Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 Allroad] Ponowne problemy z zawieszeniem ;)

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Bzyku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 24 paź 2008, 11:42
Lokalizacja: Podlaskie

[ A6 C6 Allroad] Ponowne problemy z zawieszeniem ;)

Post autor: Bzyku » 05 mar 2012, 09:46

Witam wszystkich.
Tak więc zakładam ten temat, aby na moim przykładzie pomóc rozwiązać problemy ewentualnych pechowców zawieszenia Audi Allroad jak JA :)

Sprawa wygląda następująco:

W samochodzie miałem wymienione miechy na przodzie (gdyż stare były dziurawe przez co kucał na przod) Zastosowałem 2 miechy z USA czyli trochę innej konstrukcji.
Niestety przy wymianie na nowe miechy nie zastosowałem zestawu naprawczego tzn. nowych uszczelek łączacych poduche z górnym zaiweszeniem.
Po wymianie przez jakiś okres było wszystko dobrze, lecz po pewnym czasie ponownie kucał przód. Po podłączeniu pod VAG nie było żadnych błędów, został przeprowadzony test wsyztskich poduszek i kompresora, wszystko było w porządku.

Mineło troche czasu i sprawa wygląda następująco:
1. Kompresor do wymiany: jutro będzie u mnie zregenerowany bo w ogóle nie reaguje tzn. nie włącza się, a po wyjęciu i podpięciu bezpośrednio do akumulatora przewody zaczynają się grzać, więc wiadomo na śmietnik ;)
2. Samochód kuca na przód mimo nowych poduszek

Tak więc prosze o pomoc, a raczej czynności które powinienem wykonywać pokolei, gdyż chcę sam się zająć problemem gdyż bądźmy szczerzy w woj. podlaskim brak magików od tych spraw:

Więc mam kilka pyta?:

1. Czy nieszczelność na przodzie może wynikać właśnie z braku zastosowania zestawu naprawczego przy wymianie?
2. Który stycznik jest odpowiedzialny za prace kompresora (gdyby jutro po zamontowaniu sam mi się nie załączył bądź gdyby nie dochodził w ogóle prąd na tylnią wiązkę po sprawdzeniu miernikiem) czy to jest stycznik o numerach: 643 ?
3. Który bezpiecznik w bocznej konsoli deski rozdzielczej jest odpowiedzialny za dopływ prądu do kompresora, prosiłbym o nr. miejsca bezpiecznika.
4. Wczoraj podłączyłem VAGA , aby dokonać odczyt każdego koła tzn. czujnika poziomu zaiweszenia, każdy wykazywał minusowy poziom: przód -100mm tył i 60mm, czy to oznacza, że czujniki są sprawde? bo przy przechylaniu auta zmieniały się paramtetry.

Jutro montuje kompresor, aby sprawdzić co się będzie działo.
Napewno zdam relację i będe potrzebował dalszej pomocy w kolejności szukania przyczyn takiego problemu.

Pozdrawiam ?ukasz

Dodam, że auto szykuje na sprzedaż dlatego chcę być sumiennym sprzedawcą i nie sprzedawać samochodu z jakimiś usterkami ;)
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 17:17 przez Bzyku, łącznie zmieniany 1 raz.

Bzyku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 24 paź 2008, 11:42
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Bzyku » 07 mar 2012, 11:50

OK, więc kompresor uruchomiony ;)
tzn. winą był bezpiecznik . Jeżeli komuś nie włącza sie kompresor trzeba zaczynać naprawę właśnie od sprawdzenia bezpieczników i styczników.
Posiadam jeszcze jeden kompresor praktycznie nowy, który mam nadzieję już się nie przyda ;)
Treraz powoli będę szukał nieszczelności jeżeli taka by się pojawiła bo samochód jak narazie stoi 5 godz. i wszytsko jest OK.

Dzisiaj z kumplem będę podłączał VAGA, myślicie żeby w jakiś sposób sprawdzić pracę kompresora w czasie jazdy? Bo wydaje mi się, że zbyt często się włącza (co może być powodem może nieszczelności na przodzie)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-07, 13:54 ]
A i jeszcze jendo pytanie, gdybym szukał tej nieszczelności to dużo tego mydła dodać do wody?:)

[ Dodano: 2012-03-14, 08:05 ]
Ok zawieszenie w 100% sprawne...
Przyczyną prawdopodobnie był poprzedni kompresor (zamiennik oryginału kupiony z USA) bo popierzednio załączał się kilkanaście razy podczas jazdy, teraz takie rzeczy w ogóle nie wystepują....
Zawieszenie teraz to bajka, wko?cu można cieszyć się pneumatyką;)

Teraz czas na sprzedaż samochodu z łezką w oku
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 17:19 przez Bzyku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
superkto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: superkto » 21 mar 2012, 13:00

Panowie podczas szybkiej jazdy na autostradzie kiedy zawiecha sobie spadnie na dół czasami zapal mi się żółta kontrolka na desce od zawieszenia i po chwili sama gaśnie.
Co to może być??
46

maxx30gda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maxx30gda » 21 mar 2012, 13:42

Maiłem to samo a potem auto opadło mi zupełnie.Okazało się że kostki elektryczne nie przwodziły.To była pierdółka ale miałem niezłego stresa.
Audi Allroad 2.5 tdi 2002 , VW Phaeton 3.2 b+lpg 2002

Awatar użytkownika
superkto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: superkto » 24 mar 2012, 06:40

Dzięki Panowie
Już kiedyś miałe strzał przedniego miecha.

[ Dodano: 2012-03-28, 12:00 ]
maxx30gda pisze:Maiłem to samo a potem auto opadło mi zupełnie.Okazało się że kostki elektryczne nie przwodziły.To była pierdółka ale miałem niezłego stresa.
Podaj mi dokładniej z którymi kostakami miałeś problemy?

Dzięki
46

rudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: Sosnowiec

A6 C6 Allroad

Post autor: rudi » 31 mar 2012, 16:30

Zdarzyło się podczas ponad 20stopniowych mrozów że przód auta zwiesił się całkowicie ,od tego czasu problem nie powtarza się chociaż po uruchomieniu silnika kilka sekund pali się kontrolka poziomowania.Czy ktoś miał podobne zdarzenie.Drugie pytanie dotyczy namiarów na serwisu zawieszenia w promieniu 20km od Sosnowca poza daelerami oczywiście.

maxx30gda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maxx30gda » 31 mar 2012, 20:03

U mnie mechanik sprawdził i przeczyścił wszystkie kostki w okolicy kompresora i ogólnie tyłu auta.Po tej operacji kompresor zaczął pompować jak należy i wszystko wróciło do normy.
Audi Allroad 2.5 tdi 2002 , VW Phaeton 3.2 b+lpg 2002

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 14 sie 2015, 13:24

Gdzie znajduje sie ten przekaznik 643, bo nie moge go znalezc ?? mam rozebrana cala oslone pod kierownica i nie ma go tam

Obrazek

Obrazek
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 15 lis 2016, 16:31

Jak długo po wyłączeniu silnika zawieszenie w allroadzie c6 powinno utrzymywać ciśnienie (nie kucać)? Kilka godzin, kilka dni, kilka tygodni? U mnie już po nocy przód jest wyraźnie niżej. Po odpaleniu silnika podnosi się spowrotem. Tak ma być czy już coś puszcza? Dodam, że jestem nowym posiadaczem tego samochodu i nie wiem jak było wcześniej :-)
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 lis 2016, 17:15

photokom pisze:kilka tygodni?
Tak, nawet kilka tygodni.
photokom pisze:U mnie już po nocy przód jest wyraźnie niżej.
To oznacza że coś masz nie tak, jak najszybciej sprawdź czy masz szczelne miechy, jeśli są szczelne trzeba szukac dalej.
photokom pisze:Tak ma być czy już coś puszcza?
Absolutnie nie może tak byc.
photokom pisze:Dodam, że jestem nowym posiadaczem tego samochodu i nie wiem jak było wcześniej
Tym bardziej powinieneś dogłębnie zapoznac się z tym tematem z innego forum http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=75011



pzdr
Lektor.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 15 lis 2016, 17:59

Dzięki za odpowiedź. Jutro jak pogoda pozwoli to się tym zajmę i zobaczę gdzie jest nieszczelność
Dam znać jak coś znajdę
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 lis 2016, 18:04

Podnieś go na 3 - 4 poziom i wodą z mydłem popsikaj miechy, zobaczysz gdzie i jak bardzo się pieni, co oznacza dziury
Lektor.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 15 lis 2016, 22:09

Tak zrobię. Podejrzewam miechy przednie. Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem i dobre pół roku stało bez ciśnienia w pneumatyce zawieszenia. Pewnie gumy nieźle dostały w kość.

Czy ktoś z was rozbierał lub regenerował miechy w A6 C6? Jest sporo opisów w necie o miechach w C5 ale o C6 nie znalazłem praktycznie nic.

Czy ta guma - harmonijka łącząca górę i dół miecha jest tylko osłoną przeciwkurzową a pod nią jest druga grubsza guma? Czy tak jak w C5 jest to tylko jedna guma? Mam wrażenie że jest ona zbyt cienka by miała utrzymać te kilka bar ciśnienia. Jeśli jest tylko osłoną to trudno będzie wodą z mydłem wykryć nieszczelność w tej grubej gumie pod spodem.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 lis 2016, 22:12

W C6 nie wiem jak to wygląda niestety, <mysli>
Lektor.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 21 lut 2017, 15:20

Wygląda to tak:
Wczoraj po południu napompowałem zawieszenie do poziomu najwyżeszego - allroad. Potem w MMI ustawiłem jacking i towing mody na on. Jak się domyślam w tych modach sterownik nie wyrównuje poziomu zależnie od położenia poszczególnych kół a dokładniej ich czujników. Więc teoretycznie powietrze schodzi z poszczególnych miechów tylko przez nieszczelności w odpowiadającej mu części układu (miech, wąż idący do danego miecha lub zawór sterujący tym miechem.
Po całej nocy postoju (w sumie około 18 godzin) wyraźnie opadł prawy przód, nieco mniej lewy przód. Natomiast tył nie opadł lub opadł niezauważalnie.
Więc zgodnie z instrukcją zrobiłem sobie roztwór mydła w wodzie i zabrałem się za prawe przednie koło. Tak jak podejrzewałem ta gumowa harmonijka jest tylko osłoną przeciwkurzową - jest cieniutka i delikatna. Mocowana jest u góry opaską. Opaskę zdjąłem i gumę zsunąłem w dół. Moim oczom ukazała się konstrukcja. Okazuje się, że guma miecha znajduje się u góry między wewnętrznym i zewnętrznym cylindrem. Widać tylko sam jej dół i nie ma jak jej namoczyć tym płynem w tej pozycji. Trzeba będzie wyjąć cały miech na zewnątrz.
Natomiast zaskoczyła mnie jedna rzecz - miech wygląda na wygięty - wewnętrzny i zewnętrzny cylinder nie są współosiowo lecz na dole, od zewnętrznej strony (od strony błotnika) dolna krawędź zewnętrznego cylindra niemal dotyka do wewnętrznego. Guma w tym miejscu jest niemal całkiem ściśnięta, podczas gdy po przeciwległej stronie jest duża szpara między cylindrami i wyraźnie widać gumę. Dodam, że samochód nie jest po żadnym dzwonie - nie widać też żadnych uszkodzeń mechanicznych miecha z zewnątrz - żadnych śladów uderzenia itp. Wygląda to tak jakby góra miecha była przykręcona na sztywno do nadwozia (chyba tak ma być) natomiast dolny wahacz do którego przykręcona jest końcówka miecha był za długi i odciągał tą sztancę na zewnątrz. Oczywiście wahacz jest taki jak ma być i nic nie jest pokrzywione w zawieszeniu. Górne mocowanie miecha też wygląda prawidłowo.

[ Dodano: 2017-02-21, 15:20 ]
Przepraszam, że piszę post pod postem.

Wymieniłem prawy przedni miech. Samochód przestał opadać. Narazie najdłużej stał 4 dni i nie opad ani o centymetr. Jednak kiedyś zostawiłem go w położeniu "allroad" i przez noc opadł do poziomu "comfort". Stało się tak 2 razy. Jednak nie dzieje się tak za każdym razem. Czasem potrafi zostać na "allroad" kilka dni. Jeśli zostawię go go na "comfort" to nie opada. Czy to normalne zachiowanie? Wygląda to tak jakby sterownik sam opuszczał samochód do niższego poziomu upuszczając powietrze z miechów (słyszałem syk z zaworów).
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga