzona do dolotu - to chyba normalne ;) W AWT jest podobnie - tylko inny kształt tej gumy ma dolocie.
Obydwa te zawory są swego rodzaju zaworami DV (różnicowymi), stąd pewnie to "pokickanie" nazw. Niemniej jednak na utratę mocy może mieć wpływ tylko ten pierwszy DV z koĂącówką 710 w numerze.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 kwie 2012, 19:24

Dobrze, to teraz pytanie: czy da sie od góry wymienić bydlaka?
Z tego co zerkałem po demontażu puszki filtra, to jak to mawiają nasi bracia francuzi: "MARNEEEEEEEE SZANSEEEEEEEE"... Chyba nie da rady. Sposób jakiś albo myk?

[ Dodano: 2012-04-04, 19:23 ]
Zrypany jestem na maksa po całym dniu w garażu. Najpierw Vectra na tapecie, a potem A6.
Wymieniłem ten zawór... Z góry. Po zdemontowaniu puszki filtra, rury dolotowej do turbiny, jest do bydlaka dostęp od góry.
Stary zawór zachowywał się tak, że jak dmuchałem w wężyk to był opór ale jak zasysałem, to cały czas puszczał... Ten kupiony zachowuje się inaczej: dmucham, to opór. Zasysam, to słychać w zaworku "klik" i znowu opór. Czyli domniemam że jest okej, a stary zrypany.

Teraz odczucia: CHYBA jest trochę lepiej. Coprawda jestem pewien, że to nie jest to i duzo mu brakuje do pełnych osiągów, ale jest lepiej. Wziąłem laptopa żeby logi porobić, ale bakteria zdechła zaraz po właczeniu. Wnerwiłem się i wróciłem na chate.

mam pytanie:
Jeśli dłuższy czas auto jeździło ze zwalonym zaworem, to zapewne "przyzwyczaiło się" do takich warunków pracy - mam na mysli autoadaptację sterownika. To teraz jakiegoś reseta mam mu strzelic czy jak? W sensie klema won i niech się wypucuje?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 kwie 2012, 19:54

Można zdjąć klemę na jakiś czas lub zrobić kasowanie vagiem błędów w silniku nawet jeśli ich nie będzie to korekty również się wyzerują.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 kwie 2012, 20:15

Dzięki. Jutro obadam co z tego wyjdzie. Punkt poleciał.

Przy okazji: turbina sucha w sensie nie było oleju w dolocie do niej, wirnik ma wyczuwalny luz poprzeczny, wewnątrz czysto...

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 04 kwie 2012, 22:58

ArKos72, z tego co mi wiadomo to luz wzdłuzny powoduje rozszczelnienie promieniowy nie jest tak ważny ale jeżeli jest na tyle duży że łopatki mogą ocierać o obudowę to turbo do wymiany jak najszybciej bo następstwa mogą przynieść wiele problemów.
Niech się jeszcze ktoś wypowie w tej sprawie ale swoją drogą moja miała dosyć duży luz osiowy i lała jak cholera do tego doszedł luz promieniowy. Swoją drogą auto ma nalatane 240 tysiaków a jak kto dbał wcześniej nie wiadomo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja