[A6 C5 02r AKE Q TIP] Sprzęgło się slizga???
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
[A6 C5 02r AKE Q TIP] Sprzęgło się slizga???
Witam.
Mam takie pytanko. Jezdze od pewnego czasu nowym autkiem z Tipem i zauwazylem ze na D gdy jade nie wazne na jakim biegu ok 1400obr dodaje gazu, obroty od razu rosna do 2600, auto powili przyspiesza i nie ruszajac nogi na gazie po chwili obroty spadaja i od razu rosna wraz ze znaczym przyspieszeniem auta. sytuacja zauwazalna wylacznie na D, jak przelacze na +/- lub na S nie ma takiego objawu.
czy to jest normalna sytuacja??
moze dodam ze na VAGu w ABS mam sporadyczny jeden blad 01119 - Gear Recognition Signal
Czy to moze miec cos wspolnego??
Bede wdzieczny za wasze uwagi
Pozdrawiam
Maciek
Mam takie pytanko. Jezdze od pewnego czasu nowym autkiem z Tipem i zauwazylem ze na D gdy jade nie wazne na jakim biegu ok 1400obr dodaje gazu, obroty od razu rosna do 2600, auto powili przyspiesza i nie ruszajac nogi na gazie po chwili obroty spadaja i od razu rosna wraz ze znaczym przyspieszeniem auta. sytuacja zauwazalna wylacznie na D, jak przelacze na +/- lub na S nie ma takiego objawu.
czy to jest normalna sytuacja??
moze dodam ze na VAGu w ABS mam sporadyczny jeden blad 01119 - Gear Recognition Signal
Czy to moze miec cos wspolnego??
Bede wdzieczny za wasze uwagi
Pozdrawiam
Maciek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
ten blad nie ma nic z tym wspolnego jezeli w skrzyni nie ma bleduma_pok pisze:moze dodam ze na VAGu w ABS mam sporadyczny jeden blad 01119 - Gear Recognition Signal
Czy to moze miec cos wspolnego??
on nic nie znaczy i nic z nim nie zrobisz,bardzo czesty przypadek niewyjasnionego bledu bez pokrycia w sterowniku tiptronica(po prostu abs nie umie czasami zobaczyc na jakim biegu jest skrzynia)
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
panowie chyba sprawa zalatwiona tzn. bylem w warsztacie w sprawie skrzyni. mechanik sie podpial, sprawdzil, przejechal sie i powiedzial ze skrzynia zachowuje sie calkiem niezle ale nieznacznie slizga sie na pierwszych biegach. sprawdzil olej i jest go w normie. okazalo sie ze nie ma wyciekow ze skrzyni (uffff) tylko za skrzynia na polaczeniu z walem na simeringu lekko sie poci ale bez tragedii.
wczoraj rozmawialem z kolega KUBAKiem i powiedzial ze mial taka sama sytuacje i przyczyna byla brudna przeplywka. przed chwila przeprowadzilem zabieg na mojej przeplywce. Po wymontowaniu okazalo sie ze zarowno siatka jak i sam czujnik sa okopcone. przyczyszcilem,oczywiscie bezdotykowo srodkami do czyszczenia w sprayu. po zamontowaniu zrobilem jazde probna i chyba jest lepiej
nie chce jeszcze zapeszac bo najgorzej zawsze bylo rano wiec poczekam z ostateczna diagnoza do porannej przejazdzki :mrgreen:
co do skrzyni to powiedzialem w warsztacie ze chcialbym wymienic olej, filtr i niezbedne uszczelki a mechanik na to zadal pytanie kiedy ostatni raz byl wymieniany olej. ja nie mam informacji zeby byl wymieniany kiedykolwiek i powiedzial ze jak nie byl jeszcze wymieniany i teraz go wymienimy razem z filtrem to na 95% za ok 10tys km padnie sprzeglo hydrokinetyczne. powiedzial ze mozna wymienic to teraz wszystko naraz albo czekac az beda jakies objawy mowiace o konczacym sie sprzegle - mocno slizgajacym sie i drganiach przy predkosci 60-90km/h
koszt takiej operacji czyli sprzeglo, filtr, olej, robota to ok 2500 - 2700 zł wiec w takiej sytuacji chyba jak narazie sie wstrzymam i poczekam jak sie sytuacja rozwinie. jak rano bedzie lepiej to znaczy ze skrzynia jest zdrowa tylko przeplywka ma wine.
A jaka jest wasza opinia o wymianie oleju w moim przypadku???
wczoraj rozmawialem z kolega KUBAKiem i powiedzial ze mial taka sama sytuacje i przyczyna byla brudna przeplywka. przed chwila przeprowadzilem zabieg na mojej przeplywce. Po wymontowaniu okazalo sie ze zarowno siatka jak i sam czujnik sa okopcone. przyczyszcilem,oczywiscie bezdotykowo srodkami do czyszczenia w sprayu. po zamontowaniu zrobilem jazde probna i chyba jest lepiej
nie chce jeszcze zapeszac bo najgorzej zawsze bylo rano wiec poczekam z ostateczna diagnoza do porannej przejazdzki :mrgreen:
co do skrzyni to powiedzialem w warsztacie ze chcialbym wymienic olej, filtr i niezbedne uszczelki a mechanik na to zadal pytanie kiedy ostatni raz byl wymieniany olej. ja nie mam informacji zeby byl wymieniany kiedykolwiek i powiedzial ze jak nie byl jeszcze wymieniany i teraz go wymienimy razem z filtrem to na 95% za ok 10tys km padnie sprzeglo hydrokinetyczne. powiedzial ze mozna wymienic to teraz wszystko naraz albo czekac az beda jakies objawy mowiace o konczacym sie sprzegle - mocno slizgajacym sie i drganiach przy predkosci 60-90km/h
koszt takiej operacji czyli sprzeglo, filtr, olej, robota to ok 2500 - 2700 zł wiec w takiej sytuacji chyba jak narazie sie wstrzymam i poczekam jak sie sytuacja rozwinie. jak rano bedzie lepiej to znaczy ze skrzynia jest zdrowa tylko przeplywka ma wine.
A jaka jest wasza opinia o wymianie oleju w moim przypadku???
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Ja mam 300tys na budziku. Kupiłem brykę z przebiegiem 240tys. Olej nigdy nie wymieniany, bo co nie stoi w książce w serwisie nie robią. Za podobną poradą olałem sprawę - mój mechanik bardziej się martwił o ten blok sterujący w skrzyni niż o konwerter momentu, jest dużo bardziej wrażliwy...
Cóż, mam świadomość, że kiedyś coś się rozleci i spokojnie sobie zaczekam. Przy takim przebiegu nalanie czegoś co ma zgoła inne właściwości, choć jest tym samym olejem, tylko nowym zawsze wiąże się z ryzykiem. Poza tym w skrzyni automatycznej jest jeszcze więcej elementów ciernych niż w zwykłej skrzyni, które się zużywają. Moim zdaniem, czy będziesz wymieniać olej, czy nie i tak na tipie nie zrobisz pół miliona. Oczywiście poinformuję wszystkich tu na forum, co i kiedy się rozleciało. A co tam ... zrobię z mojej bryki królika doświadczalnego
Wiesz co możesz zrobić- spuścić kapkę oleju ze skrzyni i ocenić go wizualnie. Jeśli będzie przypominał olej z butli to możesz się pokusić o wymianę ... mój olej jest trochę przepracowany. Różnica w kolorze znaczna, pewnie we właściwościach jeszcze większa
Pozdrawiam i życzę wielu km bez remontu!
Cóż, mam świadomość, że kiedyś coś się rozleci i spokojnie sobie zaczekam. Przy takim przebiegu nalanie czegoś co ma zgoła inne właściwości, choć jest tym samym olejem, tylko nowym zawsze wiąże się z ryzykiem. Poza tym w skrzyni automatycznej jest jeszcze więcej elementów ciernych niż w zwykłej skrzyni, które się zużywają. Moim zdaniem, czy będziesz wymieniać olej, czy nie i tak na tipie nie zrobisz pół miliona. Oczywiście poinformuję wszystkich tu na forum, co i kiedy się rozleciało. A co tam ... zrobię z mojej bryki królika doświadczalnego
Wiesz co możesz zrobić- spuścić kapkę oleju ze skrzyni i ocenić go wizualnie. Jeśli będzie przypominał olej z butli to możesz się pokusić o wymianę ... mój olej jest trochę przepracowany. Różnica w kolorze znaczna, pewnie we właściwościach jeszcze większa
Pozdrawiam i życzę wielu km bez remontu!
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Gdzieś tu na forum ktoś określił to zjawisko jako "półbieg".ma_pok pisze:zauwazylem ze na D gdy jade nie wazne na jakim biegu ok 1400obr dodaje gazu, obroty od razu rosna do 2600, auto powili przyspiesza i nie ruszajac nogi na gazie po chwili obroty spadaja i od razu rosna wraz ze znaczym przyspieszeniem auta. sytuacja zauwazalna wylacznie na D, jak przelacze na +/- lub na S nie ma takiego objawu.
Z punktu technicznego rozchodzi się o łagodne przekazanie momentu obrotowego poprzez konwerter na skrzynię na tym samym biegu (np. na IV) zamiast redukcji (np. na III). Podobno tak to zostało zaprogramowane. U siebie zaobserwowałem podobne zjawisko.
Takie coś dzieję się przy w miarę lekkim przyspieszaniu (gaz wcisnięty w ok. 25%). Zwróć uwagę że jak wciśniesz bardziej (np. na 50%) to wówczaś skrzynia zredukuje na niższy bieg i auto jakby wystrzela z procy (obr.silnika zwiększą się z tych 2600 na jakies 3000).
Może mi się wydaje, ale ten efekt "półbiegu" jest mniej drastyczny (obr.tak nie wzrastają) po wymianie oleju ASB w moim samochodzie...
Konwerter można też zdiagnozować przy przyspieszaniu spod świateł -jeśli auto leniwie przyspiesza na wzrastających obr. tzn. coś jest nie tak...
Napisałeś że na Tipie i trybie S zjawisko "półbiegu" znika, więc powodów do obaw raczej nie ma.
W przeciwieństwie do niektórych przedmówców, uważam że wymiana statyczna (przy jakimkolwiek przebiegu) nie zaszkodzi -wręcz skrzynia będzie 'happy'. Nawet sobie nie zdajecie sprawy ile szlamu potrafi sie zgrmadzić wokół magnesów i w filtrze przez pierwsze 100K km.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 16:58 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.