Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nie grzeje na wolnych obrotach. Nagrzewnica??

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Fontesen

[ A6 C5] Nie grzeje na wolnych obrotach. Nagrzewnica??

Post autor: Fontesen » 03 lut 2012, 00:07

Kurde, wzięło i się rozpier....
Panowie, na wolnych obrotach auto dmucha zimnym powietrzem. Dodam gazu na około 3 tys i jest ciepło. Nagrzewnica?? Co robić, jak na dworze -30 stopni. Doradźcie coś.

emil888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 lut 2012, 10:34
Lokalizacja: ciechanow

Post autor: emil888 » 03 lut 2012, 10:42

u mnie jest to samo i prawdopodobnie pompa wody

Awatar użytkownika
fedjoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:47
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: fedjoy » 03 lut 2012, 11:21

wcześniej w escorcie miałem podobną sytuację - powodem była cieknąca pompa wody i co chwilę spadek poziomu plynu chlodniczego. sprawdź czy Ci nie ubywa plynu, i czy nic nie cieknie pod autem.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 lut 2012, 13:01

emil888 pisze:u mnie jest to samo i prawdopodobnie pompa wody
tyle ze pompa byla.zmieniana wraz z rozrzadem. ptzejechane ze 20 tys. ew jak ja sprawdzic?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 lut 2012, 13:36

Na początek odpowietrz nagrzewnicę zgodnie z opisem z forum i sprawdź dokładnie poziom cieczy chłodzącej.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 lut 2012, 14:39

mwx pisze:Na początek odpowietrz nagrzewnicę zgodnie z opisem z forum i sprawdź dokładnie poziom cieczy chłodzącej.
Sprawdzone. Odpowietrzyłem układ chłodzenia, i dolałem do max-a. Nic się nei zmieniło.
na wolnych delikatnie ciepłe, dodam gazu do 2-3 tysi obrotów, to żar z nawiewów.

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 03 lut 2012, 15:59

miałem tak w B3 - na 99% pompa wody poszła i mieli tylko na wyższych obrotach

Pozdrawiam

P.S
musiała być złej jakości , może jakaś italiaĂąska <mysli>

polecam skf chyba tak się nazywa o ile dobrze pamiętam.
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 lut 2012, 16:30

Gotti pisze:miałem tak w B3 - na 99% pompa wody poszła i mieli tylko na wyższych obrotach

Pozdrawiam

P.S
musiała być złej jakości , może jakaś italiaĂąska <mysli>

polecam skf chyba tak się nazywa o ile dobrze pamiętam.
Dokłądnie kolego. Jak brałem to pamietam goscia co mówił zę to dobra włoska pompa. Nie pamietam nazwy.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 lut 2012, 18:58

Miałem podobne zjawisko jak zepsuł mi się zaworek sterujący przepływem gorącej wody do nagrzewnicy (rozerwała się gumka w środku), ale to było w Mercedesie z 1980roku :-P

Nie wiem gdzie i czy w ogóle w naszych samochodach są takie zaworki, ale jeśli są to moze da się je jakoś sprawdzić np. VAGiem.

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 03 lut 2012, 19:08

mwx pisze:Nie wiem gdzie i czy w ogóle w naszych samochodach są takie zaworki, ale jeśli są to moze da się je jakoś sprawdzić np. VAGiem.


Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w C4 jest zawór regulujący obiegiem płynu nagrzewnicy,niestety sprawdzić go vagiem się nie da <uoee>

Fontesen

Post autor: Fontesen » 05 lut 2012, 12:34

Mietek286 pisze:
mwx pisze:Nie wiem gdzie i czy w ogóle w naszych samochodach są takie zaworki, ale jeśli są to moze da się je jakoś sprawdzić np. VAGiem.


Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w C4 jest zawór regulujący obiegiem płynu nagrzewnicy,niestety sprawdzić go vagiem się nie da <uoee>
Gdzie go mniej więcej szukać??

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 05 lut 2012, 23:54

--RaDeK-- pisze:Gdzie go mniej więcej szukać??


Na podszybiu na wężu zasilania nagrzewnicy, tylko zielonego pojęcia nie mam czy w twoim modelu on występuje bo ja mam C4.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 06 lut 2012, 11:07

Mietek286 pisze:
--RaDeK-- pisze:Gdzie go mniej więcej szukać??


Na podszybiu na wężu zasilania nagrzewnicy, tylko zielonego pojęcia nie mam czy w twoim modelu on występuje bo ja mam C4.
w C5 zaraz między aku a tym czymś od hamulców są dwa węże jeden pod drugim od nagrzewnicy.

dziś byłem u mechanika bo właśnie mam ten sam problem jak jest tu opisany ale węże były ciepłe a w środku ledwo letnie powietrze mechanik powiedział że na 100% nagrzewnica i mówił że nagrzewnice nie są takie drogie tylko bardziej robocizna ale nie ma sensu zbytnio czyścić nagrzewnicy jeśli chce się samochodem jeździć bo potem może się raz dwa zrobić to samo albo jeszcze coś gorszego.

więc jeśli normalnie masz silnik nagrzany na 90stopni i przewody tam pod szybą będą gorące a w środku będzie leciało takie ledwo ciepłe to na 100% nagrzewnica.



Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Fontesen

Post autor: Fontesen » 06 lut 2012, 16:54

xpbit pisze:
Mietek286 pisze:
--RaDeK-- pisze:Gdzie go mniej więcej szukać??


Na podszybiu na wężu zasilania nagrzewnicy, tylko zielonego pojęcia nie mam czy w twoim modelu on występuje bo ja mam C4.
w C5 zaraz między aku a tym czymś od hamulców są dwa węże jeden pod drugim od nagrzewnicy.

dziś byłem u mechanika bo właśnie mam ten sam problem jak jest tu opisany ale węże były ciepłe a w środku ledwo letnie powietrze mechanik powiedział że na 100% nagrzewnica i mówił że nagrzewnice nie są takie drogie tylko bardziej robocizna ale nie ma sensu zbytnio czyścić nagrzewnicy jeśli chce się samochodem jeździć bo potem może się raz dwa zrobić to samo albo jeszcze coś gorszego.

więc jeśli normalnie masz silnik nagrzany na 90stopni i przewody tam pod szybą będą gorące a w środku będzie leciało takie ledwo ciepłe to na 100% nagrzewnica.



Pozdrawiam <rotfl>
Aj, u mnie to jest wogóle jakoś pogibane. Auto generalnie grzeje, ale nie aż tak dobrze. NA niskich obrotach słabo, jak dodam gazu bardzo dobrze. Ale... Cięzko mu się nagrzać do 90 stopni tzn nagrzewa się ale po długim czasie i od 70 stopni bardziej nagrzewa się na postoju niż podczas jazdy. I tu jest problem - termostat?? zmieniany było w tamtym roku na ori z salonu łącznie z pompą wody. Przewody sprawdzałem dzisiaj, ale niezbyt dokłądnie bo nie miałem zbytnio czasu, były ciepłe ale nie gorące a chyba powinnny skoro auto ma 90 stopni na blacie. Jutro jeszcze raz dokładnie wszystko posprawdzam, od samego początku czyli:
- Termostat tzn. jak się nagrzewa chłodnica.
- no i tą nagrzewnicę. Wydaje mi się że jak jest wszystko oki z termostatem i pompą, a nagrzewnica jest zapchana, to jeden wąż będzie bardziej ciepły niż drugi.

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 06 lut 2012, 20:45

--RaDeK--, Skoro auto nagrzewa się do temp roboczej silnika czyli 90 stopni i utrzymuję tę temperaturę tzn, że termostat jest ok.A jeśli chodzi o to, że długo się nagrzewa to przy tych mrozach to raczej normalne,moja audi też ciężko teraz łapie temperaturę.No i jeszcze zostaje kwestia przewodów do nagrzewnicy, jeśli nagrzewnica była by padnięta to jeden przewód(zasilanie) byłby gorący a drugi wąż (powrót) letni albo zimny.Jeśli obydwa są nie takie gorące jak powinny przy temp silnika 90 stopni to nie wiem może pompa nie domaga ? No ale niech się jeszcze inni wypowiedzą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga