[A6 C5] Wentylator klimatyzacji
[A6 C5] Wentylator klimatyzacji
Witam.
Czy owy wentylator od klimy powinien wciaz pracowac kiedy wlaczona jest klimatyzacja niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Bo jesli tak to pewnie do wymiany bo na postoju sprezarka raz sie wlacza i zaraz wylacza i dmucha raz zimnym a raz cieplym powietrzem a podczas jazdy to klima hula .
I czy jesli wentylator jest padniety to czy mozna tak jezdzic bez uszkodzenia klimy ?
Dzieki za odpowiedzi .
Czy owy wentylator od klimy powinien wciaz pracowac kiedy wlaczona jest klimatyzacja niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Bo jesli tak to pewnie do wymiany bo na postoju sprezarka raz sie wlacza i zaraz wylacza i dmucha raz zimnym a raz cieplym powietrzem a podczas jazdy to klima hula .
I czy jesli wentylator jest padniety to czy mozna tak jezdzic bez uszkodzenia klimy ?
Dzieki za odpowiedzi .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 maja 2010, 09:54
- Lokalizacja: Małopolska/Powiśle
Cześć
U mnie to samo było, podczas jazdy było ok, ale na postoju klime rozłanczało co chwile tak jak piszesz (w układzie klimatyzacji ciśnienie za bardzo rosło bo nie było chłodzenia czynnika), sprawdziłem wentylator, okazało się że na krótko też nie działa i do wymiany (koszt nowego to ok. 120-170 zależy gdzie kupujesz, chyba że oryginał no to wtedy 760 :shock: ).
Poźniej już wszystko ok. Teraz chłodzi aż miło :mrgreen: .
[ Dodano: 2010-06-09, 12:52 ]
A co do jazdy z padniętym wentylatorem to nie polecam.
Chwilami w upalne dni zbyt duże ciśnienie w układzie możę uszkodzić sprężarkę lub inne elementy (węże , chłodnice klimy itp. ) może dojść do rozszczelnienia i wtedy zobaszysz jakie koszty :roll:
Powodzenia i pozdrawiam
U mnie to samo było, podczas jazdy było ok, ale na postoju klime rozłanczało co chwile tak jak piszesz (w układzie klimatyzacji ciśnienie za bardzo rosło bo nie było chłodzenia czynnika), sprawdziłem wentylator, okazało się że na krótko też nie działa i do wymiany (koszt nowego to ok. 120-170 zależy gdzie kupujesz, chyba że oryginał no to wtedy 760 :shock: ).
Poźniej już wszystko ok. Teraz chłodzi aż miło :mrgreen: .
[ Dodano: 2010-06-09, 12:52 ]
A co do jazdy z padniętym wentylatorem to nie polecam.
Chwilami w upalne dni zbyt duże ciśnienie w układzie możę uszkodzić sprężarkę lub inne elementy (węże , chłodnice klimy itp. ) może dojść do rozszczelnienia i wtedy zobaszysz jakie koszty :roll:
Powodzenia i pozdrawiam
Potwierdzam wentylator powinien włączyć się zaraz po włączeniu klimatyzacji, ja też to teraz przerabiałem bo w moim szczotki się skończyły i dopóki nie dostał "strzału" np trzonkiem młotka to nie ruszał. Polecam ten sklep mają wiatraki w super cenach i jakościowa bardzo dobrze wykonane SKODEXIM
pozdrawiam
pozdrawiam
Kameleon
Dzieki za podpowiedzi Panowie a moze tez i Panie .
Dzisiaj majac chwilke porozpinalem kostki i tu lipa , na wyjsciu prad jest a wentylator nie dziala .To ja go na krotko i tez nic wiec musze wymienic .
Pytanie tylko jaki teraz wsadzic zeby pochodzil troche bez ponownej wymiany ?
Nowy w ASO w miescie w ktorym mieszkam kosztuje 275€ wiec odpada .
Prosilbym bardzo o podpowiedzi kolegow ktorzy wymienili ta czesc jakis czas temu i ktorym chodza te wentylatory bez problemu .
Dzieki serdeczne i napisze jakie sa zmiany po wymianie .
Dzisiaj majac chwilke porozpinalem kostki i tu lipa , na wyjsciu prad jest a wentylator nie dziala .To ja go na krotko i tez nic wiec musze wymienic .
Pytanie tylko jaki teraz wsadzic zeby pochodzil troche bez ponownej wymiany ?
Nowy w ASO w miescie w ktorym mieszkam kosztuje 275€ wiec odpada .
Prosilbym bardzo o podpowiedzi kolegow ktorzy wymienili ta czesc jakis czas temu i ktorym chodza te wentylatory bez problemu .
Dzieki serdeczne i napisze jakie sa zmiany po wymianie .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Po kolei:
-pokrywka rozrządu wek
-śrubka u góry wentylatora wek
-przekrecamy do prawej
-naciskajac od dołu taki wystający cypek w krórąś ze stron (dolne mocowanie wentylatora)
-wentylator luźny
-zdejmujesz osłonę zbiorniczka płynu wspomagania
-pod nią wtyczki
-odepnij tą która ma 2 kable
-wyczepiaj kable z zapinek metalowych idzie ku dołowi przyda sie kanał albo podnośnik i czołganie
-w 2-3 miejscach są tryntynki takie opaski
-usuwasz je obcinaczkami
-wyjmujesz wentylator do góry
-jeśli jesteś brudny to znaczy że się udało
-nie musze wspominac chyba że osłona silnika dolna i górna wek!
To by było na tyle.
-pokrywka rozrządu wek
-śrubka u góry wentylatora wek
-przekrecamy do prawej
-naciskajac od dołu taki wystający cypek w krórąś ze stron (dolne mocowanie wentylatora)
-wentylator luźny
-zdejmujesz osłonę zbiorniczka płynu wspomagania
-pod nią wtyczki
-odepnij tą która ma 2 kable
-wyczepiaj kable z zapinek metalowych idzie ku dołowi przyda sie kanał albo podnośnik i czołganie
-w 2-3 miejscach są tryntynki takie opaski
-usuwasz je obcinaczkami
-wyjmujesz wentylator do góry
-jeśli jesteś brudny to znaczy że się udało
-nie musze wspominac chyba że osłona silnika dolna i górna wek!
To by było na tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Qris pisze:Po kolei:
-pokrywka rozrządu wek
-śrubka u góry wentylatora wek
-przekrecamy do prawej
-naciskajac od dołu taki wystający cypek w krórąś ze stron (dolne mocowanie wentylatora)
-wentylator luźny
-zdejmujesz osłonę zbiorniczka płynu wspomagania
-pod nią wtyczki
-odepnij tą która ma 2 kable
-wyczepiaj kable z zapinek metalowych idzie ku dołowi przyda sie kanał albo podnośnik i czołganie
-w 2-3 miejscach są tryntynki takie opaski
-usuwasz je obcinaczkami
-wyjmujesz wentylator do góry
-jeśli jesteś brudny to znaczy że się udało
-nie musze wspominac chyba że osłona silnika dolna i górna wek!
ok ogarne
dzieki
To by było na tyle.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
na upartego rozbierzesz ale z jakim efektem to nie powiemDarek... pisze:dotknęła moją klimę ta sama usterkadwa pytanka: można w tym silniku (wentylatora)wymienić szczotki :?:
czy ta usterka mogła powodować , że klima stała się głośna :?: :roll:
ja kupilem nowy za 120 czeskiej firmy VIKA zlozylem i jest ok
jak nie dzialal wentylator wzrastalo cisnienie w obwodzie klimy i wylaczalo klime w tryb econ
moglo to miec wplyw na sprezarke i ja przytrzec
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
można wymienić same szczotki właśnie wczoraj to robiłem. koszt 4 szotki - 40zł i zapitala jak nowy. stare już po prostu się całkem wytarły. Zeby dostać się do szczotek trzeba pozrozginać takie jak by to napisać "wąsy, blokadki" z obu stron stare szczotki (drucik) są zgrzane więc trzeba to oderwać np. śrubokrętem lub nożykiem a nowe przylutować. Szczotki kupiłem w wymiarze 6x8x18. Satysfakcja gwarantowana.Darek... pisze:dotknęła moją klimę ta sama usterkadwa pytanka: można w tym silniku (wentylatora)wymienić szczotki :?:
czy ta usterka mogła powodować , że klima stała się głośna :?: :roll:
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !