Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Tragiczne hamulce z 200 km/h do 0

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[A6 C5] Tragiczne hamulce z 200 km/h do 0

Post autor: tomciar » 05 sie 2010, 20:40

Witajcie, przejrzałem forum pod kątem mojego problemu ale nic nie ma. Rok temu po zakupie samochodu wracając do domu podczas hamowania czułem wyraźne bicie na kierownicy. Handlarz stwierdził że auto długo stało i to zniknie. Potem w domu obejrzałem tarcze i klocki - jak nowe. Po jakichś 2000 km bicie ustąpiło, hamulce ok, i tak jeżdżę do dziś. Problem pojawia się przy hamowaniu z dużych prędkości - np. przy 200 deptam na hamulec, chwilę hamuje i koniec, pedał twardy, kierownica zaczyna lekko bić, nie ma szans na zblokowanie koła (np. żeby ABS zadziałał) - słowem lekki stres wyhamować. Po chwili (chyba jak hamulce wystygną) są już żyleta - ale tylko z małych prędkości. Jak się znowu rozpędzę to samo - dym z kół a nie hamuje. Co tu jest winne? (tarcze nowe przód i tył, wymieniane w ASO, jest w historii samochodu, klocki grube, równo zużyte).
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 20:41 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 05 sie 2010, 21:05

może trza zaciski przeczyścić i powymieniać gumki koszt 60zł
zgadywać trudno

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 05 sie 2010, 21:12

Gdzieś na forum wyczytałem że takie objawy pojawiają się jak "przypali się klocki" - czyli od początku przegrzane klocki
syper pisze:może trza zaciski przeczyścić i powymieniać gumki koszt 60zł
zgadywać trudno
Zgadza się dlatego najpierw pytam bo może już ktoś miał podobny problem, jadę się przejechać jeszcze raz.

[ Dodano: 2010-08-05, 22:00 ]
EDIT:

Skatowałem samochód :mrgreen: i wnioski mam następujące: u mnie problemy występują tylko przy PIERWSZYM hamowaniu z dużych prędkości - potem wszystko jest ok, wielokrotne hamowanie z pedałem wciśniętym na max-a nie powoduje żadnych dolegliwości, hamulce blokują koła aż zadziała ABS, żadnego bicia tarcz. I piękny zapach gorących kół hehe. Wygląda na to że po jakimś czasie na klockach tworzy się jakiś nalot czy coś co powoduję że pierwsze awaryjne hamowanie jest kiepskie. No nic, dojeżdzę te klocki a potem się sprawdzi inne. A swoją drogą zatrzymanie A6 z 200 do 0 to nie jest taka prosta sprawa :shock:

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 05 sie 2010, 22:03

Raczej to nic nadzwyczajnego, że gdy hamujesz z 200km/h do 0 w pewnym momencie skuteczność hamulców spada drastycznie.

Powód to masa auta, 1,5 tony rozpędzone do 200km/h, które chcesz następnie wyhamować jak najszybciej do zera.... ok, ale klocki hamulcowe nagrzewają się do bardzo wysokiej temp, jak i również tarcze hamulcowe, które to niestety, (jak z resztą prawie wszystko) gdzieś ma swój kres. Alternatywą są hamulce ceramiczne ale to raczej w topowym RS6 za dużą dopłatą <ok>

Płyn hamulcowy także ma swoją temp wrzenia, po jej osiagnięciu traci swoje włąściwości.

Poniżej zdjęcie tarczy hamulcowej w zwykłym Audi 80 B4 2,0E, które to hamowało z okolo 160 km/h do zera (kołpaki z przodu zdeformowały się, masa dymu z klocków hamulcowych, i oczywiście w pewnym momencie hamulce przestały praktycznie hamować)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jak widać tarcza rozgrzana do czerwoności i chyba właśnie wtedy hamulce mówią pa pa :-( dusisz z całej sily na pedał a auto przestaje zwalniać :roll:
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 05 sie 2010, 22:32

eneron, wszystko co napisałeś ma sens - tylko że po tym pierwszym kiepskim hamowaniu każde następne było już ok (w sensie że hamuje, nie bije kołami). Z racji wykonywanego zawodu czasami testuje tez nowe samochody i nie raz są jazdy testowe polegające na awaryjnym hamowaniu i taki samochód katowany cały dzień opony ma do wyrzucenia ale hamulce działają bezbłędnie. I uważam że hamulce to jest jedna z najważniejszych rzeczy w samochodzie i nie mogą one być zaprojektowane tak ze odmawiają posłuszeństwa przy awaryjnym hamowaniu.

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 05 sie 2010, 23:34

witam,ja mialem tak z 100-110 hamowalo dobrze ale juz 180-200 pojawialy sie wibracje i hamowanie czasami muslialem rozkladac na 2 razy tarcze byly niby ok klocki tez,wymienilem na nowe tarcze i klocki i problem ustapil.dodam ze wewnetrzne klocki byly znacznie bardziej zurzyte,praktycznie juz nie bylo a zewnetrzne byly w b.dobrym stanie

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 06 sie 2010, 00:10

Na forum pisano o przypadkach drzenia kierownicy przez tarcze mimo nowych tarcz i klockow takze moze jednak tutaj lezy problem.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 11:33 przez klezmer, łącznie zmieniany 1 raz.

darek_s6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 sty 2009, 00:00
Lokalizacja: ZAMOSC

Rada na dobre hamowanie.

Post autor: darek_s6 » 06 sie 2010, 08:46

Jak chcesz miec dobre hamulce to zrob tak ja

link: a6-c5-25-q-akn-hamulce-porsche-vt21825. ... t=darek_s6

Teraz hamuje bez potrzeby myslenia czy hamulce sie pala.
Hamulce hamuja bez wibracji z dowolnej predkosci czy o 170 180 czy 240 km/h
Fakt ludzie ktorzy widza jak sie zatrzymyje i z hamulcow leci dym mowia ze mi sie samochod pali a ja jade dalej po odpowiedzi ze to tylko hamulce

Oczywiscie takie wyczyny po odpowiednim ulozeniu sie tarcz i klockow. <ok> <ok> <ok>

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 06 sie 2010, 20:43

tolondo, na jakie tarcze i kocki zmieniłeś?

EDIT: Zamykając wątek napisze że zmieniłem klocki na ATE, przejechałem 1000 km, hamulce brzytwa, zero bicia kół. Poprzednie klocki były zeszklone i miejscami popękane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga