Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Jak sparawdzić silniczek krokowy?

Silniki benzynowe
swieca1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 26 lis 2010, 08:21
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C4] Jak sparawdzić silniczek krokowy?

Post autor: swieca1991 » 27 mar 2011, 20:57

Witam.
Jak w temacie. Czy ktoś wie w jaki sposób można sprawdzić silniczek krokowy? Czy pracuje tak jak powinien itp. itd.?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 kwie 2011, 21:40

Auto powinno równomiernie schodzić z obrotów i trzymać obroty biegu jałowego bez falowania.
Jeśli z tym nie ma problemu to silniczek krokowy raczej jest w porządku.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 12 kwie 2011, 17:02

Witam szanowne gorno.

Odnośnie silniczka krokowego, dzisiaj sprawdziłem u siebie bo coś mi słabo zapala ostatnio i tak mam zrobioną przejściówke ze starych kostek i podłączyłęm miernik i co ciekawe, jak mam odłączoną kostke ok krokowca napięcie w kostce jest 11.58V czyli ok, ale jak podłącze ją to jest jakieś 0,25V przy zpalaniu skacze tak 0,5-0,8V :( czyli chyba coś nie tak, wychodzi na to jakby silniczek krokowy miał za duży opór, czyżby był do wymiany? po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?

Awatar użytkownika
tomek maz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: tomek maz » 13 kwie 2011, 00:06

hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 13 kwie 2011, 08:52

tomek maz pisze:
hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
dzisiaj sprawdziłem po nocy, na zapłonie było 0,25V, przy odpalaniu skoczyło do 8,5V, auto zapaliła dzisiaj wzorowo na pracującym silniku jest na krokowcu 5,2V i po odpięciu wtyczki auto zaczyna kuleć po zapięciu stabilizuje się ale obroty są troche niższe, napięcie wtedy 0,25V, po zgaszeniu i zapleniu wszystko w normie na krokowym 5.2V, czyli wychodzi na to, że chyba wszsystko z nim jest OK, troche sie rozpisałem ale jak ktoś będzie miał problem może porównać sobie pomiary, dzięki i pzdr

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 kwie 2011, 21:36

tomek maz pisze:
hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
Jak nie pracuje???? jakieś nowe rzeczy.
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza na biegu jałowym gdy przepustnica jest zamknięta w silnikach z tradycyjna linką gazu.
Po odpuszczeniu pedału gazu przepustnica się zamyka więc bez powietrza silnik normalnie by zgasł, silniczek krokowy to nic innego jak obejście przepustnicy i działa i na zimnym i na ciepłym.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 13 kwie 2011, 21:47

fassi1 pisze:
tomek maz pisze:
hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
Jak nie pracuje???? jakieś nowe rzeczy.
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza na biegu jałowym gdy przepustnica jest zamknięta w silnikach z tradycyjna linką gazu.
Po odpuszczeniu pedału gazu przepustnica się zamyka więc bez powietrza silnik normalnie by zgasł, silniczek krokowy to nic innego jak obejście przepustnicy i działa i na zimnym i na ciepłym.
no własnie ja cały czas myślałem, że krokowiec otwiera się bardziej przy każdym zapalaniu auta, na ciepłym też pracuje bo jakieś napięcie wykazuje ale jest mniejsze bo jest mniej otwarty bo potrzebne jest mniej powietrza na ciepłym

PabloA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: PabloA6 » 19 kwie 2011, 12:40

Witam
A tak propo w którym miejscu się znajduje :|
(oczywiście w C4?)
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 19 kwie 2011, 12:53

PabloA6 pisze:Witam
A tak propo w którym miejscu się znajduje :|
(oczywiście w C4?)
zależy jaki silnik

PabloA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: PabloA6 » 20 kwie 2011, 10:55

silnik 2.6
kod silnika ABC
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos

daniiii22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Post autor: daniiii22 » 20 kwie 2011, 19:48

witam.

podpinam sie do tematu gdyz podejrzewam awarie silniczka krokowego u mnie w 2.0E
czemu tak sadze? na zilnym silniku chodzi idealnie, ale na cieplym jak zapale to albo ma 300-400obr albo gasnie ustepuje dopiero po przejechaniu kilkunastu metrow.

czy to wina silniczka, przepustnicy czy czujnika polozenia wału?
bede wdzieczny za pomoc bo to denerwujace
historia:

ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd

oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R

PabloA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: PabloA6 » 22 kwie 2011, 11:27

daniiii22 pisze:czy to wina silniczka, przepustnicy czy czujnika polozenia wału?
Prawdopodobnie wina czujnika położenia wału jak na ciepłym silniku ci obroty spadają
Ale przepustnice też możesz przeczyścić
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos

daniiii22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Post autor: daniiii22 » 25 kwie 2011, 20:41

jednak nie wina czujnika, ani przepustnicy (chociaz wyczysciłem)..
.. przy wymianie filtra pwoietrza odgielem gume ktora doprowadza powietrze z przepustnicy.. i ona pekla w jednym miejscu i to byl powod awarii.
nowa 600zl, uzywki szukam, bo zaklejenie tasma to dorana pomoc.

pozdrawiam
historia:

ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd

oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R

PabloA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: PabloA6 » 29 kwie 2011, 12:14

daniiii22 pisze:gume ktora doprowadza powietrze z przepustnicy.. i ona pekla w jednym miejscu i to byl powod awarii
Ciekawe <mysli>
a mam jedno pytanie tobie chodziło jazda na benzynie czy na gazu
ba z tego co wiem to samochód na benzynie czym więcej przepustnica dostaje powietrza tym samochód jest mocniejszy a na gazie znowu jest odwrotnie
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos

rprt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:25
Lokalizacja: Opole

Post autor: rprt » 27 maja 2011, 22:26

ja mam podobny problem. Rano gdy silnik jest zimny auto wskakuje na 1600 ~ 2000 tys obrotów a gdy sie rozgrzeje zlatuje na 400 lub gaśnie. Krokowca przemyłem a przepustnice wyczyściłem wiec co jeszcze może to być ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga