Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] dziwne szumy(gwizdy)

Silniki benzynowe
RADZIO_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
Lokalizacja: Braintree/Lublin

[A6 C5] dziwne szumy(gwizdy)

Post autor: RADZIO_x » 05 kwie 2011, 14:06

witam mam od nie dawna audi a6 c5 2,4 b+lpg. problem moj polega na tym ze wraz ze zwiekszaniem sie obrotow slychac ciagly szum pod maska(jakby jakies powietrze) po stronie pasazera. przy niskich obrotach jest to bardzo slabo slyszalne, jedynie gdy podkrece go wyzej podczas jazdy to zaczyna sie nasilac i przy jednostajnej jezdzie np 3 tys ten szum jest ciągły i nieustaje. co to moze byc? katalizator, wydech??? spadków mocy chyba nie ma ale czasem przy gwaltownym przyspieszaniu na wyzszych obrotach ma jakby chwilke przestoju i ciagnie dalej,ale to nie zawsze tak. dodam jeszce ze na postoju przy odpalonym silniku jak zagladalem pod maske, jakby widac czasem leciutki dymek wlasnie od strony pasazera.

[ Dodano: 2011-04-05, 14:09 ]
a jedyny blad na vag to uboga mieszanka

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 05 kwie 2011, 15:45

Obstawiam na wentylator,sprawdz czy nie pracuje cały czas.I wyłacz klimę moze pracować cały czas.

RADZIO_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
Lokalizacja: Braintree/Lublin

Post autor: RADZIO_x » 05 kwie 2011, 16:09

przy wylaczonej klimie nic sie nie zmienia, nasilenie szumu zalezy od nasilenia obrotów silnika, gdy zakrece go do duzych obrotow i puszcze gaz zalozmy przy 140km/h to samochod bedzie sie toczyl i szum bedzie malal wraz ze spadkiem obrotow to nie wiem czy moze to miec zwiazek z wentylatorem

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 05 kwie 2011, 16:40

może ciągnie Ci lewe powietrze przez jakąś nieszczelność do układu dolotowego powietrza.. Ty słyszysz syk a silnik ma za dużo tlenu w mieszankach i generuje błąd... to by było logiczne <mysli>
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 05 kwie 2011, 19:28

Witam sprawdż czy wisko nie trzyma i wentylator nabiera prędkości wraz z obrotami silnika.To ten drugi wiatrak nie elektryczny kiedyś tak miałem w bmw e39 na dworze dawała odkłos pięcio litrowego silnika a było tylko 2.0.Pokręć nim na zimnym silniku sprawdź czy się lekko obraca :]

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 05 kwie 2011, 20:36

daniel1997 pisze:Witam sprawdż czy wisko nie trzyma i wentylator nabiera prędkości wraz z obrotami silnika.To ten drugi wiatrak nie elektryczny kiedyś tak miałem w bmw e39 na dworze dawała odkłos pięcio litrowego silnika a było tylko 2.0.Pokręć nim na zimnym silniku sprawdź czy się lekko obraca :]
Ja też twierdze, że to wisko.
Kumpel tez miał podobny przypadek w bmw e34, pamietam jak po przyjezdzie próbował mi wkrecić, że zmienił silnik, a tak naprawde padło mu wisko i do tego wiatrak mu się rozleciał.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
lekarz12_18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2009, 17:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lekarz12_18 » 06 kwie 2011, 01:18

Ja też najpierw sprawdziłbym wiatrak. Jeżeli to nie on to szukaj nieszczelności bo może brać lewe powietrze ;) Sprawdź szczególne połączenie rury z przepływką, u mnie zawinęła się guma i też brał "lewiznę" ;)
Rzeki przepłynąłem, góry pokonałem, wjechałem na polską drogę - wahacz połamałem :-)

RADZIO_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
Lokalizacja: Braintree/Lublin

Post autor: RADZIO_x » 06 kwie 2011, 11:43

ok sprawdze wisko w pierwszej kolejnosci, ale jezeli tu moze byc problem to nalezy wyminic wiatrak czy tam cos ze sterowaniem jego nie tak? oczywiscie nie mozecie tego zobaczyc ale jak myslicie. a uklad dolotowy i tak chce wymienic, wg was "sportowy"(stozek) zestaw K&N jest lepszy od normalnego zestawu?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 kwie 2011, 13:10

Moze nieszczelnosc na wydechu i nie ma prawidlowrgo cisnienia w kolektorze wylotowym, to tez moze miec wplyw na zla prace silnika najbardziej jak bedzie dmuchac przed sonda i karalizatorem

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 06 kwie 2011, 21:28

RADZIO_x pisze:ok sprawdze wisko w pierwszej kolejnosci, ale jezeli tu moze byc problem to nalezy wyminic wiatrak czy tam cos ze sterowaniem jego nie tak? oczywiscie nie mozecie tego zobaczyc ale jak myslicie. a uklad dolotowy i tak chce wymienic, wg was "sportowy"(stozek) zestaw K&N jest lepszy od normalnego zestawu?
Wisko jest to "sprzęgło" temperaturowe między wiatrakiem a silnikiem.
Działa na zasadzie bimetalu. Jak silnik jest zimny to wiatrak obraca się ledwo, ledwo, a jak się rozgrzeje zaczyna być sztywnie zespolone.
Sprawdź na zupełnie zimnym WYÂŁÂĄCZONYM silniku powinno być luźne. Jak będzie ciężko się obracał wiatrak to znaczy że wisko do wymiany. Wiatrak jest osobną częścią.
A jak dodasz gazu na postoju to też słyszysz szum w środku, tak? Bo piszesz głównie o wrażeniach słuchowych z jazdy.

A ten dymek od strony pasażera to ina historia i na forum są już memoriały na ten temat. Można napisać pracę doktorską prawie <figielek>

RADZIO_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
Lokalizacja: Braintree/Lublin

Post autor: RADZIO_x » 07 kwie 2011, 01:13

na postoju slychac tylko ryk silnika a szumu nie slychac, stojac przy silniku takze nic nie slychac, albo wtedy silnik zaglusza albo nie wystepuje ten szum w tym momencie. jutro jeszce raz dokladnie poprobuje na roznych obrotach itp. tak dla pewnosci tu chodzi o ten wiatrak z lewej strony stojac przodem do silnika (nie jestem orłem w mechanice) :> ? co masz na mysli z tym dymkiem? jakies linki mozesz mi podeslac? moze ten dymek z nieszczelnosci wydechu i z tej niesczelnosci moze pochodzi ten szum? na dniach postara sie przyjsc znajomy mechanik i obejrzec cos sie tam dzieje, ale narazie sam sprawdze z tym wiatrakiem tak jak mowisz.

[ Dodano: 2011-04-07, 01:15 ]
oo i zapomnialem dodac ze na zimnym silniku jak wcisne gwaltownie gaz i puszcze to slychac przez chwile popiardywanie z wydechu

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 07 kwie 2011, 18:10

Wiatrak z lewej strony , ten mniejszy to wiatrak od klimy. On powinien się włączać tylko jak klima jest włączona.
Wisko jest przy tym głównym. Jak będzie zepsute to będzie się kręcić cały czas z takimi obrotami jak silnik i wtedy strasznie szumi. Efekt jest taki jakby wicher hulał pod maską, ale taki huragan <lol>
Dymek jak się pokazuje to pewnie i czuć trochę spalonym olejem w środku?
Tu masz wszystko chyba:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949.htm
Ale jak użyjesz szukajki znajdziesz pewnie 100 innych

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 07 kwie 2011, 18:34

Czyli chodzi o wiatrak z prawej strony stojąc przodem do silnika :) Ten duży. Zresztą, wyłączysz klimę, to tylko jeden będzie chodził :)

RADZIO_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2011, 13:54
Lokalizacja: Braintree/Lublin

Post autor: RADZIO_x » 08 kwie 2011, 01:56

a wiec tak na postoju sprawdzalem dzis to nie slychac tego szumu.. przy wylaczonym silniku wiatrak daje obracac sie w miare swobodnie ale bez przesady. po odpaleniu silnika kreci sie jak glupie ale chyba tak powinno byc. a co do tego dymku to tak czuc olej w srodku czasami;p a tez dodatkowo zauwazylem ze przy 100-120 na 5 biegu przy przyspieszaniu slychac takie dzwonienie z silnika ale to chyba juz inna bajka. napewno musze wezwac mechanika zeby sie temu wszystkiemu przyjzal dokladnie ale wszystkie rady i opnie mile widziane :]

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 kwie 2011, 16:37

RADZIO_x, Witam te dzwonienie jest słyszalne na biegu jałowym np jak dodajesz gazu i jak schodzi z obrotów jak tak to w jakim zakresie obrotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja