Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Pas Bezpieczeństwa Nie ÂŁączy !!!

Wnętrze
dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

[A6 C6] Pas Bezpieczeństwa Nie ÂŁączy !!!

Post autor: dankan » 10 cze 2010, 19:00

Jak jadę to co chwilę mi pokazuje ze mam nie zapięty pas chodź mam do zapiętego dociskam i nie pika z za chwile znowu to samo sygnalizuje ze niezapięty wygląda na krańcówkę w zapięciu pasa , rozbierał ktoś to ?
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 cze 2010, 19:10

dankan,
sprawdz kostke pod siedzeniem
z tego co sie orientuje, sama obudowa koncowki pasa to dosc przesrana sprawa.. ale wiecej nie powiem, bo nigdy nie robieralem..

popatrze na hali, czy maja jakies z C6 po crash testach, moze cos sie dowiem ciekawego:)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 10 cze 2010, 21:46

Dobra jutro wymontuje fotel .
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 cze 2010, 15:09

dankan,
spojrzalem dzis na fotele jakie u nas sa.
wyglada na to, ze:

sama obudowa pasa, jest na zatrzaski.. srubowkret i spobuj podwarzyc obie polowki plastiku
ale
uwazaj, bo moze sie okazac, ze cos ci wypadnie z mechanizmu tam.. i wtedy ciezko bedzie zlozyc..:((((

od pasa ida w przewodzie dwie nitki: Zielona i Brazowa, dalej do kostki pod siedzeniem,

nie wiem, czy bedziesz musial wykrecic fotel.

zeby samo mocowanie pasa wykrecic, bedziesz potrzebowal z tego co widzialem, jest sruba z lbem Torx!

nie jestem pewien, czy przypadkiem nie uda sie odkrecic samego mocowania siegajac pod fotel, od tylnej strony.

nie wiem, bo u nas siedzenia byly luzem na crash hali, wiec mogo byc inaczej w prototypach.

powodzenia:)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 11 cze 2010, 16:04

Wiec tak
Fotel wykręciłem położyłem na bok rozpoiłem kostkę od pasa pod fotelem wsadziłem miernik ustawiłem na zwarcie i piszczy a jak wpinam pas nie piszczy i jak ruszam i che "wyrwać" tez nie piszczy wiec skąd więc ten komunikat ze pas niezapięty dziwne?
Na wszelki prysnąłem od styków w pas sprejem zobaczę dziś jak będę jechał czy zacznie znowu piszczeć.

[ Dodano: 2010-06-11, 19:25 ]
No i "d....pa" dalej pika ze nie zapięty muszę przyciskać albo bardzo mocno odciągać musiało coś w środku się popsuć;/

[ Dodano: 2010-06-12, 11:12 ]
Dobra było nie było odłączam kostkę pod fotelem i będę miał spokój,znajdę nowe mocowanie pasa to wymienię tego nie będę rozbierać bo w ogóle się rozleci i będzie bez pasa ;/ działającego ;(
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 27 kwie 2012, 15:58

Mam ten sam problem. Czy ktoś byłby wstanie dodać foto, którą kostkę pod siedzeniem trzeba odłączyć, żeby nie było całkowicie sygnalizacji odpiętego pasa ?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 27 kwie 2012, 16:14

Obrazek

Tomecki

Post autor: Tomecki » 29 kwie 2012, 15:46

Może trochę naiwne pytanie, ale czy nie wozisz przypadkiem czegoś na fotelu pasażera? Poza żoną oczywiście ;) Miałem podobnie, też mi w czasie jazdy pikało co jakiś czas. Chwilę mi zajęło, zanim się zorientowałem że butelka na zakrętach lata po fotelu pasażera i "nadusza" czujnik :)

binek4231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 16 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: binek4231 » 03 maja 2012, 20:58

mam taki sam problem moze ktos wie jak usunac ten problem bez odlanczania kostki na stale

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 maja 2012, 21:08

Wymienić zapięcie pasa ;)

binek4231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 16 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: binek4231 » 03 maja 2012, 21:10

Tylko taka opcja zostaje????

swistak_gp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 sty 2012, 14:47
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: swistak_gp » 13 lip 2012, 00:32

Problem rozwiązany. Procedura:

- odkręcamy cztery śruby mocujące fotel do podłogi,
- odchylamy i zdejmujemy w podłodze plastikowy dekielek osłaniający trzy wtyczki od fotela,
- odłączamy te trzy wtyczki bo inaczej nie odchylimy fotela na tyle żeby mieć dostęp do śruby mocującej uchwyt pasa,
- odchylamy fotel i odkręcamy popielatą śrube mocującą uchwyt pasa,
- odłaczamy wtyczkę z przewodem od czujnika zapięcia (przy prawej płozie fotela w połowie).
Możemy iść z zaczepem na warsztat.
I teraz:
- zaczep z mechanizmem zapięcia jest klejony wiec płaskim wkrętakiem wyłamujemy w czterech rogach sklejone połówki (trzeba użyć siły ale z czuciem i się da rozpołowić),
- same styki czujnika zapięcia pasa są w białej obudowie do której dochodzą kabelki (zielony i brązowy), trzeba ją zdjąć, jest przymocowana do mechanizmu zapięcia na dwóch plastikowych ząbkach, więc trzeba je delikatnie odgiąć wąskim wkrętakiem,
- mając obudowę ze stykami luzem trzeba ją rozpołowić - łatwe do zrobienia bo są to tylko dwie pasownie dopasowane ze sobą połówki,
- czujnik sygnalizuje zapięcie pasa poprzez odsunięcie za pomocą plastikowego - połączonego z mechanizmem zatrzaskującym - (ciemnozielonego) "dżinksa" jednej blaszki od drugiej przerywając obwód. Ten "dżinks" gdy się minimalnie wytrze to styki nie są rozwarte i "gong" wali po uszach za każdym razem przez ok. dwie min. od fizycznego zapięcia pasa. Trzeba tą wygięta blaszkę wyciągnąć i wąskimi szczypcami najpierw wyprostować a następnie dosłownie pół milimetra bliżej w kierunku z którego wsuwa sie "dżinks" zgiąć w taki sam kształt jak była. Blaszki można założyć spowrotem tak jak były i na sucho przetestować z zapięciem pasa czy się będą widocznie rozwierać po zapięciu pasa (minimalnie mają się od siebie odsunąć). Jeśli tak to zakładamy drugą białą połówkę, zatrzaskujemy całość na mechaniźmie, za pomocą superglue (materiał jest sklejalny) lub poxipolu sklejamy obie czarne połówki obudowy zapięcia pasa (odczekać te 10min. na sklejenie), zakręcamy zapięcie pasa do fotela, podłączamy wtyczkę z kabelkiem od czujnika zapięcia, wpinamy w swoje miejsca trzy wtyczki od elektryki fotela do gniazd w podłodze, zakładamy dekielek, ustawiamy fotel na swoim miejscu i przykręcamy czterema śrubami.
Składamy narzędzia i w drogę na jazdę próbną. U mnie czujnik zaczął szwankować przy 220 tys.km, więc myślę po tej naprawie będzie cisza jak po śmierci organisty na następne co najmniej 150 tys.km.

:-)

przemek1608
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 2012, 23:00
Lokalizacja: Wołczyn

Post autor: przemek1608 » 21 lip 2012, 15:13

Chłopaki bardzo proste do zrobienia

rozebrać zapiecię pasa tam znajduję się malutka blaszka która powina podczas zapiecia dotykać do drugiej blaszki po pewnym czasie pracy dostaje się tam brud a blaszka sie wyrabia i nie dotyka drugiej blaszki
trzeba wyczyszcić i ustawić aby się dotykały uwaga żeby nie połamać blaszki jest delikatna
Ostatnio zmieniony 15 sie 2013, 19:37 przez przemek1608, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 16 paź 2012, 12:29

najlepiej VCDS i zmienic kodowanie na kontrolke zapietych pasow trwa to 2 minuty i koniec z podnoszacym cisnienie odglosem niezapietych pasow <rotfl>

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MarcinLeg » 15 cze 2014, 22:06

Miałem taki sam problem i rozwiązałem go w 10 minut. Fotela nie trzeba demontować tylko opuścić na dół, trochę cofnąć i śrubokrętami z płaskimi końcówkami oddxzielić dwie czarne połówki zapięcia pasa. Nic nie trzeba rozłączać ani demontować. Po rozłączeniu będziemy widzieli wnętrze zapięcia. Jest w nim biała kostka plastikowa a w niej blaszka, która po zapięciu pasa zamyka obwód. Wystarczy ją podgiąć i Superglu skleić obie czarne połówki zapięcia. Gotowe. Pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga