[A6 C5] dziwne szumy(gwizdy)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
- Lokalizacja: Braintree/Lublin
[A6 C5] dziwne szumy(gwizdy)
witam mam od nie dawna audi a6 c5 2,4 b+lpg. problem moj polega na tym ze wraz ze zwiekszaniem sie obrotow slychac ciagly szum pod maska(jakby jakies powietrze) po stronie pasazera. przy niskich obrotach jest to bardzo slabo slyszalne, jedynie gdy podkrece go wyzej podczas jazdy to zaczyna sie nasilac i przy jednostajnej jezdzie np 3 tys ten szum jest ciągły i nieustaje. co to moze byc? katalizator, wydech??? spadków mocy chyba nie ma ale czasem przy gwaltownym przyspieszaniu na wyzszych obrotach ma jakby chwilke przestoju i ciagnie dalej,ale to nie zawsze tak. dodam jeszce ze na postoju przy odpalonym silniku jak zagladalem pod maske, jakby widac czasem leciutki dymek wlasnie od strony pasazera.
[ Dodano: 2011-04-05, 14:09 ]
a jedyny blad na vag to uboga mieszanka
[ Dodano: 2011-04-05, 14:09 ]
a jedyny blad na vag to uboga mieszanka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Ja też twierdze, że to wisko.daniel1997 pisze:Witam sprawdż czy wisko nie trzyma i wentylator nabiera prędkości wraz z obrotami silnika.To ten drugi wiatrak nie elektryczny kiedyś tak miałem w bmw e39 na dworze dawała odkłos pięcio litrowego silnika a było tylko 2.0.Pokręć nim na zimnym silniku sprawdź czy się lekko obraca
Kumpel tez miał podobny przypadek w bmw e34, pamietam jak po przyjezdzie próbował mi wkrecić, że zmienił silnik, a tak naprawde padło mu wisko i do tego wiatrak mu się rozleciał.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- lekarz12_18
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2009, 17:02
- Lokalizacja: Podlasie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
- Lokalizacja: Braintree/Lublin
ok sprawdze wisko w pierwszej kolejnosci, ale jezeli tu moze byc problem to nalezy wyminic wiatrak czy tam cos ze sterowaniem jego nie tak? oczywiscie nie mozecie tego zobaczyc ale jak myslicie. a uklad dolotowy i tak chce wymienic, wg was "sportowy"(stozek) zestaw K&N jest lepszy od normalnego zestawu?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Wisko jest to "sprzęgło" temperaturowe między wiatrakiem a silnikiem.RADZIO_x pisze:ok sprawdze wisko w pierwszej kolejnosci, ale jezeli tu moze byc problem to nalezy wyminic wiatrak czy tam cos ze sterowaniem jego nie tak? oczywiscie nie mozecie tego zobaczyc ale jak myslicie. a uklad dolotowy i tak chce wymienic, wg was "sportowy"(stozek) zestaw K&N jest lepszy od normalnego zestawu?
Działa na zasadzie bimetalu. Jak silnik jest zimny to wiatrak obraca się ledwo, ledwo, a jak się rozgrzeje zaczyna być sztywnie zespolone.
Sprawdź na zupełnie zimnym WYÂŁÂĄCZONYM silniku powinno być luźne. Jak będzie ciężko się obracał wiatrak to znaczy że wisko do wymiany. Wiatrak jest osobną częścią.
A jak dodasz gazu na postoju to też słyszysz szum w środku, tak? Bo piszesz głównie o wrażeniach słuchowych z jazdy.
A ten dymek od strony pasażera to ina historia i na forum są już memoriały na ten temat. Można napisać pracę doktorską prawie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
- Lokalizacja: Braintree/Lublin
na postoju slychac tylko ryk silnika a szumu nie slychac, stojac przy silniku takze nic nie slychac, albo wtedy silnik zaglusza albo nie wystepuje ten szum w tym momencie. jutro jeszce raz dokladnie poprobuje na roznych obrotach itp. tak dla pewnosci tu chodzi o ten wiatrak z lewej strony stojac przodem do silnika (nie jestem orłem w mechanice)
? co masz na mysli z tym dymkiem? jakies linki mozesz mi podeslac? moze ten dymek z nieszczelnosci wydechu i z tej niesczelnosci moze pochodzi ten szum? na dniach postara sie przyjsc znajomy mechanik i obejrzec cos sie tam dzieje, ale narazie sam sprawdze z tym wiatrakiem tak jak mowisz.
[ Dodano: 2011-04-07, 01:15 ]
oo i zapomnialem dodac ze na zimnym silniku jak wcisne gwaltownie gaz i puszcze to slychac przez chwile popiardywanie z wydechu

[ Dodano: 2011-04-07, 01:15 ]
oo i zapomnialem dodac ze na zimnym silniku jak wcisne gwaltownie gaz i puszcze to slychac przez chwile popiardywanie z wydechu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Wiatrak z lewej strony , ten mniejszy to wiatrak od klimy. On powinien się włączać tylko jak klima jest włączona.
Wisko jest przy tym głównym. Jak będzie zepsute to będzie się kręcić cały czas z takimi obrotami jak silnik i wtedy strasznie szumi. Efekt jest taki jakby wicher hulał pod maską, ale taki huragan
Dymek jak się pokazuje to pewnie i czuć trochę spalonym olejem w środku?
Tu masz wszystko chyba:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949.htm
Ale jak użyjesz szukajki znajdziesz pewnie 100 innych
Wisko jest przy tym głównym. Jak będzie zepsute to będzie się kręcić cały czas z takimi obrotami jak silnik i wtedy strasznie szumi. Efekt jest taki jakby wicher hulał pod maską, ale taki huragan

Dymek jak się pokazuje to pewnie i czuć trochę spalonym olejem w środku?
Tu masz wszystko chyba:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949.htm
Ale jak użyjesz szukajki znajdziesz pewnie 100 innych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
- Lokalizacja: Braintree/Lublin
a wiec tak na postoju sprawdzalem dzis to nie slychac tego szumu.. przy wylaczonym silniku wiatrak daje obracac sie w miare swobodnie ale bez przesady. po odpaleniu silnika kreci sie jak glupie ale chyba tak powinno byc. a co do tego dymku to tak czuc olej w srodku czasami;p a tez dodatkowo zauwazylem ze przy 100-120 na 5 biegu przy przyspieszaniu slychac takie dzwonienie z silnika ale to chyba juz inna bajka. napewno musze wezwac mechanika zeby sie temu wszystkiemu przyjzal dokladnie ale wszystkie rady i opnie mile widziane ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)