Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.5 TDi AFB] Czy jest możliwe przymarznięcie Turbiny?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

[A6 2.5 TDi AFB] Czy jest możliwe przymarznięcie Turbiny?

Post autor: djart » 05 gru 2010, 16:33

Witam.
Zastanawiam się czy jest możliwe Przymarznięcie turbo, czy po prostu "padło". Wczoraj wszystko było ok, auto przez cały dzień jeździło normalnie, kobita była w szkole, odwiedziliśmy znajomych, odprowadziłem auto na parking, żeby wrócić i się rozgrzać kilkoma 50kami :) wszystko było ok, pracowało jak należy. Dziś koło 15 odpaliłem auto na zakupy i nie załączyła się turbina... zanim silnik złapał trochę ciepła, kopcił mi na jasno niebiesko... jak się rozgrzał nie było kopcenia, ale turbo dalej nie działa... teraz to zamulony powolniak, który na 2ce max 60... max V okolo 90 km/h... Nie wiem co sie stało, czy łopatki przymarzły... czy mogła paść... Czekam na opinie.
Artur

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 gru 2010, 17:43

Podłącz auto od VAG'a i zobacz czy w sterowniku silnika są błędy. Podobne objawy daje padnięty czujnik G71 oraz przepływomierz. Przerabiałem oba przypadki.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 05 gru 2010, 18:08

Witam.przyłączę się do tematu bo mam podobny objaw z tym że u mnie wygląda to tak -auto stoi pod chmurką w nocy duży mróz odpalam rano silnik chodzi dziwnie cicho jak dodam gazu nie słychać charakterystycznego odgłosu grzechotnika ruszam nie ma mocy,ledwo się toczy turbina nie działa po ujechaniu ok.200-300 metrów wszystko wraca do normy.dzieje się tak tylko jak jest duży mróz,zeszłej zimy tak się nie działo.czy ktoś miał podobne problemy albo wie czy to coś poważnego?pzdr.

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 06 gru 2010, 04:36

Hymm. Z ciekawości wsiadłem wieczorkiem na małe kółko i co stwierdziłem... Na "P", czyli postoju, gdy dodaję gazu, auto wkręca się normalnie na obroty, z tym że przy około 3000 obr czuję wibrację od silnika i w tym momencie zaczyna dymic z wydechu. Gdy ruszę czuję normalną moc na niskich obrotach, tak do 2000 może troszkę więcej obr, powyżej auto nie chce iść, nie wkręca się na obroty i troszkę dziwnie pracuje... jakby rzęził silnik... ale nie kopci!! Po prostu nie wkręca się na obroty. Co do turbo, moja kobita twierdzi, że słyszy delikatny świst turbiny przy przyspieszaniu, po wyłączeniu radia i nawiewów wydaję mi się że też słyszałem... ale może to złudzenie... Nie wiem co to... Już raz mi turbo padło i efekt był taki że auto nie szło od samego dołu a i kupa dymu była za mną... bo olej z turbo dostawał się do komory spalania a teraz nie wiem. Przepływkę mam na 90% dobrą bo wymieniałem w lato na bosha, a czujnik g71 nie wiem co to i do czego, poszukam.
Artur

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 06 gru 2010, 16:08

a nie lepiej zalogować statycznie ? :roll: po co gdybać jak można wykluczyć praktycznie wszystkie w/w elementy(podejrzenia) na podstawie danych z logowania...

A na mrozie to ja bym proponował nie kręcić i gmerać przy zaworkach w okolicy kolanek gumowych, materiał na minusie lubi pękać :-P przekonałem się o tym rok temu jak ukręciłem śrubę przelewu i ułamałem wylot w zaworku N75 przy normalnej wymianie :evil:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 20:13

kolego a sprobuj poprostu sciagnac wtyczke z przeplywki i sie przejechac. zobacz czy bedzie jakas roznica. to Cie nic nie bedzie kosztowac a przynajmniej jedna rzecz wyeliminujesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga