Witam
Zrobiłem szybki test zaworków.
W zaworze n18 czarnym gdy dmucham do wlotu nr 1 na górze to powietrze wylatuje nr 2 środokowym(słabo wylatuje ), oraz odwrotnie gdy dmucham do nr 2 środkowego to wylatuje nr 1 górnym (tu wylatuje troszke lepiej)
Natomiast w zaworze n75 białym gdy dmucham do nr 1 górnego do wylatuje dobrze w nr 2 środkowym,lecz gdy dmucham do nr 2 środkowego to wylatuje nr 3 na samym dole (bardzo dobrze wylatuje powietrze)
Moje pytanie czy tak ma być? czy któryś zawór jest popsuty
[A6 C5 2001 2.5 180KM AKE] n75 vs n18 sprawność zaworów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
kolego ja zrobilem taki test:
sciagnalem pokrywe silnika, druga osoba odpala silnik i ja patrzalem jak pracuje sztanga od gruszki. u mnie sztanga wchodzila tak na 2/3 plynnie a pozniej krotkimi skokami podciala do gory. diagnoza: albo przytarte (zabrudzone) lopatki w turbo albo N75 walniety.
Najlepszym sposobem jest podmiana zaworkow od kogos i zobaczyc jak pracuje i jak sie jezdzi. u mnie byl uszkodzony zaworek i kupilem odrazu N75 i N18 uzywane za 100 komplet.
Jedna uwaga - jak podmienisz zaworki to nie patrz na pierwsze odpalanie poniewaz pompa VACUM musi wypelnic uklad podcisnieniowy wiec trzeba go zgasic i odpalic jeszcze raz. Przy drugiej probie powinno byc wszystko OK.
Zycze powodzenia
sciagnalem pokrywe silnika, druga osoba odpala silnik i ja patrzalem jak pracuje sztanga od gruszki. u mnie sztanga wchodzila tak na 2/3 plynnie a pozniej krotkimi skokami podciala do gory. diagnoza: albo przytarte (zabrudzone) lopatki w turbo albo N75 walniety.
Najlepszym sposobem jest podmiana zaworkow od kogos i zobaczyc jak pracuje i jak sie jezdzi. u mnie byl uszkodzony zaworek i kupilem odrazu N75 i N18 uzywane za 100 komplet.
Jedna uwaga - jak podmienisz zaworki to nie patrz na pierwsze odpalanie poniewaz pompa VACUM musi wypelnic uklad podcisnieniowy wiec trzeba go zgasic i odpalic jeszcze raz. Przy drugiej probie powinno byc wszystko OK.
Zycze powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
dziś na włączonym silniku patrzylem na sztange i podczas dodawania gazu gdzies do 3tys obr to widac było ruch sztangi, według logów mam martwy egr, a więc myślę że zawór n18 do wymiany
W linkach umieszczam zdjęcia n18 i n75, jeden firmy audi a drugi renault :shock:
czy widział ktoś kiedyś coś podobnego? :-?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0af ... 67d0a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dc ... c6ec4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/524 ... 98e8b.html
[ Dodano: 2010-06-21, 13:13 ]
zamieniłem zaworki sztanga na turbo sie nie podnosiła, a poza tym nic się nie zmieniło.
Ogólnie nie ma podciśnienia pomiędzy n18 a EGR, zdjąłem wąż i nic nie ciągnęło.
Z tego chyba wynika że muszę załatwić n18 na zamianę i sprawdzić czy będzie działało.
Czy byłby ktoś pomocny z okolic Radomia?
W linkach umieszczam zdjęcia n18 i n75, jeden firmy audi a drugi renault :shock:
czy widział ktoś kiedyś coś podobnego? :-?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0af ... 67d0a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dc ... c6ec4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/524 ... 98e8b.html
[ Dodano: 2010-06-21, 13:13 ]
zamieniłem zaworki sztanga na turbo sie nie podnosiła, a poza tym nic się nie zmieniło.
Ogólnie nie ma podciśnienia pomiędzy n18 a EGR, zdjąłem wąż i nic nie ciągnęło.
Z tego chyba wynika że muszę załatwić n18 na zamianę i sprawdzić czy będzie działało.
Czy byłby ktoś pomocny z okolic Radomia?
krolikkuba
Witam :mrgreen: znalazłem ostatnio na pewnym forum instrukcję jak sprawdzić sprawnosć zaworków n75 i n18.(silnik 1.9 110km)
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź jednego z użytkowników
"Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC;
jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu powietrza przez króciec VAC powinien być tylko swobodny przepływ pomiędzy VAC a ATM (przy zatkanym palcem króćcu OUT) - jeśli tak jest to N75 jest sprawny a jeśli nie to albo jest zabrudzony wewnątrz albo uszkodzony elektrycznie - pomiar rezystancji przy sprawnej cewce pomiędzy pinami N75 powinien się zawierać w zakresie 14-20 Ω."
Powiem wam zrobiłem test na 3ech zaworkach.Po podaniu napięci ani jeden nie zachował się tak jak w opisie, tzn nie było przepływu pomiędzy VAC a ATM. :-?..Dodam że tłoczki pracowały po podaniu napięcia.
I teraz nasuwa się pytanie czy opis działania zaworków jest prawidłowy , czy krótko mówiąc mam niesprawne zaworki?
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź jednego z użytkowników
"Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC;
jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu powietrza przez króciec VAC powinien być tylko swobodny przepływ pomiędzy VAC a ATM (przy zatkanym palcem króćcu OUT) - jeśli tak jest to N75 jest sprawny a jeśli nie to albo jest zabrudzony wewnątrz albo uszkodzony elektrycznie - pomiar rezystancji przy sprawnej cewce pomiędzy pinami N75 powinien się zawierać w zakresie 14-20 Ω."
Powiem wam zrobiłem test na 3ech zaworkach.Po podaniu napięci ani jeden nie zachował się tak jak w opisie, tzn nie było przepływu pomiędzy VAC a ATM. :-?..Dodam że tłoczki pracowały po podaniu napięcia.
I teraz nasuwa się pytanie czy opis działania zaworków jest prawidłowy , czy krótko mówiąc mam niesprawne zaworki?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga