Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 02r AKE Q TIP] Sprzęgło się slizga???

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

[A6 C5 02r AKE Q TIP] Sprzęgło się slizga???

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 19:16

Witam.

Mam takie pytanko. Jezdze od pewnego czasu nowym autkiem z Tipem i zauwazylem ze na D gdy jade nie wazne na jakim biegu ok 1400obr dodaje gazu, obroty od razu rosna do 2600, auto powili przyspiesza i nie ruszajac nogi na gazie po chwili obroty spadaja i od razu rosna wraz ze znaczym przyspieszeniem auta. sytuacja zauwazalna wylacznie na D, jak przelacze na +/- lub na S nie ma takiego objawu.

czy to jest normalna sytuacja??
moze dodam ze na VAGu w ABS mam sporadyczny jeden blad 01119 - Gear Recognition Signal

Czy to moze miec cos wspolnego??

Bede wdzieczny za wasze uwagi

Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 19:26

jaki jest szacunkowy koszt takiego remontu??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 20:37

nie wiem czy to cos moze miec wspolnego ale jak dam mu troche po garach - w koncu trzeba czasami przedmuchac suszare, to temperatura oleju wzrasta do 100 stopni a nawet i troche wiecej. macie to samo??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 21:25

no wlasnie nie sprawdzalem a widzialem ze cos sie zaczynalo pocic na jednym uszczelniaczu.

bede musial to sprawdzic ale chyba podjade do warsztatu. w okolicy jest jeden sprawdzony to by mi postawili diagnoze

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 21:33

gdybym mial kanal badz podnosnik sam bym to zrobil ale niestety niczym nie dysponuje - jedynie najazdy ale tylko na jedna os i auto wtedy staloby nierowno wiec mija sie z celem :roll:

[ Dodano: 2011-01-16, 21:34 ]
a czy niski stan oleju tez moze byc przyczyna objawow podczas jazdy na D

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 21:43

a czy niski stan oleju tez moze byc przyczyna objawow podczas jazdy na D

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 16 sty 2011, 21:49

super - wielkie dzieki za informacje. nie wiem czy to bedzie akurat w tym tygodniu ale jak cos bede wiedzial wiecej to napewno dam znac :-P

pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 16 sty 2011, 22:31

ma_pok pisze:moze dodam ze na VAGu w ABS mam sporadyczny jeden blad 01119 - Gear Recognition Signal

Czy to moze miec cos wspolnego??
ten blad nie ma nic z tym wspolnego jezeli w skrzyni nie ma bledu <ok>
on nic nie znaczy i nic z nim nie zrobisz,bardzo czesty przypadek niewyjasnionego bledu bez pokrycia w sterowniku tiptronica(po prostu abs nie umie czasami zobaczyc na jakim biegu jest skrzynia) <ok>

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 20 sty 2011, 15:28

jeszcze nie zrobilem - nie mialem kiedy wybrac sie do mechanika :-(

moze jutro sie uda

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 21 sty 2011, 19:05

ma_pok, a na 1 i 2 jak auto przyśpiesza?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 21 sty 2011, 19:26

panowie chyba sprawa zalatwiona tzn. bylem w warsztacie w sprawie skrzyni. mechanik sie podpial, sprawdzil, przejechal sie i powiedzial ze skrzynia zachowuje sie calkiem niezle ale nieznacznie slizga sie na pierwszych biegach. sprawdzil olej i jest go w normie. okazalo sie ze nie ma wyciekow ze skrzyni (uffff) tylko za skrzynia na polaczeniu z walem na simeringu lekko sie poci ale bez tragedii.

wczoraj rozmawialem z kolega KUBAKiem i powiedzial ze mial taka sama sytuacje i przyczyna byla brudna przeplywka. przed chwila przeprowadzilem zabieg na mojej przeplywce. Po wymontowaniu okazalo sie ze zarowno siatka jak i sam czujnik sa okopcone. przyczyszcilem,oczywiscie bezdotykowo srodkami do czyszczenia w sprayu. po zamontowaniu zrobilem jazde probna i chyba jest lepiej <ok> <ok>

nie chce jeszcze zapeszac bo najgorzej zawsze bylo rano wiec poczekam z ostateczna diagnoza do porannej przejazdzki :mrgreen:

co do skrzyni to powiedzialem w warsztacie ze chcialbym wymienic olej, filtr i niezbedne uszczelki a mechanik na to zadal pytanie kiedy ostatni raz byl wymieniany olej. ja nie mam informacji zeby byl wymieniany kiedykolwiek i powiedzial ze jak nie byl jeszcze wymieniany i teraz go wymienimy razem z filtrem to na 95% za ok 10tys km padnie sprzeglo hydrokinetyczne. powiedzial ze mozna wymienic to teraz wszystko naraz albo czekac az beda jakies objawy mowiace o konczacym sie sprzegle - mocno slizgajacym sie i drganiach przy predkosci 60-90km/h

koszt takiej operacji czyli sprzeglo, filtr, olej, robota to ok 2500 - 2700 zł wiec w takiej sytuacji chyba jak narazie sie wstrzymam i poczekam jak sie sytuacja rozwinie. jak rano bedzie lepiej to znaczy ze skrzynia jest zdrowa tylko przeplywka ma wine.

A jaka jest wasza opinia o wymianie oleju w moim przypadku???

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 21 sty 2011, 20:51

Ja mam 300tys na budziku. Kupiłem brykę z przebiegiem 240tys. Olej nigdy nie wymieniany, bo co nie stoi w książce w serwisie nie robią. Za podobną poradą olałem sprawę - mój mechanik bardziej się martwił o ten blok sterujący w skrzyni niż o konwerter momentu, jest dużo bardziej wrażliwy...
Cóż, mam świadomość, że kiedyś coś się rozleci i spokojnie sobie zaczekam. Przy takim przebiegu nalanie czegoś co ma zgoła inne właściwości, choć jest tym samym olejem, tylko nowym zawsze wiąże się z ryzykiem. Poza tym w skrzyni automatycznej jest jeszcze więcej elementów ciernych niż w zwykłej skrzyni, które się zużywają. Moim zdaniem, czy będziesz wymieniać olej, czy nie i tak na tipie nie zrobisz pół miliona. Oczywiście poinformuję wszystkich tu na forum, co i kiedy się rozleciało. A co tam ... zrobię z mojej bryki królika doświadczalnego :)
Wiesz co możesz zrobić- spuścić kapkę oleju ze skrzyni i ocenić go wizualnie. Jeśli będzie przypominał olej z butli to możesz się pokusić o wymianę ... mój olej jest trochę przepracowany. Różnica w kolorze znaczna, pewnie we właściwościach jeszcze większa :)
Pozdrawiam i życzę wielu km bez remontu!

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 21 sty 2011, 23:30

tez tak mi sie wydaje. pojezdze i poobserwuje co sie bedzie dzialo <ok>

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 09:31

oli80, a miales informacje czy kiedykolwiek byl ten olej wymieniany??

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 sty 2011, 11:21

ma_pok pisze:zauwazylem ze na D gdy jade nie wazne na jakim biegu ok 1400obr dodaje gazu, obroty od razu rosna do 2600, auto powili przyspiesza i nie ruszajac nogi na gazie po chwili obroty spadaja i od razu rosna wraz ze znaczym przyspieszeniem auta. sytuacja zauwazalna wylacznie na D, jak przelacze na +/- lub na S nie ma takiego objawu.
Gdzieś tu na forum ktoś określił to zjawisko jako "półbieg".
Z punktu technicznego rozchodzi się o łagodne przekazanie momentu obrotowego poprzez konwerter na skrzynię na tym samym biegu (np. na IV) zamiast redukcji (np. na III). Podobno tak to zostało zaprogramowane. U siebie zaobserwowałem podobne zjawisko.
Takie coś dzieję się przy w miarę lekkim przyspieszaniu (gaz wcisnięty w ok. 25%). Zwróć uwagę że jak wciśniesz bardziej (np. na 50%) to wówczaś skrzynia zredukuje na niższy bieg i auto jakby wystrzela z procy :-) (obr.silnika zwiększą się z tych 2600 na jakies 3000).

Może mi się wydaje, ale ten efekt "półbiegu" jest mniej drastyczny (obr.tak nie wzrastają) po wymianie oleju ASB w moim samochodzie...

Konwerter można też zdiagnozować przy przyspieszaniu spod świateł -jeśli auto leniwie przyspiesza na wzrastających obr. tzn. coś jest nie tak...
Napisałeś że na Tipie i trybie S zjawisko "półbiegu" znika, więc powodów do obaw raczej nie ma.


W przeciwieństwie do niektórych przedmówców, uważam że wymiana statyczna (przy jakimkolwiek przebiegu) nie zaszkodzi -wręcz skrzynia będzie 'happy'. Nawet sobie nie zdajecie sprawy ile szlamu potrafi sie zgrmadzić wokół magnesów i w filtrze przez pierwsze 100K km.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 16:58 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga