[A6 C4] Jak sparawdzić silniczek krokowy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 26 lis 2010, 08:21
- Lokalizacja: Gliwice
[A6 C4] Jak sparawdzić silniczek krokowy?
Witam.
Jak w temacie. Czy ktoś wie w jaki sposób można sprawdzić silniczek krokowy? Czy pracuje tak jak powinien itp. itd.?
Jak w temacie. Czy ktoś wie w jaki sposób można sprawdzić silniczek krokowy? Czy pracuje tak jak powinien itp. itd.?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.3 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
Witam szanowne gorno.
Odnośnie silniczka krokowego, dzisiaj sprawdziłem u siebie bo coś mi słabo zapala ostatnio i tak mam zrobioną przejściówke ze starych kostek i podłączyłęm miernik i co ciekawe, jak mam odłączoną kostke ok krokowca napięcie w kostce jest 11.58V czyli ok, ale jak podłącze ją to jest jakieś 0,25V przy zpalaniu skacze tak 0,5-0,8V
czyli chyba coś nie tak, wychodzi na to jakby silniczek krokowy miał za duży opór, czyżby był do wymiany? po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Odnośnie silniczka krokowego, dzisiaj sprawdziłem u siebie bo coś mi słabo zapala ostatnio i tak mam zrobioną przejściówke ze starych kostek i podłączyłęm miernik i co ciekawe, jak mam odłączoną kostke ok krokowca napięcie w kostce jest 11.58V czyli ok, ale jak podłącze ją to jest jakieś 0,25V przy zpalaniu skacze tak 0,5-0,8V

- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.3 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
dzisiaj sprawdziłem po nocy, na zapłonie było 0,25V, przy odpalaniu skoczyło do 8,5V, auto zapaliła dzisiaj wzorowo na pracującym silniku jest na krokowcu 5,2V i po odpięciu wtyczki auto zaczyna kuleć po zapięciu stabilizuje się ale obroty są troche niższe, napięcie wtedy 0,25V, po zgaszeniu i zapleniu wszystko w normie na krokowym 5.2V, czyli wychodzi na to, że chyba wszsystko z nim jest OK, troche sie rozpisałem ale jak ktoś będzie miał problem może porównać sobie pomiary, dzięki i pzdrtomek maz pisze:Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie pracuje???? jakieś nowe rzeczy.tomek maz pisze:Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza na biegu jałowym gdy przepustnica jest zamknięta w silnikach z tradycyjna linką gazu.
Po odpuszczeniu pedału gazu przepustnica się zamyka więc bez powietrza silnik normalnie by zgasł, silniczek krokowy to nic innego jak obejście przepustnicy i działa i na zimnym i na ciepłym.
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.3 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
no własnie ja cały czas myślałem, że krokowiec otwiera się bardziej przy każdym zapalaniu auta, na ciepłym też pracuje bo jakieś napięcie wykazuje ale jest mniejsze bo jest mniej otwarty bo potrzebne jest mniej powietrza na ciepłymfassi1 pisze:Jak nie pracuje???? jakieś nowe rzeczy.tomek maz pisze:Jeżeli odłączałeś na ciepłym silniku to tak powinno być,przecież na ciepłym krokowy już nie pracuje;-)hubos21 pisze:(...)po odpięciu na pracującym silniku zero reakcj?
Odłącz krokowy z rana gdy silnik jest zimny i wtedy spróbuj odpalić i będziesz wiedział.
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza na biegu jałowym gdy przepustnica jest zamknięta w silnikach z tradycyjna linką gazu.
Po odpuszczeniu pedału gazu przepustnica się zamyka więc bez powietrza silnik normalnie by zgasł, silniczek krokowy to nic innego jak obejście przepustnicy i działa i na zimnym i na ciepłym.
witam.
podpinam sie do tematu gdyz podejrzewam awarie silniczka krokowego u mnie w 2.0E
czemu tak sadze? na zilnym silniku chodzi idealnie, ale na cieplym jak zapale to albo ma 300-400obr albo gasnie ustepuje dopiero po przejechaniu kilkunastu metrow.
czy to wina silniczka, przepustnicy czy czujnika polozenia wału?
bede wdzieczny za pomoc bo to denerwujace
podpinam sie do tematu gdyz podejrzewam awarie silniczka krokowego u mnie w 2.0E
czemu tak sadze? na zilnym silniku chodzi idealnie, ale na cieplym jak zapale to albo ma 300-400obr albo gasnie ustepuje dopiero po przejechaniu kilkunastu metrow.
czy to wina silniczka, przepustnicy czy czujnika polozenia wału?
bede wdzieczny za pomoc bo to denerwujace
historia:
ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd
oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R
ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd
oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląskie
Prawdopodobnie wina czujnika położenia wału jak na ciepłym silniku ci obroty spadajądaniiii22 pisze:czy to wina silniczka, przepustnicy czy czujnika polozenia wału?
Ale przepustnice też możesz przeczyścić
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos
jednak nie wina czujnika, ani przepustnicy (chociaz wyczysciłem)..
.. przy wymianie filtra pwoietrza odgielem gume ktora doprowadza powietrze z przepustnicy.. i ona pekla w jednym miejscu i to byl powod awarii.
nowa 600zl, uzywki szukam, bo zaklejenie tasma to dorana pomoc.
pozdrawiam
.. przy wymianie filtra pwoietrza odgielem gume ktora doprowadza powietrze z przepustnicy.. i ona pekla w jednym miejscu i to byl powod awarii.
nowa 600zl, uzywki szukam, bo zaklejenie tasma to dorana pomoc.
pozdrawiam
historia:
ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd
oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R
ford fiesta 87
fiat cc 900 94
daewoo lanos 1.6 99
mazda 626 1.8 97
opel vectra 99 2.0dtis
vw golf 3 1.9 gtd
oooo Audi 100 C4 2.0e 115KM
SKODA 105L 1988R
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 maja 2009, 11:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląskie
Ciekawedaniiii22 pisze:gume ktora doprowadza powietrze z przepustnicy.. i ona pekla w jednym miejscu i to byl powod awarii

a mam jedno pytanie tobie chodziło jazda na benzynie czy na gazu
ba z tego co wiem to samochód na benzynie czym więcej przepustnica dostaje powietrza tym samochód jest mocniejszy a na gazie znowu jest odwrotnie
Był:
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos
Audi A6/C4/2.6l/limuzyna/95r/LPG+Sekwencja/Xenon-3000K
BMW318i/E30/1.8l/sport coupe/87r/LPG+Blos/Xenon-6000K
BMW535/E34/3.5l/sedan/M-POWER5/88r/LPG+Blos
BMW730/E32/3.0l/limuzyna/88r/LPG+Blos