Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] Wymiana DV

Silniki benzynowe
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 14 kwie 2012, 16:34

mart73301
w serwisie pompka VDO ORI powiedzieli mi 1760 zł
Walbro widziałem za 170 zł do A6 i moja tyle kosztowała, ale nie wiem co to za pompa...
Cisnienie niby miedzy 3,5 a 4 Bary a wydajnosc 255l/h.
Wsadziłem , i na starej pompie po wymianie filtra musiałem krecić i kręcić.. a tu - chwilka i bzyk odpalił :)
Teraz wykasuje "przyuczenia" i hulam :) już 200 km/h na 4 biegu było XD takze musi być dobrze :)
Sądze , że i sonda Lambda zacznie pracowac normalnie :)
Widocznie od dłuzszego czasu stara pompka miała słabą wydajnosć i miał "za mało paliwka" co widział jako ubogo... zrobie trase jakas i sprawdze :)
ArKos72
a moze N75?? odpinałeś podciśnienie z WG?? bo nie pamietam XD
powinien wyrwac jak szalony - wtedy turbo OK , jesli nie to np zapieczona i na wpół otwarta klapka WG
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 17:01

R.K.O. pisze: moze N75?? odpinałeś podciśnienie z WG?? bo nie pamietam
Jeszcze nie. Ale sprawdzę to.

mart73301

Post autor: mart73301 » 14 kwie 2012, 18:37

R.K.O. pisze:moja tyle kosztowała
I jaką tę pompkę w koĂącu kupiłeś ?? Regulatora ciśnienia nie potrzebowałeś ?? Zastanawiam się która z WALBRO pasowałaby pod oryginalny kosz w 1.8T APU

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 kwie 2012, 11:33

mart73301
a powiem Ci , ze nie wiem jaka pompka XD w każdym bądź razie nie chciałem chiĂączyków za 60 zł....
mieli jakaś tam za 170 zł , a w ziąłem ją ze względu na to iż często sie je montuje zamiennie i nie ma problemu z parametrami i ich działaniem. Poszukam faktury moze jest napisane na niej jakiej firmy to pompka :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 kwie 2012, 12:22

Panowie... tak mi wpadło do głowy teraz.
Czy ma znaczenie jak jest zamontowany zawór?
Chodzi mi o DV i ten zaworek z odmy... Może ktoś je obrócił w sensie odwrotnie króćce są czyli tam gdzie ma być wlot jest wylot a wylot jest tam gdzie wlot?
Może przez to jaja są? Ktoś mógłby opisać u siebie króćce lub fotkę dać?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 kwie 2012, 20:20

ArKos72
zawór od odmy inaczej nie spasuje - bo rurki przykręcanej do bloku nie przestawisz ;) ma być grzybem do TIP`a a boczny wylot do rury metalowej od odmy.
Co do DV hmm... tutaj sprawa ma sie w odwrotną strone gdyż ja na początku miałem go zamontowanego ÂŹLE!! i auto jechało całkiem całkiem. Zamieniłem na prawidłowy montaż tzn. "siusiak" od sterowania ma być na boku a nie do góry. Chopdzi o to aby cisnienie go "domykało" , a podciśnienie gdy powietrze odbija sie od przepustnicy - otwierało.
Masz tu małe foto
Objaśnienie:
- czerwone kółeczko - widac jak powinien byc zamontowany DV
- żółte kółeczko - krócieć sterowania na kolektorze ssącym
- żółta linia krzywa - sterowanie gdzie winno wchodzić (płaszczyzna)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 kwie 2012, 20:29

Kurde, wychodzi na to, że tak mam jak na rysunku...

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 kwie 2012, 20:43

a jak stoisz nad silnikiem przy otwartej masce i pracujacym motorze , zrobisz przegazówke to czujesz jak twardnieje wąż przy przepustnicy??
Podłacz VAG`a - można zasterowac zaworem N75
Engine - Outputs test - postepuj pokolei , beda wtryski itp i N75 - musi cykać
Normalnie masakra - chcialbym zobaczyć to Twoje turbo i ten silnik.... az mnie korci.. ale daleko w mordeczke....
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 kwie 2012, 20:46

R.K.O. pisze:czujesz jak twardnieje wąż przy przepustnicy??
Raczej nie...
R.K.O. pisze:Podłacz VAG`a - można zasterowac zaworem N75
Robiłem VAGiem test podzespołów wykonawczych - bez uwag. Nic nie wykazał nie tak.

Zdejmę jeszcze z N75 ten wężyk do gruszki na turbinie - wtedy pozostanie jedynie uwalona turbina lub przepływomierz jak już sugerował w innym temacie grzemo na podstawie logów.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 kwie 2012, 20:51

To wyciagaj N75 i sprawdź na krótko czy zamienia przepływ między króćcami :) może tłoczek sie urwał?? Jesli to nie to - to w najbliższej okazji i tak wyciagaj Turbo - zostaje oberwana klapka WG.... i chyba wymiana tak jak mówisz.
A zdejmowałes TIP`a i odpalałes auto??
zobacz czy Turbo sie kręci pod wpływem spalin. Bedzie głupiec przez chwile , ale wczesniej odepnij przepływke aby z " modelowej mapy" wziął info o masie powietrza :)
Jesli Turbo bedzie uwalone - to nie ma jak zassac powietrza i MAF moze wskazywac OK takze narazie zostaĂąmy przy "zasysaniu" jesli Turbo bedzie OK to zostaje tylko MAF
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 kwie 2012, 20:59

R.K.O. pisze:zdejmowałes TIP`a i odpalałes auto??
Nie. Tylko bez puszki filtra odpalałem jak była wyjęta lambda. Ale było gorzej, bo prychał przy wchodzeniu na obroty (przepływka).
R.K.O. pisze:zostaĂąmy przy "zasysaniu" jesli Turbo bedzie OK to zostaje tylko MAF
I dlatego szukam kogoś ze sprawną przepływką żeby na chwilę podmienić.
N75 swoją drogą mi się nie podoba, bo strasznie zardzewiały i chyba nigdy nie był wymieniany.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 16 kwie 2012, 19:35

ArKos72 pisze:
R.K.O. pisze:zdejmowałes TIP`a i odpalałes auto??
Nie. Tylko bez puszki filtra odpalałem jak była wyjęta lambda. Ale było gorzej, bo prychał przy wchodzeniu na obroty (przepływka).

Wg mnie odpowiedziałeś sobie sam na problem. Skoro kicha prycha na wyjętej sondzie przy wchodzeniu na obroty to MAF jest raczej OK. ECU nie zgadza sie ilosc powietrza i koniec. Turbo sie sypło. Prawdopodobnie albo oberwała sie, albo zapiekła albo odpadła klapka WG i nie ma co napędzić Turbiny. Chyba , że coś z wirnikiem po stronie gorącej sie stało , np sie uszkodził.

Jaką masz wtyczke?? Prostokątną czy nowego typu??
Szybciej bedzie zdjać TIP`a... Przy okazji musisz odpiać przepływke aby auto nie głupiało aż nadto
A sonde przy tej próbie wypiąłeś z wtyczki?? bo wtedy będzie widziała zubożenie mieszanki (dużo tlenu)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 16 kwie 2012, 19:51

R.K.O. pisze:Jaką masz wtyczke?? Prostokątną czy nowego typu??
Wtyczkę z?
R.K.O. pisze:sonde przy tej próbie wypiąłeś z wtyczki?
Niestety, nie umiałem się do niej dostać, bo pierdylion trytytek założył gaziarz jadąc z kabelkami LPG i sonda się załapała swoim kabelkiem do giga wiązki z LPG.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 kwie 2012, 22:45

ad 1. chodziło mi o wtyczke przepływomierza - pardon moja gafa ;)
ad 2. wtyczke od sondy wypiac stosunkowo prosto - jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym od płynu chłodzącego.

Popróbowałbym na 1000 sposobów.... ja póki co mam spokój ale i tak go skanuje co 2 dzieĂą :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 19 kwie 2012, 14:34

R.K.O. pisze:chodziło mi o wtyczke przepływomierza
Nie mam pojęcia, nie zaglądałem w puszkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja