Witam :mrgreen: znalazłem ostatnio na pewnym forum instrukcję jak sprawdzić sprawnosć zaworków n75 i n18.(silnik 1.9 110km)
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź jednego z użytkowników
"Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC;
jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu powietrza przez króciec VAC powinien być tylko swobodny przepływ pomiędzy VAC a ATM (przy zatkanym palcem króćcu OUT) - jeśli tak jest to N75 jest sprawny a jeśli nie to albo jest zabrudzony wewnątrz albo uszkodzony elektrycznie - pomiar rezystancji przy sprawnej cewce pomiędzy pinami N75 powinien się zawierać w zakresie 14-20 Ω."
Powiem wam zrobiłem test na 3ech zaworkach.Po podaniu napięci ani jeden nie zachował się tak jak w opisie, tzn nie było przepływu pomiędzy VAC a ATM. :-?..Dodam że tłoczki pracowały po podaniu napięcia.
I teraz nasuwa się pytanie czy opis działania zaworków jest prawidłowy

, czy krótko mówiąc mam niesprawne zaworki?