Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] Wymiana 1/2 fis na pełny

Elektryka
mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

[A6 C5 2.4] Wymiana 1/2 fis na pełny

Post autor: mako1231 » 31 sty 2011, 21:52

Proszę o pomoc w zamontowaniu pełnego fis ja posiadam 1/2 fis i zieloną i niebieską kostkę w aucie brak tej szarej. Nie wiem skąd dociągnąć sygnały do szarej kostki.
Pozdrawiam Macie posiadam C5 99r 2.4 Benz

1. Licznik Kupiony
2. Manetka Jest

Co do kodowania to nie powinno być problemu.

Pozdrawiam Maciek !!!
Maciek

gre11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 28 gru 2007, 18:56
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gre11 » 04 lut 2011, 20:53

Wyprowadzenia szarej kostki:
Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych - samochody od modelu roku 2000

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, szare
1 - Przełącznik menu
2 - Przełącznik menu (out A)
3 - Przełącznik menu (out B)
4 - Przełącznik menu (Enter)
5 - Magistrala CAN High (wyświetlacz)
6 - Magistrala CAN Low (wyświetlacz)
7 - Niewykorzystane
8 - Niewykorzystane
9 - Niewykorzystane
10 - Niewykorzystane
11 - Uaktywnienie
12 - Clock
13 - Data
14 - ÂŚwiatło hamowania
15 - Poziom płynu do mycia
16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)
17 - Komputer samochodowy z lewej strony
18 - System informowania kierowcy z prawej strony
19 - System informowania kierowcy - Reset
20 - Zdalne wejście ogrzewania postojowego
21 - Przełączanie lato / zima
22 - Ogrzewanie postojowe włączone
23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji
24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji
25 - Gałąź przycisków systemu Telematik
26 - Niewykorzystane
27 - Niewykorzystane
28 - Niewykorzystane
29 - Niewykorzystane
30 - Niewykorzystane
31 - Niewykorzystane
32 - Niewykorzystane

mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

Post autor: mako1231 » 04 lut 2011, 23:06

Dziękuje.

No to teraz do akcji !!!
Maciek

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 05 lut 2011, 08:26

mako1231, postaram ci sie opisac jak to zrobiłem . Zciągamy kierownice zeby wymienic manetke . W tej co jest przycisk od przełączania komunikatów na fisie miałem tez wtyczke ze trerczącymi przewodami . Do tej wtyczki własnie przekłdamy przewody ze starej wtyczki . Kolorami , wyciągamy np, uciety niebieski i w to miesjce wkladamy niebieski ze starej itd , ( wtyczka fajnie sie rozkłada ) . jezeli luz przełozymy przewody ze starej do wtyczki nowej tej z przyciskiem powinno nam zostac chyba 3 alo 4 przewody wolne ( sterczące ) . Jestesmy na etapie podłączonej manetki . te własnie pozostałe przewody łączymy z przewodami wtyczki w zegarach - kolorami oczywiscie . i to cała filozofia łączenia manetki z zegarami . tymi własnie przewodami idzie sygnał SPALANIA i sygnał przełączania komunikatów na FISIE . u mnie na zegarach pokazały sie komunikaty po polączeniu kabli ( test hamulców , spalona żarówka , brak płynu spryskiwaczy ) . musiałem z pozostałych kabli z wtyczki znalezc odpowiedni przewód i połączyc go z masa . do kabla masy po kolei dotykałem pojedynczo przewody z kostki i obserwowałem wskazanie FISA . Znalazłem te trzy przewody ( odpowiedni przewód z masą i komunikat gasł ) , połączyłem na stałe z masa i zaizolowałem . Pozostałe przewody są od MENU , navi , RDS itd itp . ja kazdy osobno zaizolowałem zeby nie robiły spiącia i potem wszystkie związałem do kupy . Oczywiscie na samym początku pracy musiałem przekodowac zegary ( PIN ) i zakodowac kluczyki do nowych zegarów ( immo ) . Jak wszystkie kabelki pochowałem i poskręcałem kiere , osłony , zegary - test jazdy . po około 50 m włączył sie FIS . wskazania wszystkie - spalanie srednie i chwilowe , dystans kilometrów do przejechania na posiadnym paliwie , czas jazdy , srednia prędkosc . Zalałem ON do pełna i po 100 kilometrach zalałem sprawdzając ze wskazaniem na FISIE . Było ok . to własciwie wszystko . W razie pytan pisz .

mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

Post autor: mako1231 » 05 lut 2011, 14:30

OK.
Licznik przekodowałem i klucze wprogramowane tylko kontrolka od abs piszczy !!

Startuje od poniedziałku tylko kostkę szarą muszę kupić bo jej nie posiadam.
Dam znać jak postępy.

Dziękuję i Pozdrawiam
Maciek

Armani85

Post autor: Armani85 » 05 lut 2011, 18:38

Jaki koszt operacji?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 06 lut 2011, 09:35

mako1231,
ja na szrocie dostałem kostke szara od zegarów i ta kostke od manetki za 10 zł .

[ Dodano: 2011-02-06, 09:50 ]
Armani85,
mnie wyniosło 500 zł

mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

Post autor: mako1231 » 06 lut 2011, 11:28

Koszt ok 500zł.

W poniedziałek jadę na polowanie muszę zdobyć te kostki bo do pinów lutować to mi się nie chce.

Tylko jeszcze jedno pytanie a mianowicie nie wiem czego ten ABS piszczy i miga na czerwono. :-(
Maciek

czubasa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2010, 08:41
Lokalizacja: chojna

Post autor: czubasa » 08 lut 2011, 18:18

witam mam pytanie mam zamiar kupić zegary do mojej audi
u mnie jest licznik 1/2 fis i skrzynia manualna, no i tu jest pytanie czy będzie pasował licznik z pełnym fisem
licznik do Audi A6 C5 Allroad z silnikiem 2.5 TDI V6 multitronic.
Nr seryjny-4Z7920930GX

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 08 lut 2011, 18:29

czubasa,
jak masz zegary przedliftowe to zakładaj z pełnym FISem przedliftowe . Tak samo poliftowe . Nie wazne za masz np. 1.9 manual a zegary z 2.5 automat . Zegary przekodowac i Git .

czubasa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2010, 08:41
Lokalizacja: chojna

Post autor: czubasa » 09 lut 2011, 07:33

ok dzięki bardzo no to biorę się do roboty

[ Dodano: 2011-02-14, 23:37 ]
witam ma może ktoś siwą kaskę do licznika do sprzedania
bo w mojej miejscowość nikt niema
pozdrawiam

mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

Post autor: mako1231 » 23 lut 2011, 17:55

czubasa pisze:ok dzięki bardzo no to biorę się do roboty

[ Dodano: 2011-02-14, 23:37 ]
witam ma może ktoś siwą kaskę do licznika do sprzedania
bo w mojej miejscowość nikt niema
pozdrawiam

Kostkę zakupiłem w Audi 40zł.
Nie kupuj oryg. pinów tylko kup goldpiny żeńskie za grosze.

Pozdrawiam
Maciek

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 23 lut 2011, 21:07

mako1231,
zrobione ?

mako1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:07
Lokalizacja: Svelvik/Norwegia

Post autor: mako1231 » 23 lut 2011, 21:30

rafal100 pisze:mako1231,
zrobione ?
No u mnie tak !!
Jeszcze nie wiem czy wszystko śmiga, ale licznik przekodowany, klucze wczytane, dociągnięte nowe przewody te co się dało bo na dworze -22 stopnie to się nie da pracować, brakuje kontroli płynu spryskiwacza i kontroli świateł ale tymczasowo zwarłem do masy.
Czekam na pompę paliwa to będę mógł wyjechać aby ABS zgasł.

Dostawiłem jeszcze tempomat ale coś nie działa. To muszę sprawdzić bo nie wiem czemu

Pozdrawiam
Maciek

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 lut 2011, 09:58

mako1231 pisze:płynu spryskiwacza i kontroli świateł ale tymczasowo zwarłem do masy.
jezeli nie masz pompki w spryskach z czujnikiem braku płynu to zostaw przewód zmasowany tak jak zrobiłes , tak samo ze swiatłami .. Ja tak tez zrobiłem .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga